۱۰ دانشگاه برتر اروپا در سال ۲۰۲۰

0

تحصیل در اروپا : موسسه Times Higher Education دانشگاه‌های برتر جهان در سال ۲۰۲۰ را معرفی کرد. دانشگاه‌های برتر اروپا در سال ۲۰۲۰، ۴۰ درصد از جایگاه‌های لیست برترین دانشگاه‌های جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

موسسه Times Higher Education در سال ۲۰۲۰ تقریباً رتبه‌ی ۱۴۰۰ دانشگاه را مشخص کرده است که از این تعداد، ۵۰۰ دانشگاه در اروپا هستند. دانشگاه آکسفورد انگلستان بهترین دانشگاه برای تحصیل در اروپا است و ۱۰۰ دانشگاه دیگر انگلیس در مکان‌های دیگر این جدول قرار گرفته‌اند. آلمان دومین کشور اروپایی با بیشترین دانشگاه است؛ ۴۸ دانشگاه که بیشتر آن‌ها در ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند.

نام موسسه‌ی فنی فدرال زوریخ در میان پنج دانشگاه برتر اروپا بوده و سیزدهمین دانشگاه برتر جهان است.

بنابراین ۱۰ دانشگاه برتر اروپا از کشورهای انگلستان، سوییس و آلمان هستند اما

دانشگاه‌های انگلستان بیشترین سهم را در این تقسیم‌بندی دارند. ارزیابی این دانشگاه‌ها بر اساس محیط آموزشی، محیط پژوهشی، نقل قول‌ها (تاثیر پژوهشی)، درآمد صنعت و چشم انداز بین المللی صورت گرفته است.

در میان دیگر کشورهای اروپایی، کشورهای حوزه‌ی اسکاندیناوی نیز عملکرد خوبی داشته‌اند. سوئد و فنلاند به نسبت جمعیت خود رتبه‌های خوبی به دست آورده‌اند؛ به ترتیب نام ۱۲ و ۹ دانشگاه از این دو کشور در این رتبه‌بندی به چشم می‌خورد.

برترین دانشگاه سوئد، موسسه‌ی کارولینسکا، در میان ۵۰ دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۲۰ قرار گرفته است و نام دانشگاه هلسینکی فنلاند نیز در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر دیده می‌شود. هلند هم عملکردی بسیار قوی داشته است.

به طور کلی بیش از ۳۰ کشور اروپایی در رتبه بندی ۲۰۲۰ معرفی شده‌اند که در این میان می‌توان به اسپانیا، روسیه، یونان و بلاروس اشاره کرد. در ادامه لیست این دانشگاه‌ها را مشاهده خواهید کرد.

دانشگاه آکسفورد: با پرستیژترین دانشگاه‌ جهان

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : تاریخ دقیقی برای سال تاسیس دانشگاه آکسفورد وجود ندارد، اما گفته می‌شود که این دانشگاه در قرن سیزدهم تاسیس شده است. از آن تاریخ به بعد، دانشگاه آکسفورد یکی از با پرستیژترین دانشگاه‌های جهان به شمار می‌رود. البته باید این حقیقت را هم بدانید که دانشگاه آکسفورد تا سال ۱۸۷۸ از پذیرش بانوان خودداری می‌کرد و تازه از سال ۱۹۲۰ به بعد شروع به اعطای مدرک به بانوان کرد.

دانشگاه آکسفورد با ۱۱ میلیون جلد کتاب، بزرگ‌ترین سیستم کتابخانه را در انگلستان دارد. همچنین از افتخارات این دانشگاه دارا بودن چند موزه و گالری از جمله موزه‌ی اشمولیان (Ashmolean) است که قدیمی‌ترین موزه‌ی انگلستان و قدیمی‌ترین موزه‌ی دانشگاهی جهان است. در این موزه کلکسیون‌های چشمگیر و آثار مهمی از هنرمندانی چون میکل آنژ، ترنر و پیکاسو به چشم می‌خورد.

دانشگاه کمبریج و داستان قاشق چوبی

دانشگاه کمبریج موسسه‌ی پژوهشی دولتی انگلستان است که در قرن سیزدهم تاسیس شد. این دانشگاه مانند بسیاری از موسسات به‌نام دیگر، سنت‌های بسیاری دارد. تا سال ۱۹۰۹، یک قاشق چوبی یک متری به دانشجویانی نشان داده می‌شد که پایین‌ترین نمره‌ی قبولی را در امتحانات ریاضی لیسانس می‌گرفتند . این قاشق امروز در کالج سنت جان به نمایش گذاشته شده است.

ایمپریال کالج لندن

ایمپریال کالج لندن تنها دانشگاه انگلستان است که کاملاً بر علوم، مهندسی، پزشکی و کسب و کار تمرکز دارد. هدف این دانشگاه تقویت پیوند با دیگر بخش‌های اروپا بوده و این کار را از طریق سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیون دلاری در بورس‌های تحصیلی برای پژوهشگران خود در هر چهار دانشکده‌ی این کالج به انجام می‌رساند. از دیگر اقدامات ایمپریال کالج لندن عبارتند از: راه اندازی صندوق‌های مشارکت اروپایی برای کمک به توسعه‌ی همکاری‌های جدید با همکاران اروپایی و کار با اعضای کمیسیون‌های اتحادیه‌ی اروپا برای پژوهش، علوم و نوآوری برای گفتگو درباره‌ی روش‌های تقویت پیوندهای تحقیقاتی اروپایی.

این دانشگاه هر ساله از ۱۲۵ کشور جهان دانشجو می‌گیرد و یکی از بین المللی‌ترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شود.

موسسه فنی فدرال ETH زوریخ: اینشتین کجا درس خواند؟

ETH زوریخ دانشگاه علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات است. این موسسه بیش از ۲۰ برنده‌ی جایزه‌ی نوبل از جمله آلبرت اینشتین دارد. حدود ۳۵ درصد از دانشجویان موسسه فنی فدرال زوریخ خارجی هستند و دانشگاه مرکز دانش بین الملل ایجاد کرده تا روابط تحقیقاتی و آموزشی را در تمام جهان ایجاد کند.

UCL اولین دانشگاه غیرمذهبی انگلستان

UCL اولین دانشگاهی است که در شهر لندن تاسیس شد و اولین دانشگاه غیر مذهبی انگلستان محسوب می‌شود که دانشجویان را صرف‌نظر از اعتقادات مذهبی‌شان پذیرش می‌کرد. این دانشگاه از ژانویه‌ی سال ۲۰۰۶ عضو پیمان دانشگاه‌های پژوهشی اروپا بوده و در حال حاضر یکی از پنج عضو انگلیسی این پیمان است (اعضای دیگر عبارتند از کمبریج، ادینبورگ، آکسفورد و ایمپریال کالج لندن).

پردیس اصلی UCL در مرکز لندن قرار دارد و برخی تسهیلات آن نیز در سطح شهر هستند. این دانشگاه یک پردیس هم در دوحه‌ی قطر راه‌اندازی کرده است.

مدرسه‌ی اقتصاد و علوم سیاسی لندن

مدرسه‌ی اقتصاد و علوم سیاسی لندن یکی از نخستین دانشگاه‌های علوم اجتماعی جهان با تخصص در رشته‌های مختلف علوم اجتماعی از جمله اقتصاد، علوم سیاسی، جامعه شناسی، حقوق و مردم شناسی است. این دانشگاه در اواخر قرن نوزدهم تاسیس شد و هدف آن بهبود جامعه بود. برای این منظور به مطالعه‌ی موضوعات مربوط به فقر و آنالیز نابرابری‌ها پرداخت.

فیلسوف معروف، برتراند راسل در سال‌های ۱۸۹۶ – ۱۸۹۵و ۱۹۳۸ – ۱۹۳۷ در این دانشگاه تدریس ‌می‌کرد. در سال ۱۹۰۰، مدرسه‌ی اقتصاد و علوم سیاسی لندن به دانشگاه فدرال لندن پیوست و از آن موقع عضو این دانشگاه باقی ماند.

دانشگاه ادینبورگ: ششمین دانشگاه قدیمی انگلیسی زبان جهان

دانشگاه ادینبورگ در سال ۱۵۸۳ تاسیس شد و ششمین دانشگاه قدیمی انگلیسی زبان جهان و یکی از هفت دانشگاه قدیمی بریتانیا و ایرلند محسوب می‌شود. این دانشگاه سه کالج دارد: کالج علوم انسانی و علوم اجتماعی، علوم و مهندسی، پزشکی و دامپزشکی. در این سه کالج ۲۰ مدرسه‌ی آکادمیک وجود دارند.

دانشگاه ادینبورگ در کل حدود ۳۵۰۰۰ دانشجو دارد که بیشتر آن‌ها در کالج علوم انسانی و علوم اجتماعی درس می‌خوانند که بزرگ‌ترین کالج دانشگاه است. کالج پزشکی و دامپزشکی دانشگاه ادینبورگ به عنوان یک کالج پیشرو، شهرتی جهانی دارد.

دانشگاه ادینبورگ بر روابط بین الملل خود تمرکز بالایی دارد و از دانشجویان خارجی استقبال خوبی به عمل می‌آورد. بیشتر دانشجویان خارجی این دانشگاه از چین و امریکا هستند.

LMU مونیخ

دانشگاه LMU مونیخ یکی از اولین موسسات دانشگاهی و پژوهشی اروپاست. این دانشگاه از زمان تاسیس در سال ۱۴۷۲ دانشجویان با استعداد را از سرتاسر جهان به سوی خود کشانده است. دانشگاه LMU مونیخ به عنوان یکی از دانشگاه‌های پژوهشی پیشروی اروپا، برتری آموزشی و پژوهشی خود را در زمینه‌های مختلفی گسترش داده و می‌دهد. از جمله رشته‌های متعدد این دانشگاه عبارتند از علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، حقوق، اقتصاد، علوم اجتماعی، پزشکی و علوم طبیعی. رویکرد بین رشته‌ای دانشگاه LMU مونیخ برای آینده‌ی جهان مهم و حیاتی است.

دانشگاه LMU مونیخ از دانشجویان خارجی نیز استقبال خوبی به عمل می‌آورد. ارتباط بین پژوهش و محتوای درسی در تمام مراحل آموزش آکادمیک یکی از جنبه‌هایی است که در این دانشگاه بسیار بر آن تاکید می‌شود.

کینگز کالج لندن

کینگز کالج لندن دانشگاهی پیشرو با آموزش‌های در سطح جهانی و پژوهش‌های پیشرفته و مدرن است. کیفیت و کمیت فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه در انگلستان رتبه‌ی ششم را دارد. کینگز در پیشرفت‌های متعددی که زندگی مدرن امروزی را شکل داده‌اند، نقشی مهم و اساسی ایفا کرده است؛ از آن جمله می‌توان به کشف ساختار دی ان ای و پژوهش‌هایی اشاره کرد که منجر به توسعه‌ی رادیو، تلویزیون، تلفن‌های موبایل و رادار شده‌اند. کینگز همچنان به پیشرو بودن در پژوهش ادامه می‌دهد و برای اینکه دنیا را محلی بهتر برای زندگی بسازد، ایده‌های جدید و پیشگام را ارائه می‌کند .

کینگز کالج پنج پردیس دارد که در تمام سطح پایتخت پخش هستند و امکان همکاری با موسسات کلیدی لندن و تشکیل گفتگوی بین المللی را فراهم می‌کنند. این دانشگاه بیش از سی هزار دانشجو از ۱۵۰ کشور جهان دارد.

مدرسه پلی تکنیک فدرال لوزان

مدرسه پلی تکنیک فدرال لوزان دانشگاه پژوهشی دولتی در شهر لوزان، کشور سوییس است. مانند بیشتر دانشگاه‌های سوییس، این دانشگاه را دولت فدرال اداره می‌کند.

دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان در زمان تاسیس مدرسه‌ی تخصصی لوزان بود و فقط ۱۱ دانشجو داشت. این دانشگاه در سال ۱۸۶۹ دپارتمان فنی آکادمی دولتی لوزان شد. بعد از اینکه آکادمی تبدیل به دانشگاه لوزان گردید، مدرسه‌ی تخصصی لوزان تبدیل به موسسه فدرال شده و حقوق خود را پیدا کرد.

مدرسه پلی تکنیک فدرال لوزان به خاطر پژوهش‌ها و آموزش مهندسی از اهمیت بالایی برخوردار است. اخیراً این دانشگاه علوم زیستی را نیز اضافه کرده است. در سال  ۲۰۰۸ امتیاز موسسه‌ی پژوهشی تجربی سرطان سوییس را نیز خرید. دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان به حوزه‌ی موسسات فنی فدرال سوییس تعلق دارد که اتحادیه‌ی موسسات پژوهشی و دانشگاه‌هاست؛ ETH زوریخ نیز عضو این اتحادیه است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد