اشتباه رایج در خرید کاغذ دیواری پشت تلویزیون

0

اشتباه رایج در خرید کاغذ دیواری پشت تلویزیون : به گزارش مجله اینترنتی دکوکده و به نقل از رونیا فضایی از خانه که وقت زیادی را در آن سپری می کنید از حساسیت بیشتری برای انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری برخوردار است. برای انتخاب رنگ کاغذ دیواری پشت تلویزیون و طرح های آن چندین پارامتر وجود دارد که باید در خاطر داشته باشید. بیایید به چند اشتباه رایج که دیده ایم مردم مرتکب می شوند نگاهی بیاندازیم.

کاغذ دیواری پشت تلویزیون برای زمانی که چه یک ست میز تلویزیون داشته باشید و یا تلویزیون خانه تان را به دیوار وصل کرده باشید، اهمیت دارد. انتخاب یک پیش زمینه زیبا و مناسب برای این وسیله، می تواند فضای خانه شما را به یک فضای دوست داشتنی تبدیل کند و همین طور انتخاب اشتباه آن می تواند کل کاربرد این وسیله را زیر سوال ببرد.

در این مطلب قصد داریم درباره اشتباهات رایجی که ممکن است در زمان خربد کاغذ دیواری برای پشت تلویزیون اتفاق بیافتد توضیحاتی به شما عزیزان بدهیم، پس اگر قصد خرید این محصول را دارید توصیه می کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید. مطمئنا پس از خواندن این مطلب شما می توانید با یک انتخاب مناسب تحول زیادی در دکوراسیون خانه خود ایجاد نمایید.

یک انتخاب اشتباه، یک عمر پشیمانی

یکی از ایده های مناسب برای پشت تلویزیون، کاغذ دیواری کردن دیوار آن است، اما اگر طرح آن بسیار شلوغ باشد در زمان تماشا تلویزیون چشمان شما خسته می شوند و همچنین از تماشای برنامه های مورد علاقه تان نمی توانید لذت ببرید.

اگر زمان و حوصله کافی برای انتخاب طرح و رنگ را ندارید کافی است سراغ یک کاغذ دیواری ساده و شیک با رنگ خنثی بروید. رنگ هایی مثل سفید، شیری، خاکستری یا کرم. این رنگ ها هم برای خانه هایی با مبلمان و دکوراسیون مینیمال خوب هستند و هم به راحتی در خانه های رنگارنگ.

توجه نکردن به رنگ مبلمان یکی دیگر از اشتباهاتی است که ممکن است پیش بیاید. زمان خرید کاغذ دیواری پشت تلویزیون یکی از موضوعاتی که می تواند به شما کمک کند، رنگ و طرح مبل ها است. رنگ این محصول را می توانید هم رنگ و یا از بین رنگ های مکمل مبل ها انتخاب کنید. مثلا اگر مبل هایتان سبز رنگ هستند، کاغذ دیواری پشت تلویزیون می تواند یکی از رنگ های طیف سبز یا یک خاکستری روشن باشد.

لازم است این نکته متذکر شویم که انتخاب رنگ مشکی برای پشت تلویزیون شاید جسورانه و متفاوت و حتی کمی چالش برانگیز به نظر برسد اما می تواند فضای اتاق شما را کاملا متفاوت کند، بنابراین در انتخاب این رنگ باید بسیار محتاطانه عمل نمایید.

نظر بسیاری از طراحان مدرن این است که سیمان، یکی از بهترین مواد برای پوشش دیوارهای خانه محسوب می شود. سیمان و سنگ ظاهری مدرن به خانه می دهند، اما اگر به هر دلیلی در دسترس نباشند می توانید این ظاهر مدرن را تا حدودی با انتخاب کاغذ دیواری مدرن طرح سنگ به وجود آورید.

جلوگیری از اشتباه هنگام انتخاب رنگ کاغذ دیواری پشت تلویزیون

  • رنگ در مقابل تناژ:

اولین و بزرگ ترین اشتباهی که مردم هنگام انتخاب رنگ انجام می دهند این است که یک رنگ خوب ، فقط یک رنگ است. برخی از رنگ ها ممکن است در انواع خاصی از نور مانند نور خورشید متفاوت دیده شوند. به همین دلیل مهم است اطمینان حاصل کنید که آن رنگی که می بینید در واقعیت همان رنگی است که واقعاً در نظر دارید.

  • سراغ رنگ های خیلی روشن نروید:

بسیاری از ما تم های رنگارنگ و روشن را برای کاغذ دیواری پشت تلویزیون خود می خواهیم ، اما چنین چیزی خیلی مطلوب نیست. مهم است در نظر بگیرید که چگونه مبلمان و سایر عناصر اتاق را با کاغذ دیواری خود تطبیق دهید ، و انجام این کار برای طرح های رنگی بسیار روشن بسیار دشوار است.

  • استفاده از کاغذ دیواری در مناطق کوچک:

شاید شایع ترین اشتباه استفاده از کاغذ دیواری برای یک منطقه کوچک پشت تلویزیون باشد و سپس از آن به عنوان پایه ای برای کل پروژه استفاده شود. این روش مناسبی نیست و شما باید یک تصویری گسترده از آن رنگ و نحوه تعامل آن با بقیه فضا داشته باشید.

  • فراموش کردن کل طراحی منزل:

کاغذ دیواری پشت تلویزیون نه تنها باید با مبلمان هماهنگی ایجاد کند بلکه باید با کف نیز هماهنگ شود. تطابق در اینجا بسته به اینکه اتاق مورد نظر از کاشی ، چوب ، فرش یا نوع دیگری از کفپوش استفاده می کند، می تواند بسیار متفاوت باشد.

برخی از طرح های مناسب پشت تلویزیون

کاغذ دیواری راه راه یکی از طرح هایی است که می توانید روی یک قسمت از دیوار پیاده کنید و بقیه دیوار را سفید بگذارید. راه راه های سفید و سیاه فضا را به استایل میانه قرن بیستم نزدیک می کنند، انگار که وارد یک فیلم سینمایی شده باشید. راه راه های عمودی حتی می توانند دیوارهای شما را بلندتر جلوه بدهند.

مثلث های تو در تو، پترن هایی از مربع یا مستطیل و حتی پنج ضلعی های پراکنده، طرح های هندسی مدرن و جذابی هستند و چه برای تلویزیون های چسبیده به دیوار و چه برای تلویزیون هایی که روی میز هستند خوب به نظر می رسند. البته هنگام انتخاب این مدل کاغذ دیواری ها به رنگ و نقش مبلمان هم بی توجه نباشید تا اتاق شلوغ و نا منظم به نظر نرسد. به عنوان آخرین طرح کاغذ دیواری پشت تلویزیون می توانید به طرح های سه بعدی هم فکر کنید.

جنس کاغذ دیواری پشت تلویزیون

ممکن است بعد از چندین سال یا حتی چندین ماه، رنگ یا جنس کاغذ دیواری خسته تان کند یا شاید اصلا بخواهید خانه را عوض کنید. این جاست که انتخاب صحیح جنسِ کاغذ دیواری به میان می آید.

کاغذ دیواری هایی از جنس کاغذ ساده یا وینیل هستند زود از روی دیوار کنده می شوند و جایی هم باقی نمی گذارند، اما کاغذ دیواری هایی مانند جنس مخملی برای کنده شدن نیاز به کمک حرفه ای دارند.

اگر میز تلویزیون یا خود تلویزیون را زیاد جا به جا می کنید و نگران آسیب دیدن دیوار یا کاغذ دیواری هستید، انتخاب کاغذ دیواری نانو می تواند تا حدود زیادی نگرانی تان را کم کند. کاغذ دیواری های نانو، بسیار مقاوم هستند و دیر پاره می شوند.

علاوه بر این نور آفتاب هم تاثیر چندانی رویشان نمی گذارد و بعد از استفاده طولانی مدت رنگ پریده نخواهند شد. قیمت دیوارپوش از جنس نانو نسبت به بقیه مدل ها بیشتر است اما خیالتان را تا مدت زیادی از تمیز کردن راحت می کند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد