دکتر گوش و حلق و بینی جنوب تهران را چگونه بیابیم؟

0

دکتر گوش و حلق و بینی جنوب تهران فردی است که بیماران مبتلا به هرگونه مشکلاتی که مربوط به گوش و حلق و بینی هستند، باید به او مراجعه کنند. اما سوالی که ممکن است ذهن افراد زیادی را درگیر خود کرده باشد، این است که وظایف دکتر گوش و حلق و بینی چیست و چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

هدف از تهیه این مقاله پاسخ دادن به چنین سوالاتی است. بنابراین اگر قصد کسب اطلاعات در زمینه حوزه کاری متخصص گوش و حلق و بینی را دارید و نمی‌دانید چگونه به شماره متخصص گوش و حلق و بینی دسترسی پیدا کنید، توصیه می‌شود که این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

دکتر گوش و حلق و بینی جنوب تهران کدام بیماری‌ها را درمان می‌کند؟

دکتر گوش و حلق و بینی همانطور که از نام تخصص او پیدا است، بیماری‌های مربوط به نواحی گوش و حلق و بینی را درمان می‌کند. علاوه بر این متخصص گوش و حلق و بینی بیماری‌هایی مانند تومورهای گردن و ناحیه سر را نیز می‌تواند تشخیص و درمان کند. در ادامه به طور کامل از بیماری‌هایی که توسط این متخصص قابل درمان است، نام می‌بریم.

۱.مشکلات و بیماری‌های مربوط به ناحیه گوش

بیماری‌های مربوط به ناحیه گوش خود به چند دسته تقسیم می‌شوند. گاهی اوقات مشکلات مربوط به گوش ممکن است دلایل مادرزادی داشته باشند. گاهی اوقات نیز بیماری‌های گوش ممکن است بر اثر نوعی عفونت که از طریق ورود باکتری‌ها یا ویروس‌ها به وجود می‌آیند، افراد را درگیر خود کنند.

دکتر گوش و حلق و بینی جنوب تهران

هر کدام از بیماری‌های گوش ممکن است با نشانه‌هایی از وجود خود خبر دهند. به طور مثال احساس درد در ناحیه گوش و تجمع مایع عفونت در این قسمت از شایع‌ترین علائم مربوط به بیماری‌های گوش هستند. همچنین اختلال در شنوایی نیز یکی از مشکلاتی است که امکان دارد بر اثر پارگی پرده گوش ایجاد شده باشد. در چنین شرایطی بیمار ممکن است سرگیجه نیز داشته باشد.

۲.درمان و کنترل آلرژی با متخصص گوش و حلق و بینی

آلرژی بر اثر واکنش سیستم ایمنی بدن به برخی از عوامل مانند گیاهان یا برخی از غذاها ایجاد می‌شود. آلرژی در موارد زیادی درمان قطعی ندارد، اما می‌توان آن را کنترل کرد. دکتر گوش و حلق و بینی جنوب تهران یا دیگر مناطق پزشکی است که می‌تواند با تشخیص نوع آلرژی و تجویز دارو آلرژی را کنترل کند. کنترل نکردن آلرژی ممکن است باعث بروز عوارضی مانند تنگی نفس شود.

۳.سینوزیت چیست و چگونه درمان می‌شود؟

سینوزیت یکی از بیماری‌های ویروسی یا باکتریایی است که باعث عفونت سینوس‌ها می‌شود. بیماری سینوزیت باعث بسته شدن حفره‌های سینوس‌های هرکدام از نواحی پیشانی و بینی می‌شود و در صورتی که از نوع سینوزیت باکتریایی باشد، برای درمان به معاینه توسط متخصص گوش و حلق و بینی نیاز دارد.

۴.بیماری رینیت چیست و چه علائمی از خود نشان می‌دهد؟

رینیت نوعی بیماری عفونی است که باعث التهاب حفره‌های بینی می‌شود. معمولا این بیماری به دلیل آلرژی به وجود می‌آید. رینیت باعث بروز علائمی در افراد می‌شود که شایع‌ترین آن‌ها مواردی مانند احساس خارش و بسته شدن راه تنفسی بینی به دلیل گرفتگی و آبریزش شدید هستند. رینیت معمولا با مصرف داروهای ضد آلرژی قابل کنترل و درمان است.

۵.منظور از بیماری پولیپ بینی چیست؟

زمانی که بافت داخلی حفره‌های بینی با رشد شدیدی مواجه شوند، فرد به پولیپ مبتلا شده است. بیماری پولیپ بینی با علائمی مانند نشانه‌های سرماخوردگی خود را نشان می‌دهد. معمولا بیماران پس از مشاهده علائم پولیپ بینی گمان می‌کنند که به سرماخوردگی مبتلا شده‌اند. اما زمانی که با مصرف داروهای سرماخوردگی بهبودی حاصل نشود، شخص متوجه می‌شود که به بیماری پولیپ مبتلا شده است. علل بیماری پولیپ معمولا آلرژی، حساسیت‌های فصلی یا دلایل مادرزادی است.

۶.انحراف بینی چگونه درمان می‌شود؟

انحراف بینی یکی از مشکلات مادرزادی محسوب می‌شود. این مشکل منجر به بروز مشکلات تنفسی خواهد شد. انحراف بینی جزو مشکلاتی محسوب می‌شود که درمان آن تنها به وسیله جراحی امکان‌پذیر است. دکتر گوش و حلق و بینی جنوب تهران پس از معاینه و تشخیص نوع انحراف به وسیله جراحی انحراف بینی را برطرف می‌کند.

۷.اختلال در بویایی چگونه ایجاد می‌شود؟

دکتر گوش و حلق و بینی جنوب تهران
Sad young man holding an orange fruit in front of his nose and trying to smell it. Latin man with anosmia illness

اختلال در بویایی یکی از مشکلاتی است که به دلیل عفونت ویروسی یا باکتریایی ممکن است به وجود بیاید. این مشکل اگر به دلیل عفونت باکتری‌ها یا ویروس‌ها به وجود آمده باشد، با معاینه متخصص گوش و حلق و بینی و مصرف داروهای تجویزی او پس از مدتی درمان می‌شود. اما گاهی اوقات ممکن است اختلال در بویایی به دلیل مشکلات مغزی به دلیل ابتلا به بیماری‌هایی مانند آلزایمر ایجاد شده باشد. در چنین شرایطی متخصص گوش و حلق و بینی بیمار را به متخصصین مغز و اعصاب ارجاع می‌دهد.

۸.اختلال در صدا چگونه ایجاد می‌شود؟

گاهی اوقات ممکن است بیماری‌هایی مانند پولیپ، سرطان ریه یا مشکلات تیروئیدی باعث بروز اختلالاتی در صدا شوند که نتیجه آن گرفتگی صدا است. در چنین شرایطی اگر مشکل گرفتگی صدای بیمار مدت زیادی به طول انجامید و رفع نشد، فرد باید هر چه سریع‌تر به پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کند.

دکتر گوش و حلق و بینی جنوب تهران کدام رشته‌های فوق تخصص‌ را می‌تواند دریافت کند؟

متخصصان گوش و حلق و بینی می‌توانند فوق تخصص‌هایی را کسب کرده و در آن زمینه فعالیت کنند. این رشته‌های فوق تخصص‌ عبارت‌ هستند از:

  • فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک چهره
  • گوش و حلق و بینی اطفال
  • دیگری فوق تخصص درمان مشکلات سینوزیتی و مشکلات حنجره
  • فوق تخصص درمان اختلالات مربوط به گردن یا سر مانند تومور

موارد بالا از اصلی‌ترین فوق تخصص‌های قابل تحصیل برای دکتر گوش و حلق و بینی هستند که معمولا مدت زمان تحصیلی آن‌ها ۲ یا ۴ سال است.

یافتن شماره تماس متخصص گوش و حلق و بینی

یکی از موارد مهم برای بیماران مبتلا به مشکلات گوش و حلق و بینی یافتن شماره تماس پزشکی ماهر و باتجربه است. سایت دکتر با من امکان تماس با دکتر گوش و حلق و بینی شرق تهران و مناطق دیگر را برای بیماران فراهم کرده است. لذا بیماران با مراجعه به این سایت می‌توانند به شماره موبایل دکتر گوش و حلق و بینی نیز دسترسی پیدا کنند.

سخن نهایی

مشکلات تنفسی یا بیماری‌های مربوط به گوش و حلق و بینی از مشکلاتی هستند که امکان دارد هر فردی را درگیر خود کند. در این مقاله تلاش کردیم که بیماری‌های مربوط به گوش و حلق و بینی را به طور کامل شرح داده و همچنین بیماران را با وظایف دکتر گوش و حلق و بینی جنوب تهران آشنا سازیم که بیماران با آگاهی بیشتری نسبت به درمان خود اقدام کنند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد