کفپوش پلی یورتان صنعتی چیست؟

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکدهبا پیشرفت تکنولوژی و صنعت رنگ و رزین، امروزه از مواد جدیدی به عنوان کفپوش استفاده می شود که خواص خارق العاده ای دارند. این مواد عموما بر پایه پلیمرها و رزین های پلیمری هستند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. در واقع این مواد آنقدر خوب به عنوان کفپوش عمل کرده اند که برای بسیاری از صنایع مختلف به یک الزام تبدیل شده اند و در لیست کفپوش های سازگار با اکثر استانداردها قرار گرفته اند.

کفپوش پلی یورتان صنعتی یکی از این موارد است. پلی یورتان یک ماده شیمیایی پلیمری است که از زیرواحدهای سازنده یورتان تشکیل شده است. این پلیمر در ترکیب با برخی از مواد بخصوص قادر است رزین محکم و پایداری را تشکیل دهد که در صورت نصب و اجرای مناسب می تواند به عنوان کفپوش عمل کند.

کفپوش پلی یورتان صنعتی از ترکیب دو جز شیمیایی حاصل می شود و به همین دلیل این کفپوش، یک کفپوش صنعتی دو جزئی محسوب می شود. کفپوش پلی یورتان صنعتی مشتق شده از یورتان بدون حلال است و در برابر سطوح مختلف چسبندگی بسیار بالایی از خود نشان می دهد که همین موضوع یکی از دلایل کیفیت بالای این کفپوش در محیط های مختلف است.

تولید انواع کفپوش پلی یورتان صنعتی در کارخانه آریو رنگ

کفپوش پلی یورتان صنعتی کاربرد بسیار گسترده ای در صنایع مختلف پیدا کرده است و به همین دلیل در مدل ها و انواع مختلفی تولید شده و به فروش می رسد. صنایع و کارخانجات مختلف ممکن است بسته به نیاز و کاربری خود به نوع خاصی از این کفپوش نیاز پیدا کنند. آریو رنگ دماوند انواع مختلف کفپوش پلی یورتان صنعتی را تولید می کند و در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، از این نوع کفپوش در صنایع و کارخانه های مختلفی استفاده می شود. مشخص است که محیط حاکم بر صنایع مختلف با یکدیگر تفاوت زیادی دارد و به همین دلیل شرایط مختلفی در هر صنعت و هر واحد صنعتی برای کفپوش آن مکان وجود دارد. به همین دلیل است که صنایع مختلف عموما به کفپوشی متناسب با کاربری و استاندارد های حیطه کاری خود نیاز پیدا می کنند.

به عنوان مثال فضای سردخانه ها و واحد های صنعتی سرمایشی، دائم در معرض دمای پایین قرار دارد که همین موضوع بر کیفیت و یکپارچگی کفپوش تأثیر مهمی دارد. از سوی دیگر برخی از صنایع از ماشین آلات و دستگاه های سنگینی استفاده می کنند که تنش و فشار زیادی را به صورت مداوم بر کفپوش وارد می کنند. هر یک از این صنایع به نوع خاصی از کفپوش پلی یورتان صنعتی نیاز پیدا خواهند کرد.

مزایای کفپوش پلی یورتان صنعتی آریو رنگ دماوند

شما با خرید کفپوش پلی یورتان صنعتی آریو رنگ دماوند از مزایای مختلفی بهره مند خواهید شد. برای دقیق تر مشخص کردن این مزایا بهتر است نگاهی به ماهیت کفپوش پلی یورتان صنعتی و سایر کفپوش های موجود در بازار داشته باشیم. در کنار کفپوش پلی یورتان صنعتی، کفپوش هایی نظیر کفپوش های اپوکسی و کفپوش های بیمارستانی و ملات ضد اسید نیز از جمله انتخاب های پیش روی مشتریان هستند.

ماهیت شیمیایی کفپوش پلی یورتان صنعتی و رزین های بر پایه اورتان، نسبت به اپوکسی، بسیار قدرتمندتر است و پلی یورتان از یکپارچگی بسیار بالاتری برخوردار می باشد. به همین دلیل این کفپوش ها مقاومت بسیار بیشتری نسبت به تنش و فشار دارند. کفپوش پلی یورتان صنعتی در مقابل شکستگی، ترک خوردن و باد کردن مقاومت بسیار بیشتری دارد و به همین دلیل برای محیط های صنعتی که فشار زیادی به سازه و کفپوش خود وارد می کنند، مناسب تر است.

یکی دیگر از مزیت های کفپوش پلی یورتان صنعتی، چسبندگی خوب کفپوش به سطوح مختلف است. سطح کف کارخانه ها و واحد های صنعتی عموما از جنس های مختلفی است و کیفیت لازم را برای اعمال و اجرای بسیاری از کفپوش ها ندارند؛ اما مواد مبتنی بر پلی اورتان ها قادر به چسبندگی به سطوح مختلفی هستند و می توانند کفپوش محکم و کاملا چسبنده را در سطح اجرا ایجاد کنند.

تفاوت میان پلی یورتان صنعتی و کفپوش اپوکسی صنعتی

کفپوش اپوکسی صنعتی یکی از انتخاب های رایجی است که بسیاری از گروه های صنعتی این گزینه را به عنوان کفپوش انتخاب می کنند. اپوکسی نیز مشابه پلی اورتان، یک ساختار پلیمری در ترکیب خود دارد که تأمین کننده یکپارچگی و استحکام آن است. اصلی ترین تفاوت میان کفپوش پلی یورتان صنعتی و اپوکسی صنعتی به میزان ترکیبات آن ها برمیگردد و در ساختار کفپوش اپوکسی صنعتی اجزای دیگر با غلظت بیشتری استفاده می شوند.

از سوی دیگر در خروجی نهایی کار، کفپوش اپوکسی صنعتی نفوذ پذیری بسیار کمتری نسبت به مواد مختلف، آب، غبار و میکرو ارگانیسم ها دارد، در حالیکه کفپوش پلی یورتان صنعتی، استحکام بالاتر و مقاومت بیشتری نسبت به تنش ها و فشار های مکانیکی دارد.

مهم ترین چیزی که تفاوت بین این دو نوع کفپوش پر فروش را شکل می دهد، نوع و کاربری این کفپوش هاست. در واقع اینکه محیط کاری به چه شکلی است، تأثیر زیادی بر انتخاب کفپوش می گذارد. به طور عمومی محیط های صنعتی، کارخانه ها و واحد های صنعتی اغلب تمایل به استفاده از کفپوش با دوام و مستحکمی مثل پلی یورتان را دارند. در حالی که بیمارستان ها، سالن های ورزشی و محل هایی با کاربری عمومی ترجیح می دهند کفپوش اپوکسی صنعتی را انتخاب کنند.

کاربرد بالای کفپوش های صنعتی آریو رنگ در کارخانه ها

کیفیت بالای کفپوش پلی یورتان صنعتی آریو رنگ، باعث شده است تا بسیاری از مجموعه های صنعتی، آریو رنگ دماوند را به عنوان ارائه دهنده کفپوش انتخاب کنند. بسیاری از کارخانه ها، گروه های صنعتی کوچک و بزرگ، سردخانه ها و انبارهای صنعتی بزرگ و واحد های نیمه صنعتی مختلف، از کفپوش های پلی یورتان صنعتی آریو رنگ استفاده می کنند. اگر شما هم می خواهید از کفپوشی محکم، مطمئن و با دوام در سازه صنعتی خود استفاده کنید، حتما آریو رنگ دماوند را در انتخاب های خود داشته باشید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد