اجزای سردخانه صنعتی

0

تامین تمامی قطعات و اجزای سردخانه صنعتی

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : هر کدام از اجزای سردخانه صنعتی، عملکرد خاصی دارند. در ادامه با عملکرد مهم ترین قطعات به کار رفته در سردخانه های آشنا خواهید شد:

  • موتور: موتور سردخانه صنعتی وظیفه تامین انرژی مورد نیاز و به حرکت درآوردن کمپرسور را بر عهده دارد.
  • کمپرسور: همان طور که از نامش مشخص است، گاز را متراکم می کند. این کار فشار و دمای گاز را افزایش می دهد.
  • کندانسور: این بخش از سردخانه، گاز متراکم شده توسط کمپرسور را خنک می کند. انتقال گرمای داخل سردخانه به کندانسور جهت خنک شدن، عموما توسط گاز ازت صورت می گیرد که خطرات زیست محیطی بسیار کم تری نسبت به گاز های دیگر مورد استفاده در سردخانه ها دارد. این گاز حتی می تواند تا ۲۰ سال هم داخل سردخانه مورد استفاده قرار گیرد.
  • رسیور: کاربرد رسیور در جمع آوری و نگهداری مایع مبرد درون سردخانه است.
  • شیر آلات: شیرآلات راه های ارتباطی بین اجزای سردخانه صنعتی به شمار می روند.
  • اواپراتور: دمنده یا اواپراتور، گاز خنک شده درون کندانسور را به فضای داخل سردخانه می دمد تا فرایند خنک کردن مواد صورت پذیرد.

با توجه به وظایف و عملکرد هر کدام از این اجزا، واضح است که یک یخچال یا سردخانه بزرگ، در صورت نبود هر کدام از این بخش ها دچار نقصان بوده و نمی تواند عملکرد مورد نیاز را داشته باشد. هرکدام از اجزای سردخانه صنعتی همچون قطعات پازل یکدیگر را تکمیل کرده و در نهایت با در کنار هم قرار گرفتن همه این اجزاست که سردخانه می تواند عمل خنک کردن را به انجام رساند. صنایع برودتی هنردوست با تامین تمامی قطعات و اجزای سردخانه صنعتی، آماده خدمت رسانی به مشتریان محترمی است که به هر دلیلی نیاز به تهیه اجزای جدید برای سردخانه دارند.

انجام خدمات تعویض و تعمیرات تخصصی سردخانه های صنعتی

اجزای سردخانه صنعتی ممکن است به هر دلیلی دچار نقص یا خرابی شوند. با توجه به استفاده طولانی مدت و کاربرد گسترده یخچال های صنعتی این موضوع امری اجتناب ناپذیر است. هرچند اجزای سردخانه صنعتی از بهترین و باکیفیت ترین متریال ها تهیه شده باشند، باز هم گذر زمان می تواند دیر یا زود آن ها را دچار فرسودگی کند. در این موارد اولین گزینه ای که پیش روی کاربران قرار دارد، تعمیر قطعه خراب است. اما اگر خرابی یا فرسایش به قدری شدید باشد که تعمیر امکان پذیر نبوده و منجر به خرج هزینه های ثانویه بیشتری شود، منطقی است که به فکر تعویض قطعه باشید.

تعمیر و تعویض اجزای سردخانه صنعتی، کاری نیست که هر کسی از عهده آن برآید. این امر نیاز به دانش و مهارت داشته و سپردن آن به دست افراد کم تجربه می تواند منجر به خرابی های بیشتر و هزینه های بالاتری شود. صنایع برودتی هنردوست با گردآوردن ماهرترین و مجرب ترین کارشناسان در زمینه تعمیر و تعویض اجزای سردخانه صنعتی، این اطمینان را به مشتریان خود می دهد که با هزینه ای مقرون به صرفه از با کیفیت ترین خدمات در این زمینه بهره مند شوند.

هنردوست، مجری تخصصی انواع سردخانه های صنعتی در ایران

تیم هنردوست با سال ها فعالیت در زمینه یخچال ها و سردخانه های صنعتی، آماده ارائه انواع خدمات مربوط به سردخانه زیر صفر و بالای صفر به مشتریان محترم است. کارشناسان خبره و مجرب صنایع برودتی هنردوست، در تمامی زمینه های مورد نیاز مشتریان، از جمله انتخاب، خرید، تعمیر و تعویض اجزای سردخانه صنعتی آماده خدمت رسانی هستند.

نحوه انتخاب رسیور با کیفیت برای سردخانه ها

همانطور که پیش تر ذکر شد، رسیور وظیفه سیو کردن مایع مبرد درون سردخانه را بر عهده دارد. این سیلندر استوانه ای شکل برای جمع آوری مایع مبرد در سیکل سرما، باید طوری طراحی شود که بتواند ۸۵% گاز را درون خود ذخیره کند. این بخش از سردخانه شامل دو شیر انبساط و شیر شناور نیز هست. با توجه به اهمیت و حساسیت عملکرد این جزء از سردخانه، باید در انتخاب آن وسواس کافی به خرج داد. برای انتخاب یک رسیور باکیفیت لازم است به این نکات توجه داشته باشید:

  • رسیور باید تحمل فشار بالا را داشته باشد.
  • جهت سهولت در نگهداری و تعمیرات بهتر است گنجایش رسیور حداقل ۱.۲ برابر حجم کل سیال مبرد داخل سردخانه باشد. برای فهم عمیق تر این موضوع حجم کل مایع درون اواپراتور ها و لوله های رفت و برگشت درون سردخانه را در نظر بگیرید. حجم یک رسیور استاندارد باید ۱.۲ برابر حجم مایع مذکور باشد.
  • مجهز بودن به تجهیزات ایمنی از جمله شیر اطمینان دوبل از دیگر ویژگی های یک رسیور مناسب است.
  • در مخزن هایی با گنجایش بیش از ۳۰۰ لیتر، بهتر است رسیور دارای شیشه نمایش سطح باشد.

 

عایق بندی سردخانه بسیار مهم است!

در کلیه تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، عایق بندی نکته ای بسیار مهم طلقی می شود. عدم وجود عایق بندی مناسب و اصولی، نه تنها منجر به افزایش هزینه ها می شود، بلکه هدر رفت بالای انرژی را در پی داشته و در نهایت به آثار سوء محیط زیستی ختم خواهد شد. در صورتی که سردخانه عایق بندی مناسبی نداشته باشد، موتور و سایر اجزا مجبور خواهند بود تا برای تامین دمای مورد نظر بیش از حد معمول خود انرژی مصرف کنند و در نتیجه زود تر خراب می شوند. بنابراین لازم است که در امر عایق بندی سردخانه صنعتی دقت لازم به عمل آید.

 

اواپراتور سردخانه صنعتی چیست؟

اواپراتور سردخانه های صنعتی متشکل از لوله های مارپیچی است که سطوح انتقال حرارت را می سازند و سیال با عبور از آن ها خنک می شود. ساخت اواپراتور متناسب با ابعاد یخچال یا سردخانه ای که قرار است در آن نصب شوند صورت می گیرد. در اواپراتور های سردخانه ای با تبخیر مایع مبرد و تبدیل آن به گاز، فرایند سرماسازی صورت می گیرد. اواپراتور برای تخلیه آب ناشی از دیفراست مجهز به لوله درین است. این قطعه از سردخانه صنعتی دارای فن بوده و این فن در سایزهای مختلف تک فاز و ۳ فاز تولید می شود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد