متخصص روانپزشک در جنوب تهران

0

بیماری‌های روحی از آن دست از بیماری‌هایی هستند که باید مانند هر بیماری‌ دیگری جدی گرفته شوند. در غیر این صورت حتی می‌توانند باعث خودکشی بیمار نیز بشوند. پس اگر احساس می‌کنید خود یا یکی از نزدیکانتان از یک بیماری روانی رنج می‌برد، حتما با یک روانپزشک تماس بگیرید. می‌توانید به راحتی این روانپزشکان را در سایت دکتر با من پیدا کنید که با صرف زمان زیاد تعداد زیادی روانپزشک را به شما معرفی می‌کند. اگر ساکن پایتخت هستید، با مراجعه به این سایت می‌توانید یک متخصص روانپزشک در جنوب تهران را پیدا کنید.

روانپزشکان طیف وسیعی از بیماری‌‌های روانی را درمان می‌کنند. حتی افرادی که از انواع اعتیاد رنج می‌برند و افراد ترنسی که دچار بیماری‌های روانی می‌شوند، می‌توانند برای درمان مشکلات خود به یک متخصص روانپزشک مراجعه کنند. در ادامه به بیماری‌های این گروه‌ از افراد اشاره خواهیم کرد.

چرا افراد ترنس دچار بیماری روانی می‌شوند؟

ترنس بودن یک مشکل روانی به شمار نمی‌آید. این افراد مانند هر انسان دیگری ممکن است دچار بیماری‌های روحی و روانی شوند، اما بیمار‌ی‌های روانی آن‌ها در مواقعی متفاوت با انسان‌های دیگر است. این افراد با این احساس به دنیا می‌آیند که جنسیت بیولوژیک آن‌ها با احساسی که خودشان از جنسیتشان دارند، متفاوت است.

همین احساس تناقض باعث می‌شود این افراد در زندگی خود دچار چالش‌های اساسی شوند. در نتیجه راه رهایی از این وضعیت تغییر جنسیت است. اما حضور این افراد در جامعه بعد از تطبیق جنسیت و برخورد مردم با آن‌ها در مواقعی بسیار ناخوشایند و زننده است. همین رفتارها منجر به ایجاد مشکلات روانی در افراد ترنس می‌شود. این افراد می‌توانند با مراجعه به یک متخصص روانپزشک در جنوب تهران یا در سایر شهرها کمک حرفه‌ای بگیرند.

بیماری روانی رایج در افراد ترنس

متخصص روانپزشک در جنوب تهران

یکی از شایع‌ترین بیماری‌های روانی در این گروه از افراد افکار خودکشی است. این افکار به تدریج و در برخورد با مردم در جامعه به وجود می‌آید، چرا که مردم معمولا افراد ترنس را مورد پذیرش قرار نمی‌دهند و حتی آن‌ها را مورد آزار کلامی و جسمی نیز قرار می‌دهند.

همین رفتارها باعث می‌شود افراد چنان دچار ناراحتی‌های روانی شوند که به خودکشی بیندیشند. در این حالت این افراد باید حتما به روانپزشک مراجعه کنند. اگر ساکن تهران هستید، می‌توانید یک متخصص روانپزشک در جنوب تهران را از طریق سایتی که معرفی کردیم، در اسرع وقت بیابید و کمک دریافت کنید.

آیا افراد دارای اعتیاد نیز می‌توانند به روانپزشک مراجعه کنند؟

در جواب به این سوال باید بگوییم بله. وقتی حرف از اعتیاد به میان می‌آید، همه به یاد اعتیاد به مواد مخدر میفتند، اما اعتیاد می‌تواند بسیار گسترده باشد. کسانی که به مواد مخدر اعتیاد دارند، با وجود آگاهی از خطرهای آن همچنان به مصرف آن ادامه می‌دهند و خود و اطرافیان خود را دچار آسیب‌های جدی می‌کنند.

افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند، نه تنها قادر نیستند که یک زندگی عادی داشته باشند، بلکه اعتیاد آن‌ها به مواد مخدر تمام ابعاد زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این افراد به تنهایی قادر به کنار گذاشتن اعتیاد خود نیستند. این افراد باید برای ترک اعتیاد و رهایی از وضعیت ناخوشایند خود به روانپزشک مراجعه کنند.

اگر از اعتیاد به مواد مخدر رنج می‌برید یا کسی را می‌شناسید که چنین مشکلی دارد، حتما یک متخصص روانپزشک در جنوب تهران را در سایتی که معرفی کردیم، پیدا کنید و به او رجوع کنید.

دسته دیگری از اعتیادها هستند که اعتیادهای رفتاری نامیده می‌شوند. یعنی فرد به انجام یک رفتار خاص اعتیاد پیدا می‌کند. برای مثال ناخن خود را مدام می‌جود و قادر به ترک این رفتار نیست. یک روانپزشک ابتدا چنین اعتیادهایی را شناسایی کرده و سپس اقدام به درمان می‌کند.

یک روانپزشک برای درمان اعتیاد چه کارهایی انجام می‌دهد؟

چنین پرشکانی برای درمان اعتیاد ابتدا با بیمار گفت و گو می‌کنند که از شرایط او آگاهی پیدا کنند. در جلسات مشاوره و گفت و گو یک روانپزشک ابتدا سعی می‌کند دریابد چه عواملی بیمار را تشویق یا تحریک به مصرف مواد مخدر می‌کند. سپس داروهایی برای بیمار تجویز می‌کند که به پروسه ترک مواد کمک می‌کند.

روانپزشکان چه بیماری‌های دیگری را درمان می‌کنند؟

همانطور که توضیح دادیم، حوزه فعالیت و درمان روانپزشکان گسترده است. در ادامه به بیماری‌های دیگری می‌پردازیم که روانپزشکان به معالجه آن‌ها می‌پردازند.

۱.توهمات

افراد به دلایل متفاوتی ممکن است دچار توهمات شوند و حتی ممکن است در اثر توهم به خود یا فرد دیگری آسیب برسانند. توهم در افراد مبتلا به مواد مخدر نیز دیده می‌شود. مبتلایان به اسکیزوفرنی نیز این حالات را تجربه می‌کنند. دلیل هر چه که باشد، این افراد حتما باید به یک متخصص روانپزشک در جنوب تهران یا مناطق دیگر مراجعه کنند.

۲.بی‌خوابی

متخصص روانپزشک در جنوب تهران

بسیاری از مردم حداقل یک بار در زندگی خود بی‌خوابی را تجربه کرده‌اند. بی‌خوابی دلایل متفاوتی دارد و همیشه لازم نیست که برای درمان آن به روانپزشک مراجعه کنیم. اما زمانی که بی‌خوابی ما را از زندگی عادی باز بدارد و سلامت ما را با خطر مواجه کند، در واقع ما با اختلال بی‌خوابی مواجه شده‌ایم و مراجعه به یک روانپزشک ضروری است.

در اختلال بی‌خوابی فرد نمی‌تواند راحت بخوابد یا سر ساعتی خاص بیدار می‌شود و دیگر قادر نیست بخوابد. وقتی فرد نتواند به مدت طولانی خواب مناسب داشته باشد، سلامت او تا حد زیادی به خطر میفتد.

۳.افکار خودکشی

افراد به دلایل مختلف ممکن است فکر خودکشی به سرشان بزند. دلیل آن‌ها هر چه که باشد، این افراد نیاز به کمک و مشاوره تخصصی دارند که بتوانند به آرامش برسند.

مصرف مواد مخدر و افسردگی می‌تواند از عوامل افکار خودکشی در بیماران باشد. با سایتی که به شما معرفی کردیم، می‌توانید به یک متخصص روانپزشک در جنوب تهران مراجعه کنید و کمک لازم را بگیرید.

۴.خودآزاری

به خودآزاری مازوخیسم نیز گفته می‌شود. همانطور که از نامش پیدا است، در این بیماری روانی فرد از تحقیر شدن خود لذت می‌برد. تنها کسی که می‌تواند این افراد را درمان کند، یک روانپزشک است.

۵.بیش‌فعالی

اغلب کودکان به اختلال بیش‌فعالی مبتلا می‌شوند. در این اختلال نه تنها کودک فعالیت بدنی زیادی دارد، بلکه در تمرکز کردن نیز با مشکل مواجه می‌شود و معمولا اعتماد به نفس او نیز پایین است. از این رو در مدرسه عملکرد مطلوبی از خود نشان نمی‌دهد. این اختلال با دارو تحت کنترل درمی‌آید.

در پایان

در این مقاله به بررسی تخصص یک متخصص روانپزشک پرداختیم. افراد به دلایل متفاوتی می‌توانند به روانپزشکان مراجعه کنند.

افراد ترنسی که از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند، می‌توانند به روانپزشک متخصص ترنس و همینطور افرادی که درگیر انواع اعتیاد هستند، می‌توانند به روانپزشک متخصص ترک اعتیاد مراجعه کنند.

برای پیدا کردن یک روانپزشک خوب در صورتی که ساکن پایتخت هستید، می‌توانید به سایت دکتر با من رجوع کنید و به راحتی یک متخصص روانپزشک در جنوب تهران پیدا کرده و مشاوره لازم را دریافت کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد