آشنایی با دکتر چشم‌ پزشک در تهران و تخصص‌های او

0

آیا تا به حال با مشکلات یا بیماری‌هایی که مربوط به چشم هستند، برخورد کرده‌اید؟ در این مقاله به طور کامل شما را با توانایی‌ها و تخصص‌های دکتر چشم‌ پزشک در تهران آشنا خواهیم کرد. همچنین به شما خواهیم گفت چه زمانی باید به چنین دکتری مراجعه کنید. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با دکتر چشم‌ پزشک در تهران یا افتالمولوژیست

دکترهای چشم‌ پزشکی، افرادی هستند که در شاخه‌ای از پزشکی یا استئوپاتی برای مراقبت از چشم و بینایی بیماران تخصص گرفته‌اند. چشم‌ پزشکان از نظر سطح تحصیلی، تشخیص و درمان با اپتومتریست‌ها و حتی بینایی‌شناسان تفاوت دارند.

زمانی که نوبت معاینه چشم‌ها فرا می‌رسد، مطمئن شوید که به متخصص مراقبت از چشم یعنی افتالمولوژیست یا دکتر چشم‌ پزشک حاذق مناسب برای نیازهای خود مراجعه می‌کنید. هر یک از اعضای تیم درمانی چشم نقش مهمی در ارائه مراقبت از چشم ایفا می‌کنند.

اما بسیاری از افراد، ارائه‌دهندگان مختلف و نقش آنها در حفظ سلامت چشم شما را اشتباه می‌گیرند. سطوح تحصیل، تخصص و کاری که آنها مجاز هستند برای شما انجام دهند، در هر زیر شاخه از این علم متفاوت خواهد بود.

توانایی انجام جراحی و تجویز درمان‌های پیشرفته دارند!

دکتر چشم‌ پزشک در تهران، بین ۱۲ تا ۱۳ سال دوره آموزشی و تحصیلی را می‌گذرانند که بتوانند مجوز طبابت و جراحی را به دست آورند. این دوره تحصیلی و آموزشی بسیار سخت و نیازمند توانایی و استعداد بسیار بالایی است.

این آموزش‌های پیشرفته و پیچیده به چشم‌ پزشکان اجازه می‌دهد که طیف وسیع‌تری از بیماری‌ها را نسبت به بینایی‌سنجی‌ها و بینایی‌شناسان تشخیص دهند و درمان کنند!

چشم‌ پزشکان تمام بیماری‌های چشم را تشخیص می‌دهند و درمان می‌کنند! همچنین عمل‌های جراحی چشم را انجام می‌دهند و برای اصلاح مشکلات بینایی، عینک و لنزهای تماسی را تجویز و نصب می‌کنند. همچنین این پزشکان در تحقیقات و پژوهش‌های پزشکی مشارکت بسیاری دارند که بتوانند به سطح علم و توانایی‌های خود بیافزایند!

بنابراین اگر مشکل یا بیماری چشمی دارید، می‌توانید با دکتر چشم‌ پزشک در تهران، دکتر چشم‌ پزشک خوب در غرب تهران، شرق تهران یا هر جای دیگر قرار ملاقات بگذارید. مشکلات و بیماری‌های خود را با آن‌ها در میان گذاشته و درمان شوید. البته برخی از مشکلات بینایی صرفاً نیازمند عمل جراحی نیستند!

نکته مهم

هیچ وقت برای پیشگیری و درمان دیر نیست! حتی اگر هیچ مشکل یا بیماری نداشته باشید، باید سالی حداقل ۲ بار آزمایش دهید، به خصوص آزمایش خون. در این آزمایش می‌توان گفت بیماری‌های بسیار زیادی قابل تشخیص یا پیشگیری خواهند بود.

سایر تخصص‌های دکتر چشم‌ پزشک

دکتر چشم‌ پزشک در تهران

دکتر چشم‌ پزشک در تهران برای مراقبت از همه مشکلات و بیماری‌های چشم آموزش دیده‌ است. اما برخی از این چشم‌ پزشکان در زمینه‌های خاصی از مراقبت‌های پزشکی یا جراحی تخصص بیشتری دارند! این پزشکان در واقع به دکترهای فوق تخصص شناخته می‌شوند.

دکتر فوق تخصص معمولاً از ۱ الی چندین سال آموزش‌های بسیار حرفه‌ای‌تر و پیچیده‌تری می‌بیند. همچنین قادر خواهد بود که در درمان برخی بیماری‌ها یا عمل‌های جراحی نظیر جراحی پلاستیک چشم، قرنیه و اطفال یا حتی در بسیاری زمینه‌های دیگر مشارکت کند.

بنابراین هرچه دکترهای چشم دوره‌ها و تخصص‌های بیشتری گذرانده باشند، توانایی بیشتری در درمان بیماران خواهند داشت!

تفاوت اپتومتریست و دکتر چشم

اپتومتریست‌ها متخصصان مراقبت‌های بهداشتی هستند که مراقبت‌های اولیه بینایی را از آزمایش بینایی و اصلاح تا تشخیص، درمان و مدیریت تغییرات بینایی به بیماران ارائه می‌دهند. می‌توان گفت که اپتومتریست‌ها پزشک نیستند!

در واقع اپتومتریست‌ها، مجوز اپتومتری دارند که در درجه اول شامل انجام معاینات چشمی و تست‌های بینایی می‌شود. همچنین تجویز و توزیع لنزهای اصلاحی دید، تشخیص برخی ناهنجاری‌های چشمی و تجویز داروها برای بیماری‌های چشمی خاص هم در حیطه فعالیت آن‌ها است.

دلیل‌هایی که باید به چشم‌ پزشک مراجعه کنید

دکتر چشم‌ پزشک در تهران، چشم‌ پزشک و جراحی آموزش دیده بوده که درباره وضعیت سلامتی و فراتر از موارد مربوط به چشم کاملاً مسلط است. بدان معنی است که آنها می‌توانند بیماری‌های چشمی را تشخیص دهند و درمان کنند.

  • یک چشم‌ پزشک خطر بیماری‌های شخصی شما را که تحت تأثیر نژاد، سن و سابقه خانوادگی است، ارزیابی و مورد بررسی قرار می‌دهد. آنها شما را تشویق به غربالگری‌های بهداشتی مناسب در زمان‌های مناسب می‌کنند.
  • دکتر چشم می‌تواند بیماری چشم را زود تشخیص داده و اقداماتی را برای محافظت از بینایی شما انجام دهد. بسیاری از بیماری‌های چشمی پنهان هستند! زمانی متوجه علائم خواهید شد که بینایی شما ممکن است تا حدی مختل شده باشد.

این امر برای بیماری‌های چشمی بالقوه کورکننده، مانند دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن، ملانوم چشمی یا گلوکوم صادق است.

  • یک دکتر چشم‌ پزشک در تهران همچنین می‌تواند روش‌هایی برای سبک زندگی سالم‌تر به شما ارائه دهد. می‌توانید با خوردن غذاهای مفید برای چشم، ورزش و محافظت از چشمان خود در برابر نور UV از بینایی خود محافظت کنید. به ویژه دود سیگار می‌تواند بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را بدتر کند.

در واقع پزشک به شما نکات شخصی و بسیار مفید را پیشنهاد می‌کند.

  • مکمل‌های غذایی برای سلامت چشم مزایا و معایبی به همراه دارند. قبل از افزودن مکمل‌ها یا ویتامین‌های جدید به برنامه غذایی روزانه خود با یک چشم‌ پزشک مشورت کنید! آنها به شما در درک خطرات و مزایای احتمالی کمک می‌کنند.
  • هر چند وقت یکبار آزمایش دهید یا معاینه شوید! زیرا عفونت چشم ممکن است منجر به عوارضی از جمله نابینایی شود. اگر فکر می‌کنید عفونت چشمی دارید، فوراً توسط چشم‌ پزشک درمان شوید که اتفاقات بدتری برای شما پیش نیایند.
  • پس از آسیب‌های حاد چشم، حتماً به دنبال مراقبت‌های پزشکی اورژانسی در اولین فرصت باشید؛ بنابراین، چه تکه چوبی به چشم شما فرو رفته باشد، چه اسپری پاک‌کننده در چشم شما رفته باشد، دکتر چشم‌ پزشک شما می‌تواند به درمان آسیب‌های بالقوه جدی کمک بسیاری کند.

اگرچه همیشه نشانه بیماری جدی نیست، اما تغییراتی وجود دارد که هرگز نباید نادیده گرفته شوند. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر فوراً به چشم‌ پزشک مراجعه کنید.

دکتر چشم‌ پزشک در تهران

  • تغییر در بینایی یا تاری ناگهانی می‌تواند نشانه‌ای از نیاز به مراجعه به دکتر چشم‌ پزشک در تهران و درمان فوری برای بیماری‌هایی مانند آب مروارید، دژنراسیون ماکولا وابسته به سن، شبکیه چشم یا بیماری سیستمیک باشد.
  • فلوترها یا فلاش‌های جدید در بینایی شما می‌تواند نشانه یک مشکل جدی مانند جدا شدن شبکیه باشد.
  • دوبینی گاهی اوقات در مورد شرایط سیستمیک مغز یا آسیب عصبی هشدار می‌دهد!
  • از دست دادن ناگهانی بینایی باید فوراً بررسی شود! حتی اگر بینایی شما برای چند ثانیه تیره شود (از بین برود) و سپس دوباره بازگردد! ممکن است لازم باشد به اورژانس مراجعه کنید یا یک قرار فوری با چشم‌ پزشک خود بگذارید.

این اتفاق ممکن است نشانه‌ای از یک بیماری بالقوه کورکننده چشم باشد!

  • افراد مبتلا به دیابت باید به طور منظم معاینه چشم انجام دهند! قند خون بالا می‌تواند به رگ‌های خونی چشم آسیب برساند و باعث کاهش بینایی شود. کنترل قند خون و انجام معاینات منظم پزشکی دو روشی است که می‌توانید از چشمان خود در برابر دیابت محافظت کنید.
  • بینایی در دوران بارداری ممکن است تغییر کند. چشم‌ پزشک می‌تواند به درمان بیماری‌های شایع چشمی در دوران بارداری مانند خشکی چشم کمک کند. برخی از زنان به بیماری‌های چشمی دیابتی مرتبط با بارداری یا فشار خون بالا مبتلا می‌شوند!
  • لیزیک یا سایر جراحی‌های انکساری را مد نظر خود قرار داده‌اید؟ یک چشم‌ پزشک می‌تواند مطمئن شود که آیا شما واقعاً به چنین عمل جراحی نیاز دارید یا خیر.
  • برخی از محصولات آرایشی مانند سرم‌های رشد مژه یا لنزها نیاز به تجویز پزشک دارند! یک چشم‌ پزشک می‌تواند در مورد عوامل خطرناک و نکات ایمنی برای شما اطلاعاتی برای ارائه داشته باشد که بسیار مهم هستند.
  • اگر از خشکی چشم رنج می‌برید و نمی‌توانید با درمان‌های خانگی مشکل خود را تسکین دهید، دکتر چشم‌ پزشک در تهران می‌تواند علت را تشخیص دهد و درمانی مناسب پیدا کند.

مشکلات و بیماری‌های زیادی در مورد چشم‌ها و بینایی ما وجود دارد. قبل از خرید عینک‌های مسدودکننده نور آبی (UV) یا سایر محصولات بدون نسخه‌ای که برای حفظ بینایی شما تبلیغ می‌شوند، حقایق را به درستی درک کنید که لازمه آن همین چشم‌ پزشکان هستند.

به دنبال دکتر هستید؟

اگر به دنبال دکتر چشم‌ پزشک در تهران هستید، فقط کافی است وارد سایت دکتر با من شوید! از طریق این سامانه می‌توانید دکتر مورد نظر خود را همراه با شهر از قسمت جستجو پیدا کنید. همچنین می‌توانید به صورت آنلاین با دکتر مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید.

کلام آخر

اگر در حال حاضر با بینایی کم زندگی می‌کنید، یک دکتر چشم‌ پزشک در تهران می‌تواند بهترین گزینه برای پایان دادن به بیماری یا مشکلات شما باشد! آنها در مورد بهترین راه‌ها برای حفظ بینایی شما و تقویت استقلال شما در زندگی روزمره همکاری خواهند کرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد