وظایف و خصوصیات یک دندانپزشک عالی در تهران

0

دندان‌ها عضو مهمی در دهان هستند که در صورت عدم رسیدگی به‌ سرعت دچار پوسیدگی می‌شوند. مشکلات ایجاد شده در دندان‌ها تنها توسط یک دندانپزشک عالی قابل درمان است. زیرا این افراد تخصص‌های لازم را در زمینه دندانپزشکی دریافت کرده‌اند و در کمترین زمان ممکن مشکلات ایجاد شده در دندان‌های بیماران را ترمیم و بازسازی می‌کنند.

از آنجایی‌که تعداد دندانپزشکان در تهران بسیار زیاد است، انتخاب بهترین آنها ممکن است کمی دشوار باشد. به همین دلیل تنها راه شناخت یک دندانپزشک عالی، آشنایی با وظایف و خصوصیات او است.

بیماران باید در زمان انتخاب دندانپزشک به فاکتورهای دیگری نظیر قرارداد دندانپزشک با بیمه نیز توجه کنند. زیرا هزینه‌های دندانپزشکی به قدری بالا است که بدون خدمات بیمه، بیماران باید هزینه گزافی را بابت ترمیم دندان‌های خود بپردازند.

برای یافتن بهترین دندانپزشک طرف قرارداد با بیمه در ادامه این مقاله مطالب مفیدی را عنوان می‌کنیم که از طریق آن به راحتی صاحب دندان‌هایی سالم و زیبا شوید.

دندانپزشک عالی به چه فردی می‌گویند؟

دندانپزشکی نیز یکی از گرایش‌های بسیار ضروری در حیطه پزشکی است که از طریق آن درمان و پیشگیری از مشکلات لثه و دندان به راحتی صورت می‌گیرد. یک دندانپزشک ماهر و با تجربه در زمینه ترمیم و زیبایی دندان‌ها آموزش‌های لازم را در مراکز علمی معتبر می‌گذراند و با دریافت مدارک دانشگاهی خود به طبابت در مطب شخصی یا کلینیک‌های دندانپزشکی می‌پردازد.

این افراد با معاینه و عکس‌برداری از دندان‌های آسیب‌دیده بیمار، روش درمانی مناسب را به آنان پیشنهاد می‌دهند. به‌دلیل حساسیت و ظرافت دندان‌ها و لثه، این افراد باید به ‌طور دقیق و با حوصله مشکلات ایجاد شده را تشخیص دهند و آنها را درمان کنند. در غیر این صورت احتمال ایجاد عفونت در دندان‌ها و وخیم شدن شرایط بیمار وجود دارد.

دندانپزشکان در مدت ۲ سال دروس عمومی و در ۴ سال دروس عملی و تخصصی مرتبط با دندانپزشکی را می‌گذرانند. سپس مدرک دندانپزشکی عمومی را دریافت می‌کنند. دوره تخصص دندانپزشکی نیز به ‌مدت سه سال یا بیشتر به طول می‌انجامد که در این مدت هر دندانپزشک در زمینه مشخص، تخصص خود را دریافت می‌کند.

دندانپزشکی در تهران یکی از رشته‌های بسیار پرمخاطب به شمار می‌رود. زیرا هر ساله افراد بسیاری در بهترین دانشگاه‌های تهران پذیرش می‌شوند و در کوتاه‌ترین زمان به فعالیت حرفه‌ای خود در این زمینه می‌پردازند.

دندانپزشکان در چه زمینه‌هایی دارای تخصص هستند؟

دندانپزشکی شغلی بسیار حساس و دقیقی است که نیاز به گذراندن دوره‌های تخصصی عملی و تئوری دارد. به همین دلیل نباید هر دندانپزشکی را به ‌عنوان متخصص در این زمینه در نظر گرفت. دندانپزشک عالی در تهران باید در یکی از زمینه‌های زیر تخصص خود را دریافت کند:

دندانپزشک عالی در ارتودنسی
  • ترمیم و زیبایی دندان‌ها
  • اطفال
  • تخصص در زمینه ایمپلنت دندان
  • متخصص در پروتزهای دندانی
  • تخصص درمان ریشه
  • جراحی لثه
  • ارتودنسی دندان
  • جراحی فک و صورت

دریافت تخصص در این زمینه‌ها مستلزم گذراندن دوره دندانپزشکی عمومی است. اکثر دندانپزشک‌های تهران متخصصان حرفه‌ای هستند که در تشخیص و درمان مشکلات دهان و دندان بسیار با مهارت عمل می‌کنند.

یک دندانپزشک عالی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بدون شک افرادی که در حیطه دندانپزشکی به فعالیت مشغول هستند، علاوه بر تخصص و مهارت، باید دارای ویژگی‌های اخلاقی والایی نیز باشند. در غیر این صورت بیمار به دندانپزشک مورد نظر اعتماد نمی‌کند. در ادامه برخی از مهمترین ویژگی‌های یک دندانپزشک عالی را بررسی می‌کنیم.

۱.گوش سپردن به صحبت‌های بیمار

یک دندانپزشک عالی باید شنونده‌ی بسیار ماهری باشد که بیمار با اطمینان خاطر مشکلات خود را برای او بازگو کند. این ویژگی دندانپزشک به او در زمان معاینه کمک بسیاری می‌کند.

۲.آموزش دادن به بیمار

بدون شک برای داشتن دندان‌هایی سالم و زیبا تنها انجام خدمات ترمیمی توسط دندانپزشک کارساز نیست. زیرا دندان‌ها به مراقبت و رسیدگی روزانه هم نیاز دارند و دندانپزشک‌های تهران یا دیگر مناطق باید در این مورد نکات بسیار مهم را به بیماران آموزش دهند.

۳.به روز نگه داشتن اطلاعات علمی

یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین دندانپزشکان این است که اطلاعات خود را آپدیت کنند. در واقع این ویژگی به آنان کمک می‌کند که با روش‌های نوین و سریع به درمان مشکلات دهان و دندان مراجعه‌کنندگان بپردازند.

۴. اطلاع به بیمار در مورد وضعیت بیمه

از آنجایی‌که هزینه‌های دندانپزشکی بسیار گزاف است و هر فردی از عهده پرداخت آن برنمی آید، بسیاری از شرکت‌های بیمه قراردادهای خدماتی و درمانی خود را با دندانپزشکان منعقد می‌کنند.

بیماران با مراجعه به یک دندانپزشک طرف قرارداد بیمه دانا در تهران قادر به انجام خدمات دندانپزشکی خود با کمترین هزینه هستند. دندانپزشکان باید در مورد شرایط بیمه و سقف پرداخت آن اطلاعات کافی را در اختیار بیمار قرار دهند.

۵.ارزش قائل شدن برای زمان بیمار و مسئولیت پذیر بودن

بسیاری از دندانپزشکان به ‌دلیل ویزیت شمار بسیاری از بیماران، ممکن است زمان کافی برای تمامی بیماران در اختیار نداشته باشند. این امر موجب نارضایتی بیمار و عدم اعتماد او می‌شود. به همین دلیل یک دندانپزشک عالی باید برای زمان بیمار ارزش قائل شود و مسئولیت خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

۶.منظم و تمیز بودن

دندانپزشک عالی

این ویژگی دندانپزشک به بیمار اطمینان می‌دهد که او فردی بسیار تمیز است و نکات بهداشتی را در زمان درمان او مد نظر قرار می‌دهد. از آنجایی‌که حرفه دندانپزشکی در تهران روند رو به رشدی دارد، انتخاب یک دندانپزشک بسیار عالی کاری دشوار است. اما توجه به ویژگی‌های ذکر شده به شما کمک می‌کند که در زمانی کوتاه به هدف خود برسید.

چگونه بهترین دندانپزشک در تهران را بیابیم؟

بدون شک سؤال بسیاری از شما در مورد نحوه یافتن بهترین دندانپزشک در تهران است. خوشبختانه امروزه فضای مجازی این فرصت را در اختیار افراد قرار داده است که در زمانی کوتاه به دندانپزشکی ماهر و باتجربه دسترسی پیدا کنند.

در سایت دکتر با من لیستی از بهترین دندانپزشکان همراه با آدرس مطب و شماره تماس آنان در اختیار شما قرار می‌گیرد که با اطلاع دقیق از سوابق، تجربیات و تخصص این افراد به‌صورت اینترنتی یا تلفنی قادر به دریافت نوبت خود باشید. البته روش‌های دیگری نیز برای یافتن یک دندانپزشک عالی در تهران وجود دارد که در ادامه آنها را عنوان می‌کنیم.

یکی از روش‌های بسیار محبوب برای انتخاب یک دندانپزشک خوب، پرس و جو از اطرافیان به‌خصوص بیماران قبلی او است. در این صورت تا حدود زیادی به ویژگی‌های اخلاقی و کاری دندانپزشک مورد نظر پی می‌برید.

مراجعه حضوری به مطب دندانپزشک یا کلینیک‌ها از جمله روش‌های پرمخاطب است که از گذشته تاکنون برای پیدا کردن یک دندانپزشک خوب و ماهر استفاده می‌شود.

مشاهده نمونه کارهای دندانپزشک در صفحات شخصی او مانند اینستاگرام یا وب سایت، این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که با سابقه کاری و مهارت او بیشتر آشنا شوید. با مراجعه به سایت‌های معتبر در مورد رزومه کاری دندانپزشک طرف قرارداد با بیمه نیز اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

در نتیجه…

انتخاب دندانپزشک عالی باید بر اساس معیارها و فاکتورهای متعددی صورت گیرد. این افراد در ابتدا باید تخصص‌های لازم را بعد از گذراندن دوره دندانپزشکی عمومی طی کنند. در این صورت قادر به فعالیت حرفه‌ای و تخصصی در زمینه دندانپزشکی هستند.

علم، مهارت و تجربه از جمله فاکتورهای بسیار مهم به شمار می‌رود که این افراد را به بهترین‌ها در این حیطه تبدیل می‌کند. دندانپزشکان باید از نظر اخلاقی نیز در رتبه بالایی قرار گیرند که بیمار در کمال آرامش و اطمینان در مورد مشکلات خود با آنان گفت و گو کند. دندانپزشکان باید در انجام وظایف خود نهایت دلسوزی، مهربانی و احساس مسئولیت داشته باشند که بیماران در نهایت آرامش، درمان خود را به آنان بسپارند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد