همه چیز درباره متخصص داخلی کیست؟

0

برای درمان و تشخیص بیماری‌های داخلی لازم است که به متخصص داخلی مراجعه کرد. با توجه به این که معاینه سیستم درونی بدن به تخصص مرتبط با آن نیاز دارد، این سوال مطرح می‌شود که متخصص داخلی کیست و تخصص او شامل چه مواردی می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال و آشنایی با هر آنچه که باید درباره متخصص داخلی بدانید، ما را تا پایان این متن همراهی کنید.

متخصص داخلی کیست؟

متخصص داخلی به پزشکی گفته می‌شود که درمان و تشخیص بیماری بزرگسالان به غیر از جراحی آن‌ها را به عهده دارد. زمانی که شما به بیماری عمومی یا حتی بیماری پیچیده‌ای مبتلا شده باشید، باید برای معاینات اولیه به پزشک متخصص داخلی رجوع کنید.

در واقع پزشکی با تخصص داخلی مراقبت‌های اولیه بیمار را به عهده دارد. همچنین او می‌تواند در خصوص انتخاب پزشک متخصص شما را راهنمایی کند. به عنوان مثال اگر پزشک متخصص داخلی در حین معاینه و بررسی آزمایش‌ها متوجه بیماری خاصی شد، شما را برای ادامه درمان و مراجعه به پزشک متخصص مرتبط راهنمایی خواهد کرد.

پزشک متخصص داخلی چه ویژگی‌هایی دارد؟

حال که متوجه شدید متخصص داخلی کیست، در این قسمت با ویژگی‌های او آشنا خواهید شد. پزشک متخصص داخلی در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌های خصوصی به فعالیت می‌پردازد. همان‌طور که در متن فوق توضیح دادیم، این افراد اجازه عمل جراحی ندارند. ویژگی‌های دکتر داخلی به شرح زیر است:

متخصص داخلی کیست؟
  • مراقبت طولانی مدت بیماری به عهده پزشک متخصص داخلی است. او باید برنامه‌ درمانی برای بیمار مشخص کند که طی آن روش‌های درمانی لازم برای بهبود کامل بیمار در نظر گرفته شده باشد.
  • همچنین لازم است که پزشک داخلی در صورت لزوم و تشخیص، بیمار را به متخصص دیگری ارجاع دهد.
  • پزشک داخلی به نوعی مشاور برای تمامی بیماران داخلی است. از این رو زمانی که بیمار برای اولین بار برای درمان مشکل خود به او مراجعه می‌کند، باید تمامی تست‌ها و آزمایش‌های لازم را به تجویز پزشک انجام دهد. با این کار بیماری قبل از آن که دیر شود، به درستی تشخیص داده خواهد شد.
  • داشتن صبر و حوصله از مهم‌ترین ویژگی‌های پزشک متخصص داخلی است، چرا که چنین پزشکانی در طول روز با انواع بیمار‌ها مواجه خواهند شد. زمانی که فردی به بیماری خاصی مبتلا می‌شود، علاوه بر درد، استرس و نگرانی دارد. از این رو پزشک متخصص باید با رفتاری مناسب علاوه بر تشخیص درست بیماری، استرس و نگرانی او را کاهش دهد.
  • در ادامه بحث متخصص داخلی کیست، باید بگوییم که متخصص داخلی باید تا مدت‌ها بعد وضعیت بیمار خود را پیگیری کند. به هیچ وجه بیمار نباید پس از گذراندن دوره نقاهت به حال خود رها شود، چرا که امکان بازگشت بیماری وجود دارد. از این رو پزشک متخصص باید شرایط بیمار را پس از بهبودی او نیز پیگیری کند.
  • از دیگر ویژگی‌های یک متخصص داخلی به روز بودن اطلاعات پزشکی او است. در دهه‌های اخیر تجهیزات پیشرفته به کمک پزشکان آمده‌ است که بیماری‌ها هر چه سریع‌تر تشخیص و درمان شوند. از این رو داشتن دانش کافی برای کار با این تجهیزات از جمله ویژگی‌های مهم پزشکان است.
  • پزشک متخصص باتجربه می‌داند که نوع رفتار او با بیمار در روند درمان او چه مقدار موثر است. پزشک باید نگرانی‌های بیمار خود را درک کند و به او زمان کافی برای صحبت کردن در خصوص نگرانی‌هایش را بدهد.
  • متخصص داخلی باید نسبت به روش‌های درمانی قبلی که توسط همکارانش صورت گرفته است، آگاهی داشته باشد و در صورت تشخیص همان روش‌ها را ادامه دهد.
  • مهم‌ترین ویژگی هر پزشکی صداقت او است. در صورتی که پزشکی در تشخیص بیماری تردید دارد، باید این موضوع را صادقانه با بیمار خود مطرح کند و با این کار میزان استرس و نگرانی او را کاهش دهد.

بیماری‌های مرتبط با متخصص داخلی

پس از آن که متوجه شدید متخصص داخلی کیست، شاید از خود بپرسید که دقیقا چه بیماری‌هایی مرتبط با متخصص داخلی است و چه زمانی باید به او مراجعه کرد؟ در پاسخ باید بگوییم که طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها مرتبط با حیطه فعالیت پزشک‌های داخلی است که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • ابتلا به فشار خون
  • مبتلا شدن به چربی و قند خون
  • ابتلا به بیماری‌های عفونی
  • عارضه و بیماری کم‌خونی
  • بیماری‌ها و ناهنجاری‌های تنفسی مانند برونشیت مزمن و تنگی نفس
  • مشکلات گوارشی از قبیل درد شکم، سوء هاضمه و …
  • معاینه بیماری نوجوانان و بزرگسالان
  • برنامه‌ریزی رژیم غذایی برای درمان چاقی و لاغری

علاوه بر این موارد بسیاری از بیماری‌های دیگر مرتبط با زمینه و فعالیت پزشک متخصص داخلی است. وجود متخصص داخلی حاذق در تهران نوید درمان و تشخیص بیماری‌های مختلف را در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌دهد. در صورتی که به دنبال بهترین و خبره‌ترین متخصص داخلی هستید، به سایت دکتر با من مراجعه کنید.

این سایت جهت راهنمایی بیماران، بهترین و خبره‌ترین پزشک‌های متخصص داخلی را معرفی کرده است. شما به طور جداگانه در این سایت می‌توانید بهترین متخصص داخلی جنوب تهران، شمال تهران و همچنین غرب و شرق تهران را پیدا کنید.

تفاوت بین متخصص داخلی و پزشک عمومی چیست؟

متخصص داخلی کیست؟

پس از آشنایی با این که متخصص داخلی کیست، چه ویژگی‌هایی دارد و برای چه بیماری‌هایی می‌توان به او مراجعه کرد، در این قسمت قصد داریم شما را با تفاوت‌های متخصص داخلی و پزشک عمومی آشنا کنیم. چرا که بسیاری از افراد به اشتباه متصور می‌شوند که وظیفه پزشک عمومی و متخصص داخلی یکسان است. تفاوت‌های پزشک داخلی با پزشک عمومی به شرح زیر است:

  • پزشکان عمومی تنها دوره ۷ ساله پزشکی عمومی را طی می‌کنند، این در حالی است که متخصص داخلی پس از فارغ‌التحصیلی در این مقطع برای اخذ تخصص باید دوره تحصیلی ۳ تا ۶ ساله را سپری کند. همچنین امکان ادامه تحصیل و اخذ فوق تخصص برای پزشکان داخلی وجود دارد.
  • با وجود این که متخصص داخلی اجازه انجام عمل‌های جراحی را ندارد، ولی در تشخیص اولیه بیماری‌های پیشرفته و بیماری‌های عمومی نقش مهمی ایفا می‌کند. به طور معمول پزشک متخصص داخلی در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها فعالیت می‌کند.
  • دکتر متخصص در نقش مشاور در کنار یک فوق تخصص نیز می‌تواند فعالیت داشته باشد. این در حالی است که پزشک عمومی چنین اجازه‌ای را ندارد.

هنگام مراجعه به متخصص داخلی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

در پایان مقاله متخصص داخلی کیست، لازم می‌دانیم که نکاتی برای زمان مراجعه به پزشکان داخلی بیان کنیم.

  • زمانی که برای اولین بار به پزشک متخصص داخلی مراجعه می‌کنید، پرونده قبلی و تمامی سوابق خود را به همراه داشته باشید. چرا که بسیاری از تست‌ها و آزمایش‌های پیشین شما برای تشخیص بیماری لازم و ضروری هستند. همچنین با ارائه این آزمایش‌ها ممکن است از انجام دوباره آن معاف شوید. علاوه بر این تشخیص شروع روند درمان برای پزشک راحت‌تر خواهد شد.
  • هنگام مراجعه به پزشک متخصص به طور کامل وضعیت جسمی و روحی خود را در روز‌های گذشته بیان کنید. با بیان این نکات پزشک خود را در تجویز داروها همراهی خواهید کرد.
  • به شما توصیه می‌کنیم که دوره درمانی آغاز شده نزد یک متخصص داخلی را تا زمان بهبودی ادامه دهید.

کلام آخر

در بورد هر بیمارستان و درمانگاهی اسامی پزشکان متخصص داخلی به چشم می‌خورد، ولی پزشک متخصص داخلی کیست و برای چه بیماری‌هایی باید به آن مراجعه کرد؟ این سوالی است که بیشتر بیماران در انتخاب اولیه پزشک با آن مواجه می‌شوند. در متن فوق سعی کردیم به طور کامل هر آن چه که باید درباره پزشک متخصص داخلی دانست را در اختیار شما قرار دهیم.

در صورتی که به دنبال بهترین و حاذق‌ترین متخصص داخلی جنوب تهران یا هر نقطه دیگر از این استان هستید، به سایت دکتر با من مراجعه کنید. این سایت با معرفی تعدادی متخصص داخلی حاذق در تهران شما را در یافتن پزشک یاری خواهد کرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد