نشانه های سکته قلبی در زنان

0

دکوکده: افراد زیادی تصور میکنند که سکته قلبی اعلائم خاصی ندارد و صرفا به صورت ناگهانی این اتفاق می افتد اما لازم است بدانید که در بسیاری از اوقات این بیماری ناگهانی رخ نمی دهد و قبل از آن یکسری علائم دیگر نشان داده می شود. نشانه های سکته قلبی در زنان شامل موارد زیر است:

این علائم شامل موارد زیر است:

  1. درد قفسه سینه

درد و فشار در سینه یکی از عواملی است که شخص ممکن است قبل از سکته قلبی آن را حس کند. بر اساس یافته های موجود در علم پزشکی می توان گفت که بسیاری از زنان این درد را قبل از بروز سکته قلبی حس می کنند و می توان گفت که نشانه های سکته قلبی در زنان زودتر بروز می نماید.

  1. خستگی بیش از حد

احساس خستگی بیش از حد می تواند یکی از نشانه های سکته قلبی در زنان باشد.این علائم به گونه ایی است که شخص حتی نمی تواند کارهای روزمره خود را به سادگی انجام دهد.

  1. ضعف و سستی

احساس ضعف در بدن یکی از نشانه های سکته قلبی در زنان است و می توان گفت که این نوع بیماری علائم دیگری مانند چون سرگیجه و تهو را  به همراه دارد.

  1. تنگی نفس

ممکن است شما قبل از اینکه دچار سکته قلبی شوید، احساس کنید که نفس شما به سختی بیرون می آید و یا در نفس کشیدن  دچار مشکل شدید این می تواند  نشانه های سکته قلبی در زنان باشد و بهتر است که به آن توجه نمایید.

  1. عرق بیش از حد

عرق سرد معمولا یکی از نشانه های سکته قلبی در زنان و مردان است که اگر شخص بیش از حد دچار این عارضه شود می تواند به این معنی تلقی شود که دچار سکته قلبی خواهد شد.

  1. درد نواحی بالایی بدن

در یک سری نواحی مثل گردن فک و یا حتی دست می تواند شیوع پیدا کند که این علائم نشانه های سکته قلبی در زنان است.

  1. اختلال در خواب شخص

یکی از نشانه های سکته قلبی در زنان را می توان اختلال در خوابیدن و یا اینکه اضطراب در خواب شد و گاهی هم شخص در نصفه های شب بیدار می شود که این مورد موجب اذیت و آزار در فرد خواهد شد.

  1. ناراحتی معده

شاید تصور کنید که این بیماری ربطی به بیماری قلبی ندارد اما اینگونه نیست و شخص قبل از سکنه قلبی این درد را چرا تحمل کند اما درد و سوزش معده می تواند یکی از نشانه های  سکته قلبی باشد.

کلام آخر

سکته قلبی به خودی خود نمی تواند اتفاق بیوفتد و قبلا نیز شخص حتما نشانه هایی داشته که به آن توجه نمی کرده است و در واقع بهتر است که  شما با این علائم آشنا شوید که ما در این مقاله و در سایت دکتر بامن راجع به این موضوع با شما صحبت کرده ایم.

پیشنهاد ما: متخصص قلب و عروق در تهران

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد