چرا باید هر چه سریع‌تر قفل های دیجیتال را جایگزین قفل های مکانیکی و قدیمی کنیم؟

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : حتما برای شما هم خیلی پیش آمده که از منزل خارج بشوید و کلید رو در منزل جا بگذارید یا حتی بدتر از آن کلید را گم کنید، از طرف دیگر امنیت به معنای واقعی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فکری همه ما است. باید قبول کنیم که عصر مدرن، علاوه بر همه فوایدی که دارد، باعث دوری و پایین آمدن اعتماد افراد نسبت به یکدیگر شده است. دیگر مثل گذشته نمی‌توانیم در حیاط و درب ورودی منازل را باز گذاشته و مطمئن باشیم که کسی به حریم خانه ما تجاوز نمی‌کند.

 

راه حل این مشکل و رهایی از این دغدغه در چیست؟

یکی از ابتدایی‌ترین و درعین حال مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید، خرید و نصب قفل دیجیتال است. قفل‌های هوشمند مزایای زیادی دارند. آن‌ها در کنار ظاهر مدرن و زیبایی که به خانه‌ها می‌بخشند، نقش پررنگی در افزایش ضریب امنیت آن‌ها دارند.

قفل‌های دیجیتال این امکان را به شما می‌دهند که ساختمان‌تان را به سیستم ضدسرقت و ضدهک مجهز کنید. این قفل‌ها با پوشش دادن طیف وسیعی از انواع دسترسی، از رمز و کد دیجیتال تا اسکن اثرانگشت و قرنیه، شما را از حمل‌ونقل کلید مکانیکی بی‌نیاز می‌کند. به‌این‌ترتیب دستگیره‌های دیجیتال و هوشمند می‌توانند در کنار دراختیار داشتن سیستم هوشمند پیشرفته، روند ورود و خروج به منزل را، بسیار آسان و راحت کنند.

مزایای استفاده از قفل هوشمند

خذف دغدغه کلیدهای فیزیکی با قفل های دیجیتال

نخستین ویژگی استفاده از قفل و دستگیره هوشمند ، حذف شدن کلید‌های فیزیکی است. جایگزین این کلیدها همانطور که عنوان شد می‌تواند یک کارت RFID و یا اپلیکیشنی باشد که بر روی گوشی هوشمند شما نصب می‌شود، البته در برخی از مدل‌ها، قابلیت اسکن اثر انگشت، اسکن شبکیه چشم و واردن کردن رمز عددی نیز وجود دارد؛ بدین ترتیب حتی کودکان و افراد کهن‌سال نیز بدون هیچ‌گونه مشکلی می‌توانند از قفل‌های هوشمند استفاده کنند.

عدم باز ماندن درب

یکی از چالش‌های رایج برای قفل‌های معمولی، مشکل باز ماندن بی دلیل درب ورودی در زمان برگزاری مراسم‌های مختلف است. در صورت استفاده از یک قفل هوشمند، در چنین شرایطی به راحتی می‌توان یک رمز موقت برای قفل تعیین نموده و آن را از قبل به میهمانان دعوت شده اطلاع دهید. بدین ترتیب دیگر نیازی به باز ماندن مداوم درب نبوده و پس از پایان مراسم نیز به راحتی رمز موقت غیرفعال می‌شود.

قابلیت آلارم و زنگ خطر هوشمند نیز یکی دیگر از مزایای قفل‌های هوشمند است. برای استفاده از این ویژگی، یک بازه زمانی به عنوان حداکثر زمان باز ماندن درب تعریف می‌شود و چنانچه درب بیش از زمان تعیین شده باز بماند، زنگ هشدار به صدا درخواهد آمد.

ارسال آلارم و هشدار به گوشی موبایل

دسترسی به قفل هوشمند با تلفن همراه

از دیگر مزایا و امکانات قفل‌های الکترونیک هوشمند، امکان ارسال هشدارهایی نظیر آتش‌سوزی، ورود با زور به داخل خانه، کم بودن باتری و … به گوشی موبایل است. بدین ترتیب دیگر لازم نیست که در زمان مسافرت و یا دوری از منزل، نگران مسایل رایج مربوط به قفل‌های ساده مکانیکی باشید.

کنترل ورود و خروج هوشمند توسط دستگیره هوشمند

کیت الکترونیکی نصب شده بر روی قفل‌های هوشمند، قابلیت اتصال به اینترنت به صورت wifi را دارد، بدین ترتیب اطلاعات باز و بسته شدن درب حتی در زمانی که دور از منزلتان هستید قابل بررسی است. همچنین در صورتی که سایر اجزای سیستم امنیتی مورد استفاده در خانه، مثل دوربین‌های مدار بسته و چشمی هوشمند و آیفون نیز به شبکه متصل باشند، می‌توانید به راحتی مشابه با زمانی که در منزل حضور دارید، به مراجعات پاسخ دهید.

یکی دیگر از کاربردهای قابلیت ثبت اطلاعات ورود و خروج توسط قفل هوشمند، در ادارات و به طورکلی برای اتاق‌هایی است که اسناد و یا اشیاء مهمی در آن‌ها وجود دارد. از آنجاییکه کلید هر فرد منحصر به فرد است، ورود و خروج‌های ثبت شده در هر زمان قابل بررسی است؛ این قابلیت به دلیل یکسان بودن کلیدها در قفل‌های معمولی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

ظاهر زیبا و منحصربه‌فرد قفل‌های دیجیتالی

اگر به دنبال نمایی مدرن و زیبا برای درب ورودی منزل و یا اتاق‌های داخلی ساختمان هستید، قفل‌ و دستگیره هوشمند یک انتخاب کاملا متناسب با سلیقه شما است. طراحی دستگیره های دیجیتال به گونه‌ای است که تا مدت‌های طولانی پس از خرید، هر بار بازو بسته کردن قفل، شما را به یاد فیلم‌های علمی تخیلی و وسایل جذاب و منحصربه‌فردشان می‌اندازد.

برندهای قفل دیجیتال در ایران

اگرچه در نتیجه تحریم‌های سیاسی و اقتصادی، بازار قفل و دستگیره هوشمند نیز دچار چالش هایی شده است، اما در همین شرایط نامناسب نیز بسیاری از بازرگانان و صنعتگران داخلی به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا محصولات مرغوب و ارزشمند را با مناسبترین قیمت به دست هم‌وطنان عزیز برسانند.

در این میان، شرکت نوآوران هوشمند از جمله مجموعه‌هایی است که توانسته با ارایه محصولات بسیار با کیفیت خود تحت نام تجاری قفل هوشمند یوکا، مورد تایید و تحسین بخش بزرگی از فروشندگان و خریداران قرار بگیرد. این شرکت به صورت کاملا تخصصی در زمینه فروش انواع قفل دیجیتالی، تجهیزات هتلی، گاوصندوق دیجیتال و قفل استخری فعالیت می‌کند.

انواع قفل دیجیتال

آیا خرید قفل هوشمند از نظر اقتصادی به صرفه است؟

گم کردن کلیدهای فلزی، یکی از مشکلات بسیار رایج در استفاده از قفل‌های معمولی است. در این مواقع راه‌حل پیش‌فرض برای حفظ امنیت، تعویض قفل به طور کامل است. همچنین بسیاری از افراد نیز ترجیح می‌دهند در همان بدو سکونت در منزل جدید، قفل‌های درب وروردی را به طور کامل تعویض کنند. بدیهی است که جایگزینی مداوم قفل‌ها به ویژه در صورت گم کردن کلید، نیازمند پرداخت هزینه‌های کاملا غیرمنطقی و توجیه نشده‌ای است که به سادگی می‌توان با خرید یک قفل الکترونیکی هوشمند از آن‌ها جلوگیری نمود.

باطل کردن و تعیین رمز جدید، یکی از پایه‌ای‌ترین ویژگی‌های قفل‌های دیجیتالی و هوشمند است. در صورت استفاده از صفحه کلید روی دستگیره، اسکن اثر انگشت، اسکن عنبیه چشم و … شما دیگر هیچ وقت مشکل گم کردن کلید را نخواهید داشت. همچنین امکان غیرفعال کردن کارت‌های الکترونیکی نیز با استفاده از خود دستگاه و یا اپلیکیشن موبایل مخصوص قفل خریداری شده، به آسانی  فراهم است.

نکته مهم دیگر درباره پرداخت هزینه و ارزش خرید یک قفل و دستگیره هوشمند، که ممکن است بسیاری از افراد نگران آن باشند، امکان جابه‌جایی قفل و دستگیره هوشمند است. خبر خوب این است که این قفل‌ها را می‌توان به‌ سادگی از محل نصب شده جدا کرده و بر روی درب‌های دیگر نصب نمود.

نکات مهمی که در زمان خرید قفل هوشمند باید به آن‌ها توجه نمود

علاوه بر کیفیت و زیبایی، نکته بسیار مهمی که در زمان خرید قفل و دستگیره هوشمند باید به آن توجه نمود، گارانتی و خدمات پس از فروش است. اگر شما هم نگران موضوع گارانتی و مسایل احتمالی پس از خرید هستید، خالی از لطف نیست که یادآور شویم تمامی قفل‌های دیجیتال یوکا به مدت نامحدود تحت پوشش خدمات پس از فروش این شرکت در سراسر ایران هستند.

همچنین طبق تعهدات معرفی شده در وب‌سایت شرکت نوآوران هوشمند، مشتری در صورت عدم رضایت از کیفیت محصول خریداری شده تا ۷ روز بعد از خرید و نصب محصول فرصت دارد تا کالا را بازگرداند و بدون هیچ گونه سوالی هزینه پرداخت شده را پس بگیرد.

برای دیدن محصولات میتوانید به وبسایت رسمی شرکت به آدرس www.yuccahq.com مراجعه بفرمایید.

چرا منتظرید؟ اگر تصمیمتان برای هوشمند سازی خانه‌تان جدی است، همین الان قدم اول را بردارید و یک قفل دیجیتال هوشمند تهیه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد