آشنایی با متخصص قلب در تهران

0

اگر ساکن تهران هستید، بسیار اهمیت دارد که در طول زندگی به شکل مداوم با یک متخصص قلب در تهران در ارتباط باشید. قلب بدون شک مهم ترین ارگان بدن ما است، در نتیجه پیوسته باید عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهیم.

اهمیت مراجعه مرتب برای ساکنین پایتخت به این دلیل است که آلودگی هوای این استان ساکنین آن را در معرض بیماری های قلبی قرار می دهد. حال سوالی که پیش می‌ آید این است که چگونه این متخصصان را پیدا کنیم. با رجوع به سایت دکتر با من این کار چند دقیقه هم طول نمی‌ کشد.

در این سایت دسترسی شما متخصصین دلخواهتان بسیار آسان شده است، چرا که تیم این سایت نام تعداد زیادی دکتر قلب در تهران را جمع آوری کرده است. با مراجعه به این سایت می‌ توانید چندین متخصص قلب در شمال تهران و دکتر قلب در غرب تهران را پیدا کنید.

متخصص قلب و عروق کیست؟

دکتر قلب و عروق متخصصی در عملکرد قلب است و از همین رو می تواند با بررسی آزمایش های لازم انواع نارسایی ها و بیماری های قلبی را شناسایی و درمان کند. اگر بیماری قلبی نیاز به جراحی داشته باشد، باید به یک جراح قلب رجوع کنید.

با مراجعه به یک متخصص قلب در تهران می توانید از سلامت قلب خود اطمینان حاصل کنید. استفاده از سایت دکتر با من می تواند کمک زیادی در این زمینه به شما بکند.

متخصصان قلب و عروق چه تست‌ هایی را انجام می دهند؟

برای شناسایی بیماری های این عضو از بدن این متخصصین باید تست هایی را از بیماران بگیرند. در ادامه این تست ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

· تست ورزش

در این تست ریتم قلب در زمان استراحت و تحرک بررسی می شود و به این شکل وضعیت قلب و نارسایی های آن مشخص می‌ شوند.

· تست الکتروکاردیوگرام

قلب توان الکتریکی دارد و این تست برای اندازه گرفتن این توان طراحی شده است و بدین شکل عمل می کند که قدرت الکتریکی قلب را به صورت موج به تصویر می کشد.

· تست ECG

یکی از دقیق ترین تست ها برای بررسی عملکرد قلب که توسط متخصص قلب در تهران انجام می شود، همین تست است. در این تست وضعیت قلب در یک دوره روزمره انجام می شود. در طول تست الکترودها روی سینه بیمار قرار می گیرند، بیمار تا یک هفته باید HOLTER را با خود حمل کند.

· تست اکوکاردیوگرام

این تست از نوع تصویر برداری است که از قلب گرفته شده و در آن ساختمان قلب و عملکرد آن نمایان می شود. در این تست پزشک می تواند التهاب بافت های قلب، پمپاژ خون، ناهنجاری های ساختاری و عفونت های داخلی قلب را ببیند.

· کاتتریزاسیون قلب

این تست به این شکل است که یک لوله کوچک وارد رگ می شود و به قلب می رسد. با این کار اطلاعاتی از مسیر انتقال لوله و قلب به دست می آید و همینطور به کمک این روش انسداد عروق نیز از بین می رود.

· تست رادیواکتیو

در این تست متخصصان مواد رادیواکتیو را وارد بدن می کنند و از قلب تصویر برداری هسته ای انجام می دهند. این تست می تواند ناهنجاری های قلب را نشان دهد.

مردم به چه دلایلی باید به یک متخصص قلب مراجعه کنند؟

در این قسمت به دلایلی اشاره خواهیم کرد که ساکنان پایتخت با مشاهده آن باید به یک متخصص قلب در تهران مراجعه کنند. با مشاهده هر یک از آن ها باید هر چه سریع تر به یک متخصص مراجعه کنید، چرا که ممکن است در معرض حمله قلبی قرار داشته باشید.

· تنگی نفس

تنگی نفس مهم ترین نشانه مشکل قلبی عروقی است. تنگی نفس همیشه نشانه این مشکل نیست، اما این حالت در زمان کار، در حالت خوابیده و همچنین تورم پا همراه با تنگی نفس باید جدی گرفته شود.

· خستگی زودرس

یکی از نشانه های مشکلات قلبی خستگی زودرس است. قلب وظیفه خون رسانی به تمام بدن را بر عهده دارد. در اثر این خون رسانی اکسیژن به بدن می رسد و انرژی لازم برای فعالیت را فراهم می کند. اگر قلب خوب کار نکند، این انرژی آن طور که باید فراهم نشده و بیمار دچار خستگی زودرس می شود.

· تپش قلب

عوامل زیادی برای تپش قلب وجود دارد. اما زمانی می تواند نشانه یک مشکل قلبی باشد که در حالت استراحت به صورت ناگهانی فرد دچار این حالت شود. در این حالت گفته می شود که فرد دچار آریتمی قلبی شده است. تپش قلب می تواند روی عملکرد قلب، بافت آن و همینطور پمپاژ قلب اختلال ایجاد کند.

· عرق سرد

این نشانه یکی دیگر از علائم رایج در بیماری های قلبی است. در بیماران قلبی این نشانه همراه با نشانه های دیگر است. باید دقت داشته باشید که این علامت در بیماران دیابتی نیز دیده می شود. بنابراین برای اطمینان باید به یک متخصص قلب در تهران مراجعه کنید که وضعیت قلبتان بررسی شود.

در پایان

متاسفانه بیماری های قلبی به گونه ای هستند که اغلب نشانه ای ندارند و فرد ناگهای دچار سکته قلبی می‌ شود. همین امر ضرورت مراجعه به یک متخصص قلب را بیش از پیش نمایان می کند.

به ساکنین پایتخت توصیه می کنیم که حتی اگر نشانه های بیماری های قلبی را ندارید نیز به یک متخصص قلب در تهران مراجعه کنید. یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن این متخصصین سایت دکتر با من است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد