سقف کششی چند سطحی چیست ؟

0

سقف کششی چند سطحی چیست ؟ یکی از چندین طرح جدید سقف که امروزه مورد استفاده عموم افراد و خصوصا افراد خاص پسند قرار می‌گیرند، نوعی سقف کاذب به نام سقف کششی چند سطحی است.

این نوع از سقف سالیانی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای کاربرد و مزایای مختلفی است. پیش از هرگونه بررسی و پرداختن به سقف کششی چند سطحی می‌بایست در وهله اول با مفهوم پایه‌ای‌تر دیگری تحت عنوان سقف کاذب آشنا شد. سقف کاذب که در انواع مختلف همچون مورد مذکور یعنی سقف کششی چند سطحی وجود دارد، نوعی پوشش برای سقف اولیه ساخته شده در ساختمان، در نظر گرفته می‌شود.

سقف کششی چند سطحی چیست ؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : این سقف علاوه بر کاهش ارتفاع و عایق کردن سقف نسبت به صدا، حرارت و … پوششی است جهت پوشاندن سیم‌ها، تاسیسات و هر آنچه که دغدغه‌ی پنهان کردنش وجود داشته باشد. در واقع این سقف ثانویه را علاوه بر عامل زیبایی‌های دکوراتیو، می‌توان نوعی پوشاننده عیوب سقف نیز محسوب کرد.
سقف کاذب به سقف اصلی و دیوارهای اطراف متصل می‌شود و تحمل سنگینی و وزنش به عهده همان سازه اصلی است. امروز با خلق ایده‌ها از جانب تفکرات هوشمندانه و کاربردی افراد مختلف در موقعیت‌های متفاوت، می‌توان انواع منحصر به فرد و جذابی از سقف کاذب یا سقف ثانویه را مشاهده نمود که سقف کششی چند سطحی یکی از این چندین نمونه است.
برای سقف کششی که خود نوعی از انواع سقف‌های ثانویه است، دو مولفه اصلی یعنی پارچه‌ای به جنس پی وی سی و یک ریل پروفیلی که پارچه ذکر شده را در احاطه خود می‌گیرد نام برد. این سقف‌ها با قابلیت جای دادن انواع نور پردازی‌ها ‌و اجرای طرح‌های متنوع و دل به خواهی، از عناصر مهمِ صنعت زیباسازی و دکوراسیون ساختمان به شمار می‌روند.
یکی از انواع مهم سقف کششی همان گونه که ذکر شد، سقف کششی چند سطحی است. همان‌طور که از نام این سبک از اجرای سقف بر می‌آید، از دو یا چند سطح مختلف به دست می‌آید. به گونه‌ای که بخشی از سقف کششی با رنگ متفاوت
به اندک فاصله‌ای پایین‌تر یا بالاتر از سقف کاذب اصلی قرار گرفته ‌و فضایی چند سطحی را به وجود می‌آورد. در طراحی این نوع سقف هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد. لایه‌های این سقف می‌تواند برش‌های متفاوتی داشته باشند و با استفاده از دستگاه‌های مختلف، به صورتی که مشتری سفارش داده است برش داد.
در باب کاربرد این نوع سقف‌ها همان‌طور که ذکر شد می‌توان پوشاندن سیم‌ها، برآمدگی‌ها و ایجاد فضای دکوراتیو را اذعان داشت؛ به گونه‌ای که نصاب، در درون این سقف‌ها قادر به نصب لامپ و لوسترهای زیبا جهت نورافشانی و … است. اما علاوه بر آن می‌توان به اختصاصی سازی هر فضا اشاره کرد. به طور مثال می‌توان به یک فضایی که جهت استقرار مبلمان و نشیمن در نظر گرفته شده، با طراحی یک نقش ملایم، نوعی آرامش و آرام‌بخشی خاص و منحصر به فرد ایجاد کرد.
می‌توان با طراحی یک آسمان پرستاره و براق یا هر‌آنچه که مورد پسند فرد است، به کیفیت خواب و ریلکس شدن هرچه تمام‌تر در فضای استراحت کمک شایانی کرد. شیب‌دار کردن سقف کششی چند سطحی، نقش و نگاره‌های زیبا جهت نشاط و شادابی کودک، تجلل بخشیدن به فضاهای لوکس خانه و دفتر کار و …. نیز از دیگر مواردی است که می‌توان نسبت به بررسی‌شان مبادرت ورزید.

تاریخچه این نوع از فناوری مدرن تقریبا به حدود دو دهه پیش باز می‌گردد و نخستین بار توسط یک کمپانی با نام تجاری کمپانی باریسول کشف شد و سپس به مرحله تولید عمده و تجاری شدن نائل آمد. از آن رو که این تکنولوژی کارآمد در زمینه پوشش و کاور محیط داخلی به شدت کاربردی، زیبا و مدرن است، با سرعت زیادی در جهان و نیز ایران همه گیر و توجیه مناسبی برای زیبا سازی شمرده شد و به همین علت کمپانی‌های متفاوتی جهت ارایه خدمات در این زمینه تاسیس شدند.

سقف کششی چند سطحی همانند دیگر انواع سقف‌های کشسان دارای مزایایی است که می‌توان به صورت دسته بندی زیر به آن‌ها پرداخت :

  1. سقف‌های کشسان تحمل بار زیادی تا سقفه ۲۰۰ کیلو گرم را دارا هستند.
  2. امکان چاپ هر تصویر و مدلی که خود شخص طراحی کند را دارا هستند.
  3. در هر سطحی اعم از شیب دار، عمودی، مسطح و …. قابل اجرا هستند.
  4. در کمترین زمان بدون ایجاد کثیفی و بی‌نظمی و همچنین بدون نیاز به تخلیه منزل، قابل اجرا می‌باشند.
  5.  سقف کششی چند سطحی انعطاف بالایی داشته و در برابر ضربات مقاومند، از این رو می‌توان به راحتی آن‌ها را جهت نصب در مکان دیگری از مکان اولیه جدا کرد.
  6. از آن‌جا که از الاستیته بالایی برخوردارند پس از جدایی از ریل‌ها به همان صورت اولیه در مکان جدید باز می‌گردند و نصب به همان صورت ممکن را می‌توان در مکان دیگری انجام داد.
  7. مزیت دیگر این سقف را می‌توان خاصیت آکوستیکی آن دانست که موجب عایق شدن واحد از صدا می‌شوند. هم‌چنین عایق نور، انرژی، رطوبت، آب، دمای هوا، گرد و غبار و …. می‌باشند و در همین راستا برای مکان‌هایی چون اتاق عمل که نیازمند فضای آنتی باکتریال و بی‌گرد و غبار و نیز آلودگی‌اند، یا حمام‌ها که در برابر رطوبت به شدت آسیب‌پذیر می‌باشند، جهت نصب پیشنهاد می‌شوند. در راستای بررسی عایق بودن در برابر رطوبت گفتنی است علاوه بر حمام، در مکان‌های دیگر که تحت تاثیر بارش برف و باران یا هرگونه ریزش آب قرار می‌گیرند نیز دارای کاربرد فراوان‌اند.
  8. فاقد هرگونه مواد غیر قابل بازیافت و سمی هستند و به همین جهت در دسته‌ی محصولات دوست‌دار طبیعت و برگشت پذیر، قرار داده می‌شوند.
  9. سقف کششی چند سطحی عمر و ماندگاری به نسبت بالایی داشته و مقرون به صرفه، محاسبه می‌گردد.
  10. گفته می‌شود این سقف‌ها در هنگام آتش سوزی، به حالت ذوب شدن در خود جمع می‌شوند. (به دلیل مهم بودن این مسئله و جنس مواد به کار رفته در آن و ساخت سقف، لازم است درباره این مورد خاص، با یک مشاوره زبده‌ی کار بلد و متعهد مشورت گردد)

البته لازم به ذکر است که چاپ تصاویر بر پارچه این دست از سقف‌ها، کشش پارچه را کاهش می‌دهد و نیز این جنس از سقف کاذب که در متن به آن پرداخته شد، در برابر اجسام نوک تیز از مقاومت کمی برخوردار است.
جنس سقف‌های کاذب می‌تواند اغلب از پی وی سی، گچ، آهن، طلا، چوب، آلومینیوم، کامپوزیت، فلز، صفحات فلزی‌ای که دارای روکش هستند، طلق، فلز و یا ترکیبی از مواد اولیه ذکر شده باشد و سقف کششی سطحی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و امکان دارد ساخته شده از هریک از مواد مذکور باشد. نکته قابل توجه دیگر این است که امروزه با طراحی‌های جسورانه و خلاق، علاوه بر سقف کششی چند سطحی انواع مختلفی از سقف کششی را می‌توان مشاهده نمود مانند:

  • سقف کششی شفاف
  • سقف کششی سه بعدی
  • سقف کششی مدرن
  • سقف کششی کشسان
  • سقف کششی چاپی

و دیگر انواعی که می‌توان با مراجعه به یک نمایندگی مناسب، درباره آن‌ها به کسب اطلاعات پرداخت.

جهت مطالعه بیشترسقف کششی آسمان پرستاره چیست؟

مجموعه نپواسکای با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه انواع سقف کششی با بهترین مواد اولیه از پیشگامان این عرصه به شمار می‌آید. این مجموعه با وارد کردن بهترین مواد اولیه جهت تولید سقف‌های کششی همچون سقف کششی چند سطحی، از کشور اوکراین و با استفاده از دستگاه UV  منحصر به فرد بهترین کیفیت را در زمینه تولید و نصب سقف‌های مذکور یعنی انواع سقف‌های ثانویه علی الخصوص سقف کششی چند سطحی، ارائه می‌کند. مجموعه نپواسکای به نشانی www.nepoosky.com با داشتن کادر مجرب و متعهدی که در سراسر کشور مستقر هستند، آماده ارائه بهترین خدمات، در زمینه ساخت، نصب و مشاوره تخصصی به صورت رایگان، توسط زبده و ماهرترین کادر اجرایی به همه عزیزان در کوتاه‌ترین زمان و کمترین هزینه با بالاترین حد کیفیت، در هر مکانی از ایران عزیز است.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد