نوار لبه حرارتی چیست و چه کاربردی دارد؟

0

نوار لبه حرارتی چیست و چه کاربردی دارد؟ آیا می دانید که نوار لبه حرارتی چیست؟ آیا با کاربردهای این محصول آشنایی دارید؟ آیا انواع مختلف این محصول را می شناسید؟ آیا با تفاوت های آنها آشنایی دارید؟ یا شاید خریدار هستید و نمی دانید چه نوعی از این محصول را تهیه کنید؟

نوار لبه حرارتی چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : در راستای استقبال از صنایع چوبی و همزمان با پیشرفت صنعت چوب و دستگاه ها، ارائه تولیدات مصنوعی برای پاسخگویی به تقاضاها و سهولت در تولید محصولات افزایش یافت. یکی از این تولیدات نوار لبه حرارتی یا نوارهای اتویی هستند که کار تولیدکنندگان را بسیار آسان تر و زیبایی محصولات را چندین برابر کردند. در این مقاله سعی داریم شما را با این محصول و کاربرد های آن آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

نوار لبه حرارتی چیست؟

از این محصول برای پوشش لبه های بریده شده و بدون روکش صنایع چوبی استفاده می کنند؛ اما علاوه بر این موضوع اهداف بیشتری را نیز محقق می کند. انواع مختلف نوار لبه از جنس چوب، اکرلیک، ملامین، PVC، PET،  PMMA، PP، ABS و لیزری وجود دارد؛ اما پرکاربرد ترین آنها نوار لبه پی وی سی و ملامین است. در ادامه به کاربرد نوار لبه حرارتی و تفاوت های دو نوار پی وی سی و ملامین می پردازیم.

کاربرد نوار لبه حرارتی

این محصولات نوعی روکش تزئینی نوار شکل هستند که لبه های برش خورده چوب، ام دی اف و نئوپان را پوشش می دهد. هنگامی که ورقه های چوب، نئوپان و… برش می خورند، سطح سخت و غیرصیقلی لبه آنها آشکار می شود. استفاده از نوار لبه های حرارتی علاوه بر افزایش زیبایی، کالای ارائه شده را نسبت به عوامل محیطی نظیر نفوذ آب، حشرات، سایش، ضربات، گرما و.. نیز مقاوم می کند.

در گذشته برای چسباندن نوار لبه از چسب های اتویی استفاده می شد. پس از آن استفاده از چسب های گرانول  (گرماگیر) رواج یافت. استفاده از این روش در ابتدا خوب و قابل قبول بود، اما پس از مدتی معایب آن آشکار شد.

این چسب ها به دلیل سرد و گرم شدن و تغییر مداوم دمای محیط حالت چسبندگی خود را از دست می دادند و در نتیجه نوار لبه ها پس از مدتی کنده می شدند. این مسئله دستگاه عملیاتی را نیز دچار مشکل کرده بود. پس از چندید بار تغییر دما، چسب به صورت لایه های سوخته در داخل مخزن و روی کار به جا می ماند و نظافت آن بسیار سخت بود.

انواع نوار لبه حرارتی

نوارهای لبه که از نوع حرارتی هستند، به خاطر کاربردهایی که دارد، امروزه بیش از پیش مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل بسته به کاربردی که دارند، به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که عبارت اند از:

پی وی سی

پی وی سی پلاستیکی است که در صنعت پتروشیمی توسط انواع نرم کننده ها و روان کننده ها انعطاف پذیر و نرم شده است. به دلیل مقرون به صرفه بودن این پلیمر و توانایی تولید محصولات متنوع با استفاده از این ماده، در صنعت ساختمان سازی بسیار بکار گرفته می شود.

نوار های ساخته شده از پی وی سی بادوام، بدون بو، مقاوم در برابر سایش، ضربه، گرما و اشعه فرابنفش هستند و تغییر شکل نمی دهند. همچنین کارکرد آسانی دارند، قابل بازیافت هستند، قیمت به صرفه ای دارند و در رنگ و طرح تنوع دارند.

ملامینه

این روکش ورقی متشکل از خرده چوب و چسب مخصوص است که به منظور ایجاد زیبایی و مقاومت روی آن یک روکش با طرح دلخواه پرس می کنند. این روکش می تواند در برابر خط و خش های معمولی مقاوم باشد.

فرق این متریال با پی وی سی در قیمت و کیفیت آن است. قیمت نوار های پی وی سی ارزان تر از این روکش هاست. همچنین باید توجه داشت این روکش ها در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند.

کلام آخر

پیشرفت صنعت چوب و لوازم مصنوعی طرح چوب در کنار تنوع طرح و رنگ، استفاده آسان و مقاومت بالای نوار لبه های حرارتی باعث استقبال چشمگیر این صنایع از این محصول شده است. سعی ما بر این بود اطلاعاتی جامع و خلاصه از ماهیت نوار لبه حرارتی و کاربردهای آن در اختیار شما قرار دهیم. اینکه نوار لبه حرارتی چیست و در چه مکان هایی کاربرد دارد. همچنین دو نوع پرمصرف آن و تفاوت های میان آن دو را برای شما شرح دادیم. خوگر پلاس به عنوان معتبرترین فروشگاه اینترنتی با مناسب ترین قیمت برای راهنمایی بهتر شما در این زمینه آماده خدمت رسانی است. امکان مشاهده محصولات و مقایسه قیمت ها در خوگر پلاس فراهم است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد