بهترین نوار لبه چوب طبیعی را چگونه تشخیص دهیم؟

0

بهترین نوار لبه چوب طبیعی را چگونه تشخیص دهیم؟ برای داشتن یک دکوراسیون شیک و زیبا باید به امکانات آن نیز دسترسی داشت. در گذشته به دلیل اینکه سادگی رواج داشت، این مسائل اهمیت چندانی نداشت. همه زندگی ها هم در یک سطح بود اما امروزه تجملات و داشتن محیط خانه شیک و زیبا حرف نخست را می زند. رعایت جزییات یکی از ارکان مهم زیبایی منازل است.

بهترین نوار لبه چوب طبیعی را چگونه تشخیص دهیم؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : استفاده از روکش های ام دی اف و نئوپان برای کابینت ها، کتابخانه ها و دیگر وسایل بسیار رواج دارد. در کنار این امر نوار لبه چوب استفاده می شود که معایب را بپوشاند. حال سوال این است که بهترین نوار لبه چوب طبیعی را چطور تشخیص دهیم؟

این گفتار بر آن است اطلاعات جامعی در این زمینه در اختیار شما قرار دهد؛ پس با ما همراه باشید.

بهترین نوار لبه چوب طبیعی چیست؟

از آنجایی که صفحات ام دی اف و نئوپان هنگام برش خوردن فاقد زیبایی هستند، همچنین به راحتی آب و حشرات به آن نفوذ می کند، از نوار لبه چوب برای آن استفاده می شود. در بازار انواع مختلفی از نوار لبه چوبی وجود دارد. این نوارها بسته به کاربرد آنها از جنس چوب، ملامین، اکرلیک، پی وی سی وغیره ساخته می شوند.

اما پی وی سی در جامعه امروزه به خاطر مقاومت در برابر گرما، سرما و رطوبت رواج فراوانی دارد. جنس استفاده شده در نوار پی وی سی پلاستیک است و در پهنا و عرض های مختلف به بازار عرضه می شود. به طور کل باید گفت که استفاده از نوار لبه چوب یکی از ملزومات کاربردی در صنعت چوب است.

جنس نوار لبه چوب طبیعی

نوار لبه چوب ورقه هایی هستند که از چوب طبیعی ساخته شده اند که به صورت رول شده در بازار موجودند. جنس لایه های به کار رفته در نوار لبه چوب ماسیو است. سازندگان این نوارها را در ضخامت و طرح های مختلف به بازار عرضه می کنند. معمولا نوار چوب طبیعی دارای خطوط ریز و طرح داری هستند و استحکام بسیار بالایی دارند. این نوع نوار در صنعت مبلمان سازی نیز کاربرد دارد. رطوبت جنس چوب باید ۱۲۸ درصد باشد به خاطر اینکه باید عایق مناسبی در برابر رطوبتی باشد که از بیرون اعمال می شود.

نوار لبه چوب مصنوعی این حجم از رطوبت را نمی تواند تحمل کند و با گذشت زمان و به سرعت از بین خواهد رفت. جنس به کار رفته در این نوع نوارها کاغذ است که به صورت ساده یا طرح دار در بازار یافت می شود.

حتی اگر از لحاظ قیمت نیز مقایسه ای انجام دهیم، نوار لبه چوب طبیعی کمی گران تر است چراکه همانطور که از نامش پیداست، جنس به کار رفته در آن چوب است و دارای استحکام بالایی است.

چرا از نوار لبه چوب استفاده می شود؟

امروزه صنعت چوب رشد و گسترش فراوانی پیدا کرده است. ابتدا برای پوشاندن لبه های برش خورده از نوارهایی استفاده می شد که پشتشان چسب دار بود. نام دیگر این نوارها اتویی است. استفاده از این نوع نوارها که به صورت دستی به سطوح برش خورده و با اتو می چسبید، مشکلات بسیاری را در بر داشت. همچنین دارای کیفیت مطلوبی نیز نبود. با گذشت زمان نوار لبه چوب در جنس های متفاوت تولید شد که کار را برای کسانی که در صنعت چوب دستی بر آتش دارند، ساده تر کرد. در حال حاضر نوارهایی که در صنایع چوب و زیبایی دکوراسیون منازل بسیار پرکاربرد است، پی وی سی و ملامین است.

سخن آخر

این گفتار بر آن بود شما را با بهترین نوار لبه چوب طبیعی آشنا کند. البته استفاده از چوب طبیعی در این نوارها برای بسیاری از افراد مقرون به صرفه نیست؛ لذا ترجیح می دهند نوار لبه با جنس دیگری را تهیه کنند که با کارآیی مشابه قیمت به صرفه تری داشته باشد.

نوارهای پی وی سی از لحاظ مقاومت به گرما، سرما و رطوبت جزو پراستفاده ترین نوع نوار لبه است. جنس پی وی سی از پلاستیک است. همین امر تضمین کننده این است که می توانند عایق خوبی در برابر رطوبت باشد.

خوگر پلاس با سال ها کار مفید در صنعت چوب و لوازم دکوراسیون منازل در این زمینه در خدمت شماست که به بهترین دست یابید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد