ارتباط با دکتر مغز و اعصاب

0

ارتباط با دکتر مغز و اعصاب به شکل به موقع و سریع برای افراد و بیمارانی که از مشکلات مغز و اعصاب رنج می‌برند، ضروری است. چون اگر مراجعه دیر اتفاق بیفتد، بیماری آن‌ها می‌تواند پیشرفت کند و ممکن است درمان دیگر جواب ندهد. اگر احساس می‌کنید در دستگاه عصبی شما مشکلی پیش آمده است، هر چه سریع‌تر با یکی از این پزشکان تماس بگیرید.

ارتباط با دکتر مغز و اعصاب چگونه است؟

پزشکان زیادی در این حوزه مشغول به کار هستند و معمولا افراد از طریق پرس و جو از یکدیگر آن‌ها را پیدا می‌کنند، اما این کار وقت زیادی از شما می‌گیرد، به همین دلیل ما راه دیگری را به شما معرفی می‌کنیم.

می‌توانید با مراجعه به سایت دکتر با من  آدرس دکتر مغز و اعصاب در تهران را بیابید که به صورت لیست در این سایت قرار داده شده است. در واقع به وسیله این سایت ارتباط با دکتر مغز و اعصاب در تهران برای شما بسیار راحت خواهد بود. به علاوه تیم این سایت با دقت بسیار این اسامی را برای شما گردآوری می‌کنند.

با دیدن چه علائمی به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کنیم؟

این قسمت علائمی را به شما معرفی می‌کنیم که در صورت مشاهده آن‌ها باید بی‌درنگ با یک متخصص مغز و اعصاب صحبت کنید.

۱.سردرد

همه ما در زندگی تاکنون چندین بار به دلایل متفاوت دچار سردرد شده‌ایم. درد‌های مزمن دلایل متفاوتی ممکن است داشته باشند؛ از عفونت سینوس‌ها گرفته تا دندان درد.

اگر شدت این سردردها افزایش پیدا کند، طولانی شود و همراه با تهوع و استفراغ باشد یا سردردی باشد که ناگهانی آغاز شده است و به تدریج وخیم‌ می‌شود یا از نوع سردردهایی باشد که ابتدای صبح آغاز می‌شود، باید به یک پزشک مغز و اعصاب مراجعه کنید.

۲.درد مزمن

ارتباط با دکتر مغز و اعصاب

همه ما در زندگی دردهای مزمن را تجربه کرده‌ایم و لزوما همه آن‌ها خطرناک نیستند، اما اگر این دردها به شکل طولانی ادامه پیدا کند و همراه با عوارض دیگری باشد، می‌تواند نشانه یک مشکل در مغز باشد. اگر با مراجعه به پزشک عمومی این مشکل برطرف نشد، مشاوره با دکتر مغز و اعصاب ضروری است.

۳.سرگیجه

سرگیجه دلایل متفاوتی دارد و همه آن‌ها لزوما نشانه یک مشکل در سیستم عصبی نیستند، اما اگر این سرگیجه‌ها بی‌جهت یا غیر طبیعی باشند، ارتباط با دکتر مغز و اعصاب ضروری است.

۴.کرختی بدن

علل مختلفی برای کرختی بدن وجود دارد، مثلا نشستن اشتباه یا تغذیه نامناسب. اگر این حالت ادامه پیدا کند یا ناگهانی بروز پیدا کرد، بدون معطلی به یک دکتر مغز و اعصاب رجوع کنید، چون ممکن است دچار سکته مغزی شده باشید.

۵.ضعف بدن

هر وقت دچار ضعف بدن شدید، به این معنا نیست که دارای یک مشکل مغزی یا عصبی هستید. این حالت در افراد سالم در اثر خستگی و فعالیت‌های مفرط بدنی ایجاد شود. اما یکی از دلایل آن می‌تواند بیماری سیستم عصبی باشد.

۶.مشکلات حرکتی

اگر بی هیچ دلیلی در راه رفتن دچار مشکل شدید و اعضای بدنتان دچار لرزش و تکان شد، در مراجعه به پزشک مغز و اعصاب تعلل نکنید، مخصوصا زمانی که زندگی عادی شما را دچار اختلال کند. البته این لرزش‌ها ممکن است لزوما به خاطر مشکل عصبی نباشد. مصرف بعضی قرص‌ها نیز می‌تواند چنین عوارضی در پی داشته باشد.

۷.تشنج

هر زمان دچار تشنج شدید، به پزشک مغز و اعصاب رجوع کنید؛ حتی اگر تشنج خفیف باشد. علائم تشنج عبارت است از تکان‌های ناگهانی دست و پا، از دست دادن هوشیاری، مشکلات تنفسی و …

اگر این حملات فوری و بی‌دلیل باشند، باید از دکتر مغز و اعصاب کمک بگیرید. این پزشکان علت حمله را تشخیص می‌دهند.

۸.مشکلات بینایی

تشخیص اینکه مشکل بینایی در اثر افزایش سن ایجاد شده یا نشان از یک مشکل در سیستم عصبی است، کار راحتی نیست و تشخیص به عهده پزشک است. اما اگر این مشکل به شکل ناگهانی اتفاق بیفتد، هم به چشم‌پزشک و هم به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

۹.اختلال حواس

اگر در صحبت کردن به طور ناگهانی دچار مشکل شدید یا به شکل غیرطبیعی متوجه شدید که نمی‌توانید چیزی را به یاد آورید، ارتباط با دکتر مغز و اعصاب ضروری است. چون این نشانه‌ها حاکی از یک اختلال در سیستم عصبی، مغز و طناب نخاعی است.

۱۰.اختلال در خواب

بی‌خوابی یا به هم خوردن خواب ممکن است به دلایل محیطی ایجاد شده باشد و ربطی به مشکل عصبی نداشته باشد، اما برخی از آن‌ها به دلیل اختلالات عصبی است. اگر احساس می‌کنید این اختلالات غیرطبیعی هستند، به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کنید.

رایج‌ترین بیماری‌های عصبی کدام هستند؟

در این قسمت به لیستی از بیماری‌های عصبی اشاره می‌کنیم که مردم برای درمان آن‌ها به متخصصان مغز و اعصاب مراجعه می‌کنند:

ارتباط با دکتر مغز و اعصاب
  • سکته مغزی و خونریزی مغزی
  • اسکلروز چندگانه
  • بیماری پارکینسون
  • صرع
  • اختلال در هوشیاری و حافظه، زوال عقل
  • سردرد و میگرن
  • سرگیجه
  • اختلالات خواب
  • پلی نوروپاتی
  • سندرم پای بی‌قرار
  • کمردرد

کلام آخر

در این مقاله بیماری‌ها و نشانه‌هایی را ذکر کردیم که در صورت مشاهده آن‌ها ارتباط با دکتر مغز و اعصاب ضروری است. با رجوع به سایت دکتر با من می‌توانید شماره دکتر مغز و اعصاب را بیابید و قبل از اینکه دیر شود با آن‌ها تماس بگیرید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد