قیمت ساخت ویلای چوبی چگونه محاسبه می شود؟

0

قیمت ساخت ویلای چوبی چگونه محاسبه می شود؟ : به گزارش مجله اینترنتی دکوکده و به نقل از آرتمن پاسارگاد، از دوران کودکی هر بار که کارتون و انیمیشنی یک خانه یا ویلا چوبی نشان می‌داد عاشق چنین فضایی می‌شدیم و مرغ خیال را به شوق خریدن و یا ساخت کلبه چوبی به پرواز در می‌آوردیم.

قیمت ساخت ویلای چوبی چگونه محاسبه می شود؟

باید اعتراف کنیم که این رویا تا سنین بزرگسالی با ما بود و اکنون سوال اصلی مان در زمینه قیمت ویلای چوبی است و اینکه بدانیم داشتن یک کلبه و یا ویلای چوبی چقدر برایمان آب می‌خورد. پس اگر شما هم مشتاق به خریدن یک ویلا چوبی هستید و می‌خواهید درباره کم و کیف ساخت کلبه چوبی اطلاعات بیشتری کسب کنید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید و خواندن هیچ یک از قسمت‌های آن را از دست ندهید.

۵ مزیت اقتصادی ساخت کلبه چوبی نسبت به خانه سنگی

پیش از بیان نکاتی درباره قیمت ویلای چوبی، باید به موضوعات مهم و نکات با اهمیتی درباره مزایای ساخت یک ویلا چوبی بپردازیم تا از این رهگذر نکات مربوط به قیمت ویلای چوبی بهتر درک شوند.

ابتدای امر این سوال پیش می‌آید که چرا باید ساخت کلبه چوبی را به ساختن یک کلبه سنگی ترجیح دهیم؟ در این قسمت می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم و می‌خواهیم که با ما همراه باشید.

  • جدای از اینکه قیمت ویلای چوبی چقدر است، نخستین مزیت یک ویلای چوبی مربوط به سازگاری آن با محیط زیست در قیاس با منازل سنگی است. هیچ کدام از مصالح ساختمانی به لحاظ برگشت پذیری به طبیعت و البته زیست تخریب پذیری کمتر قابل قیاس با چوب نیستند. برای درک بهتر این موضوع بهتر است بلایی که بتن و سیمان بر سر یک درخت چندین ساله می‌آرود را به یاد آورید و اینکه چگونه به کارگیری این مواد باعث خاک را نابود می‌کنند. این آسیب‌ها در دراز مدت روی زیست بوم محل زندگی شما و بهره‌برداری اقتصادی از آن بسیار موثر هستند.
  • اما مزیت دوم استفاده از کلبه‌های مستقیما با بحث قیمت ویلای چوبی سروکار دارد و به موضوع گرانی مصالح خانه‌های سنگی می‌پردازد. ساختن خانه‌های سنگی بسیار گران هستند و جدای از قیمت بالای مصالح، دستمزد کارگر و زیرسازی و همه موارد مشابه را بر سازنده تحمیل می‌کند. اما ساخت کلبه با دیوارهای چوبی پیش ساخته که سبک هم هستند هم زیرسازی کمتری نیاز دارد و هم قیمت مصالح کمتری.
  • سومین مزیت برای ساختن ویلای چوبی هم مربوط به مبحث زمان است. اگر بگوییم که ساخت کلبه چوبی نصف زمان ساخت خانه سنگی طول می‌کشد سخن به گزافه نگفته‌ایم چرا که تقریبا ۸۰ درصد مصالح ساخت خانه‌های چوبی از پیش ساخته شده هستند و در موقعیت خانه شما فقط روی هم سوار شده و مونتاژ می‌شوند.
  • اما چهارمین مزیت خانه‌های چوبی هم اقتصادی است و برای کسی که دنبال قیمت ویلای چوبی می‌گردد بسیار مهم است. کلبه چوبی هزینه نگهداری کمتری دارد؛ به این صورت که عایق بندی مناسب این کلبه‌ها و استفاده از چوب چند لایه چسب خورده موجب می‌شود تا هزینه مصرف انرژی خانوار به شکل قابل توجهی کاهش یابد. البته در کنار به نزدیک صفر رسیدن اتلاف گرما، باید مقاوم بودن ویلا چوبی در برابر زلزله را هم در نظر گرفت و این را هم به شرایط اقتصادی نگهداری مناسب آن اضافه کرد.
  • مزیت دیگر خانه‌های چوبی نسبت به خانه‌های سنگی مربوط به بحث معماری آن‌هاست. شاید ایجاد منحنی در دیوار و سطوح خمیده در خانه‌های سنگی دست طراح را بیشتر باز بگذارد اما باید بدانید که لذتی که از این طراحی خواهید داشت با چاشنی گرانی همراه است. ضمن اینکه گچ کاری و رنگ آمیزی این سطوح به مراتب گران‌تر هم خواهد بود. امروزه طرح‌های متنوع و زیبایی از ویلا چوبی در دسترس است که البته استفاده از آن باعث بالا رفتن قیمت ویلای چوبی هم نمی‌شود.

مراحل اجرایی ساخت ویلا چوبی چیست و چه تاثیری روی قیمت آن دارد؟

حال که پنج مزیت اقتصادی ویلا چوبی نسبت به خانه‌های سنگی ذکر شد، جا دارد نگاهی به مراحل اجرایی ساخت خانه‌های چوبی هم داشته باشیم و تاثیر این مراحل روی قیمت ویلای چوبی را هم مورد بررسی قرار دهیم. پس خواندن این چند خط بسیار مهم است.

گام اول برای ساخت خانه چوبی برنامه ریزی برای اجراست. شما بایستی با مشاوره گرفتن از متخصصان این حوزه و شرکت‌های معتبری چون ارتمن پاسارگاد مطالعات لازم روی کلیات پروژه و همین طور زمین محل احداث خانه چوبی را انجام دهید. مشاوره متخصصان امین و دلسوز در این مرحله به شما کمک می‌کند تا ضمن هزینه کرد پایین، بهترین بهره‌برداری از متراژ موجود را داشته باشید.

گام دوم مربوط به طراحی اختصاصی خانه چوبی شماست. گرچه طراحی اختصاصی متضمن هزینه‌های بیشتر و قدری بالا رفتن قیمت ویلای چوبی می‌شود؛ اما بهتر است این را بدانید که اغلب افرادی که سراغ خریدن خانه‌های پیش ساخته و آماده رفته‌اند، از فضاسازی و طراحی این خانه‌ها ناراضی بوده‌اند و حالا در پی نخستین فرصت برای احیای طراحی خانه چوبی خود هستند. پس این افزایش اندک واقعا به صرفه است.

سومین گام در مراحل اجرایی ساخت کلبه چوبی مربوط به برآورد قیمت و کیفیت مصالح است. یک شرکت اجرا کننده معتبر و با تجربه اینجا به کار شما می‌آید تا با شناخت دقیق و کارشناسی از بازار، بهترین کیفیت ساخت  و بهترین مصالح را با برآورد اقتصادی کمتری به شما پیشنهاد دهد.

چهارمین مرحله هم مربوط به تعیین یک مدت زمان معین برای اجرای پروژه است. زمان شاید در نگاه اول تاثیری روی قیمت ویلای چوبی نداشته باشد، اما در شرایط فعلی کشور که هر روز قیمت‌‌ها نوسان داشته و بالاتر می‌روند، همکاری با تیمی متخصص که بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن ویلای چوبی را به شما تحویل دهند قطعا حائز اهمیت است.

یک راه مطمئن و ساده برای ساخت کلبه چوبی

در قسمت قبلی نکات مهمی درباره لزوم کار کردن با یک شرکت معتبر و با تجربه در زمینه ساخت ویلا چوبی ذکر شد. همکاری با شرکتی خوش سابقه و به نام در عرصه ساخت و ساز خانه‌های چوبی همچون شرکت ارتمن پاسارگاد جدای از اینکه آسودگی خاطر را برای شما به ارمغان خواهد آورد تا حد زیادی در صرفه جویی قمیت ویلای چوبی هم یاری کننده شما خواهد بود.همکاری شما با آرتمن پاسارگاد هم موجب تحقق رویای دیرینه و کودکی شما که داشتن یک ویلا چوبی است می‌شود و هم اینکه بابت همکاری با یک شرکت با سابقه در زمینه ساخت ویلای چوبی خیالتان بابت جلو رفتن مراحل اجرایی به بهترین نحو هم آسود ه است.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت آرتمن پاسارگاد به نشانی http://artmenwoodenvilla.com/ ضمن مطالعه مقالات بیشتر در زمینه کلبه‌های چوبی، با کارشناسان مجرب این شرکت هم تماس گرفته و تمامی زیر و بم مربوط به ساخت کلبه چوبی و قیمت ویلای چوبی را جویا شوید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد