تحصیل پزشکی در سوئیس

0

هدف اصلی از ارائۀ این مقاله به شما عزیزان، آشنایی با چگونگی تحصیل پزشکی در سوئیس است.

روش‌ها و متدهای آموزش پزشکی در کشور سوئیس در قرن ۱۵ میلادی و همزمان با تأسیس دانشگاه بازل، قدیمی‌ترین دانشگاه این کشور، به وجود آمده است. ثبت‌نام برای دانشجویان خارجی در دانشکده‌های پزشکی در این کشور بسیار دشوار می‌باشد. زیرا تقاضا در این حرفه در بین شهروندان سوئیس بسیار زیاد است. طبق آمار، بیشترین تعداد پزشکان در جهان به ازای هر واحد جمعیت، در کشور سوئیس وجود دارند.

در این مقاله می‌خوانید:

  • تحصیل در سوئیس
  • نگاهی بر سیستم پزشکی کشور سوئیس
  • ساختار آموزش پزشکی در کشور سوئیس
  • رشته‌های قابل ارائه در مدارس و دانشکده‌های پزشکی سوئیس
  • مشکلات تحصیل پزشکی در سوئیس
  • مزایای تحصیل در کشور کانادا

تحصیل در سوئیس

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : سوئیس یک کشور جمهوری فدرال در غرب اروپاست. این کشور شامل ۲۶ بخش و دارای ۴ زبان رسمی است; آلمانی (غالب)، فرانسوی، ایتالیایی و رومنش. سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست و فرانک سوئیس به عنوان پول رایج در این کشور محسوب می‌شود.

این کشور با بالاترین نرخ ثروت به ازای هر بزرگسال، جزء ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می‌گردد. بسیاری از دانشگاه‌های سوئیس جوایزی بابت رضایت دانشجویان بین‌المللی دریافت کرده‌اند و این موضوع تأیید می‌کند که تحصیل در سوئیس می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد.

همانطورکه پیشتر ذکر شد، سوئیس دارای ۴ زبان رسمی است. این بدین معنی است که شما این فرصت رو دارید یک جو و فرهنگ کاملاً اروپایی را در یک کشور نسبتاً کوچک تجربه کنید. ضمناً این موقعیت برای شما فراهم است تا مهارت‌های زبان خود را نیز تقویت کنید. سوئیس در قلب اروپا  واقع شده است.

با توجه به تمام جوک‌های که در مورد کوچکی مساحت  این کشور ساخته شده است، جای شگفتی نیست که شما تنها در یک بعدازظهر می‌توانید ۳ کشور را همزمان بازدید کنید. درخواست برای تحصیل در دانشگاه‌های سوئیس بسیار آسان است، هر چند که سختی‌ها و دشواری‌هایی نیز در این راستا وجود دارد که در ادامۀ این مقاله به آنها اشاره می‌کنیم.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد