ویژگی ها و مزایای نوار لبه چوب در چیست؟

0

ویژگی ها و مزایای نوار لبه چوب در چیست؟ هر چه به سمت جلو حرکت می کنیم، از آن زندگی ساده و سنتی گذشته فاصله می گیریم. به این ترتیب بسیاری از مسائل ازجمله دکوراسیون داخلی نیز باید منطبق با شرایط روز باشد. وقتی بحث دکوراسیون مطرح است، یعنی تمام جزئیات مورد توجه قرار می گیرد؛ چراکه این جزئیات است که در زیبایی خانه حرف نخست را می زند.

ویژگی ها و مزایای نوار لبه چوب در چیست؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : از زمانی که استفاده از تخته های ام دی اف گسترش یافته است، استفاده از نوار پی وی سی بیش از پیش احساس می شود. در این گفتار بر آنیم شما را با ویژگی ها و مزایای نوار لبه چوب آشنا کنیم. شاید برای بسیاری از افراد این سوال مطرح باشد که نوار لبه چوب چه کاربردی دارد.

قبل از اینکه وارد بحث شویم، درباره ماهیت و هویت این نوع ابزار کاربردی و البته زینتی صحبت می کنیم.

ویژگی ها و مزایای نوار لبه چوب

بسیاری از طراحان برای پوشاندن عیب های سطوح برش خورده از نوار لبه چوب استفاده می کنند. یکی از دلایل استفاده از این ابزار سبک و بادوام بودن آن است. اگر در معرض حرارت یا گرمای زیادی قرار بگیرد، بوی خاصی از خود ساطع نمی کند.

دلیل استفاده بسیاری از افراد از این وسیله کاربردی مقاومت بالای آن است؛ به عبارتی اگر در برابر حرارت بالا، سایش و ضربه قرار بگیرد، از بین نمی رود. یکی دیگر از ویژگی های بارز نوار پی وی سی که به نوار لبه چوب شهره است، هزینه متعارف آن است به طوری که بسیاری از افراد از هر قشری این امکان را دارند که آن را سفارش دهند.

یکی از دلایل کاربرد فراوان آن در صنایع چوب این است که کار کردن با آن بسیار ساده است و به سهولت استفاده می شود.

ویژگی دیگری که باید به آن پرداخت این است که اگر به مرور زمان صدمه ای ببیند یا به دلیل تنوع دوستی درصدد تغییر طرح آن برآمدید، می توانید به راحتی آن را تعویض کنید. ناگفته نماند که این نوع نوارهای سحرآمیز قابل بازیافت هستند؛ بنابراین نگران نباشید و به عنوان کالای دورانداختی به آن نگاه نکنید.

ماهیت نوار لبه چوب یا پی وی سی   

همانطور که می دانید استفاده از ام دی اف و نئوپان در بیشتر منازل بسیار پرکاربرد است. هنگامی که کابینت ها از ام دی اف یا نئوپان ساخته می شود، روکش هایی روی آن کشیده می شود که به مقاومت بیشتر آن کمک کند و سال های سال دوام داشته باشد.

اما گاهی پیش می آید که این نوع از روکش ها سطوح برش خورده و لبه های تیز را به صورت کامل نمی پوشاند. در همین راستا نوارهایی تعبیه شده است که از نظر طرح و ظاهر با این روکش ها برابری می کند که به نوار لبه چوب یا پی وی سی معروف است. البته گاهی نیز پیش می آید که برای ایجاد زیبایی و ایجاد کنتراست از رنگ هایی استفاده شود که با رنگ روکش همخوانی نداشته باشد. این مسئله باعث جلوه بیشتر کار می شود. این نوارها کاملا ایرادات را می پوشاند و ظاهر زیبایی به محیط می بخشد.

علاوه بر رفع نازیبایی ناشی از آن، عایق خوبی است که به سرعت و با گذشت زمان آسیبی نمی بیند.

نوارهای لبه چوب در طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار عرضه شده است. عرض و ضخامت آن نیز به نوع کاربرد آن بستگی دارد.

سخن آخر

وقتی سخن از نوار لبه چوب می آید، شاید بسیاری از افراد با کاربرد آن آشنایی نداشته باشند. کسانی که در طراحی داخل منازل و دکوراسیون دستی بر آتش دارند، با کاربرد این روکش های زینتی آشنا هستند. این گفتار بر آن بود اطلاعات کلی درباره ویژگی ها و مزایای نوار لبه چوب در اختیار مخاطبان قرار دهد.

این روکش های تزئینی که از مقاومت بالایی نیز برخوردار است، در بسیاری از جاها از قبیل کابینت ها، کمدها، کتابخانه های چوبی وغیره کاربرد دارند.

فروشگاه خوگر پلاس به عنوان نخستین فروشگاه آنلاین در زمینه صنعت چوب و دکوراسیون در خدمت شماست که به بهترین دست یابید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد