علت موی چرب چیست؟

0

دکوکده: موهای چرب همواره یکی از مسائلی است که ممکن است فرد را آزرده و یا خسته کند، چرا که علاوه بر اینکه ظاهری نامناسب دارد همواره فرد را درگیر مراقبت و شست وشو آن میکند اما این موارد جزء راهکار نبوده و بایستی که با ارائه ی راهکارهای درست از موهای خود مراقبت کنید تا به حالت دلخواه خود برسید. در واقع قبل از اینکه بخواهیم آن را درمان کنیم بهتر است به دنبال راه حل آن باشیم.

علت های مهم موی چرب

  1. ژنتیکی

یک سری از افراد به علت ژنتیکی یا همان ارثی موهای چربی دارند و نمی توانند که جنس آن را تغییر دهند در نتیجه سعی می کنند که با شیوه های درمانی آن را کنترل کنند.در واقع این عوامل ژنتیکی بر روی غدد سبوم تاثیر می گذارد.

  1. استرس

استرس همواره موجب عدم تعادل در کنترل چربی مو و حتی ریزش آن نیز خواهد شد پس در نتیجه می توان گفت که این عامل بر روی کل بدن شما و هورمون آندروژن تاثیر می گذارد و حتی تغییرات هورمونی را برای شما به وجود می آورد و تاجایی که موهای سر شما به طور مداوم چرب می شود.

  1. شست وشوی بیش از حد

زمانی که شما موهای خود را بیش از شست و شو میدهید، قطعا  موهای شما دچار آسیب خواهد شد و بعد از مدتی مشاهده می کنید که کف سرتتان چرب شده است.هم چنین در زمان حمام کردن سعی نمایید که چیزی از آن لابه لای موهای شما باقی نماند چرا که در غیر این صورت موهای شما چرب خواهد ماند.

روش های های درمان موی چرب

  1. استفاده از شامپوهای مناسب برای موهای شما می تواند گزینه بسیار مناسبی برای کنترل آن چربی موی سرتان باشد. اگر این مواد حاوی سولفات یا سیلیکون باشند؛ می‌توانند به فولیکول‌های مو آسیب بزنند. زیرا سولفات می‌تواند چربی فولیکول‌های مو را به طور کامل از بین ببرد و در نتیجه غدد سباسه را تحریک و چربی سر را بیشتر کند.

  1. استفاده از روغن جوجوبا

استفاده از این روغن می تواند چربی موی سر را کنترل کند.در واقع این روغن چربی نامناسبی را که توسط غدد سباسه تشرح می شود را کاهش می دهد.

  1. استفاده از آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا می تواند علاوه بر تقویت موی شما، چربی آن را نیز کنترل کند. در واقع در زمان استفاده از آلوئه ورا چربی سر شما شسته می شود و طراوت خاصی نیز به ان داده خواهد شد.

 کلام آخر

موی سر انسان می تواند انواع مختلفی داشته باشد از جمله، چرب،خشک و معمولی باشد که مراقبت در ست از آنها به سلامت موی شما کمک خواهد کرد. ما در این مقاله به طور مختصر راجع به شناخت موی چرب و درمان آن به شما توضییح داده ایم که با رعایت موارد آن می توانید چربی سر خود را کنترل و درمان کنید.

پیشنهاد ما: متخصص پوست و مو در تهران

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد