ترفندهای کاربردی برای خانه داری و تمیزکاری خانه

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، بسیاری از مردم بیش از هر زمان دیگری وقت خود را در خانه می‌گذرانند. در چنین شرایطی تمیز کردن خانه و حفظ بهداشت در تمام نقاط منزل اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. با این حال، این که مرتبا خانه خود را تمیز کنید، لزوما به این معنی نیست که باید وقت بیشتری را نیز صرف آن کنید. با استفاده از ترفندهای معرفی شده در این مقاله، در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کرده و تمیزکاری خانه را به فرآیندی سریع و لذت‌بخش تبدیل کنید.

جرم گیری ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین

حتی اگر ماشین ظرفشویی نسبتا نویی دارید، باز هم بهتر است حداقل ماهی یک بار به جرم گیری ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین بپردازید تا کارایی و سلامت دستگاه شما حفظ شود. با دنبال کردن مراحل زیر، ماشین ظرفشویی خود را به طور کامل تمیز کنید:

  1. دریچه تخلیه را تمیز کنید: قفسه پایینی ظروف را بیرون آورده و دریچه تخلیه ماشین ظرفشویی بررسی کنید؛ هرگونه توده آلودگی یا باقیمانده مواد غذایی را که در آنجا گیر کرده است از بین برده و دریچه را تمیز کنید. این کار باعث بهبود زهکشی، افزایش توان پاک کنندگی و جلوگیری از آسیب دیدن ماشین ظرفشویی در طول فرآیند شستشو می‌شود.
  2. ماشین ظرفشویی را با استفاده از سرکه جرم گیری کنید: تمام ظروف را از ماشین ظرفشویی خارج کنید، سپس یک فنجان سرکه سفید مقطر را در قفسه بالایی دستگاه قرار داده و چرخه شسشتو با آب داغ را اجرا کنید. با این کار چربی‌ها و رسوبات معدنی از درون دستگاه شسته شده و بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی نیز از بین می رود.
  3. با استفاده از جوش شیرین آبکشی کنید: یک فنجان جوش شیرین را در کف ماشین ظرفشویی پخش کنید. سپس یک چرخه سریع شستشو با آب داغ را اجرا کنید. با این کار بوی تازگی به ماشین ظرفشویی شما برگشته و فضای داخلی دستگاه روشن و عاری از هرگونه لکه خواهد شد.

چگونه از قرص ماشین ظرفشویی استفاده کنیم؟

یکی از رایج‌ترین پرسش‌ها پس از خرید ماشین ظرفشویی این است که چگونه از قرص ماشین ظرفشویی استفاده کنیم. خوشبختانه پاسخ این پرسش بسیار آسان است، کافی است مراحل زیر را دنبال کرده و ظرف‌هایی تمیز و درخشان از ماشین ظرفشویی خود تحویل بگیرید.

  1. قرص ماشین ظرفشویی را از بسته‌بندی خارج کنید. بیشتر قرص‌های ظرفشویی دارای روکش محلول در آب هستند و به همین دلیل دیگر نیازی به باز کردن روکش آن‌ها نخواهید داشت. (برای مشاهده قیمت قرص ماشین ظرفشویی هوم پلاس کلیک کنید)
  2. قرص ظرفشویی را در کشوی مواد شوینده ماشین ظرفشویی قرار داده و آن را ببندید. بسیار مهم است که تنها از یک قرص استفاده کنید. مهم نیست که ظرف‌های شما چقدر کثیف هستند، با استفاده از چندین قرص ظرفشویی، آن‌ها تمیزتر نخواهند شد، بلکه تنها ماشین ظرفشویی و کف آشپزخانه شما پر از کف خواهد شد.
  3. اطمینان حاصل کنید که تمام ظروفی که قرار است شسته شوند، برای قرار گرفتن در ماشین ظرفشویی ایمن هستند.
  4. ماشین ظرفشویی را به روال معمول روشن کرده و چرخه شستشو را اجرا کنید.

پاک کردن چربی از روی کابینت ام دی اف ‏

کابینت‌های ام دی اف، بیشتر در معرض جذب چربی و آلودگی‌های دیگر هستند. اما پاک کردن چربی از روی کابینت ام دی اف ‏به هیچ عنوان کار سختی نیست. درست مانند هر لکه روغنی دیگری، می‌توانید کابینت‌های آشپزخانه خود را با استفاده از سرکه رقیق شده تمیز کنید. از آنجا که به احتمال زیاد این لکه‌ها بزرگ‌ هستند، شاید لازم باشد فرآیند زیر را بیش از یک بار تکرار کنید تا از شر تمام چربی‌های موجود بر روی کابینت‌ها خلاص شوید.

موارد مورد نیاز:

  • آب گرم
  • پارچه تمیز
  • مایع ظرفشویی
  • سطل
  • اسفنج
  • جوش شیرین
  • سرکه سفید مقطر
  • حوله تمیز
  • کاسه
  • بطری اسپری

دستورالعمل:

  1. یک قسمت کوچک را تمیز کنید: تمیزکاری را به صورتی جلو ببرید که در هر لحظه تنها مشغول تمیز کردن یک بخش کوچک (حدود ۱۵ سانتی متر مربع) باشید. برای شروع، یک پارچه تمیز را به آب گرم آغشته کرده و به آرامی کابینت را پاک کنید تا چربی‌ها شل شوند.
  2. کابینت‌ها را تمیز کنید: در یک سطل یا کاسه، چند قطره مایع ظرفشویی را ‏با مقداری آب گرم مخلوط کنید. اسفنج را به محلول آغشته کرده و بچلانید، سپس آن را بر روی محل مورد نظر فشار داده و نگه دارید تا چربی بیشتری آزاد شود. سپس کابینت را به آرامی و با حرکات دورانی مالش داده، محل را آبکشی کرده و این فرآیند را تکرار کنید.
  3. سایش ملایم را امتحان کنید: اگر لکه‌های چربی به‌طور کامل از بین نرفتند، جوش شیرین و آب گرم را به نسبت مساوی با یکدیگر ترکیب کرده و یک خمیر تهیه کنید. خمیر را روی لکه‌های چربی مالیده و اجازه دهید خشک شود، سپس خمیر را با یک پارچه تمیز و آغشته به آب گرم تمیز کنید.
  4. اگر هنوز هم با لکه‌های چربی مواجه بودید، سرکه را امتحان کنید: آب گرم و سرکه سفید مقطر را به نسبت مساوی در یک بطری اسپری با یکدیگر ترکیب کنید. محلول را بر روی لکه‌های چربی اسپری کرده و اجازه دهید پنج دقیقه بماند، سپس آن را با آب گرم و یک پارچه تمیز بشویید.
  5. کابینت را خشک کنید: پس از ازبین رفتن لکه‌های چربی، سطح کابینت را با یک حوله ظرف تمیز خشک کنید تا رطوبت به درون بافت ام دی اف نفوذ نکند.

چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم؟ ‏

پاسخ دادن به این پرسش که چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم، آنقدرها هم که تصور می‌کنید دشوار نیست. امن‌ترین راه برای تمیز کردن شیشه‌های دور از دسترس این است که بر روی سطح زمین ایستاده و پنجره‌ها را با استفاده از یک اسکوییجی دسته‌دار تمیز کنید. با دنبال کردن مراحل زیر، دور از دسترس‌ترین شیشه‌ها را نیز به آسانی تمیز کنید:

  1. وسایل مورد نیاز را آماده کنید. شما برای این کار به یک شلنگ باغ با سری آبپاش، مواد شوینده، یک سطل آب، یک دسته تلسکوپی و یک برس یا اسکوییجی که به دسته تلسکوپی وصل شود نیاز خواهید داشت.
  2. با استفاده از شلنگ، پنجره را خیس کنید.
  3. چند قطره از محلول تمیز کننده خود را درون یک سطل آب حل کرده و برس یا اسکوییجی را به آن آغشته کنید.
  4. با استفاده از دسته تلسکوپی و برس یا اسکوییجی، از بالا شروع کرده و پنجره را رو به پایین تمیز کنید.
  5. پنجره را با شلنگ آبکشی کنید.
  6. اسکوییجی را آبکشی کرده و مجددا به دسته تلسکوپی وصل کنید. سپس رطوبت اضافی پنجره را از بالا به پایین تمیز کنید تا شیشه‌ها ظاهری صیقلی و شفاف پیدا کنند.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد