نکات مهم در زمان استخدام وکیل ثبت طرح صنعتی

0

نکات مهم در زمان استخدام وکیل ثبت طرح صنعتی : امروزه تعداد افراد زیادی به عنوان وکیل دادگستری مشغول به فعالیت هستند؛ اما سوالی که وجود دارد این است که در استخدام وکیل ثبت طرح صنعتی چه معیارهایی را باید مدنظر قرار دهیم؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات مهم برای استخدام یک وکیل بپردازیم و ویژگی های این افراد را مورد بررسی قرار دهیم.

نکات مهم در زمان استخدام وکیل ثبت طرح صنعتی

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : اغلب بیشتر افراد در زمینه کاری خود دانش و تجربه دارند و ممکن است در زمینه ثبت طرح صنعتی هیچگونه اطلاعاتی نداشته باشند. بنابراین بهره گیری از یک وکیل بسیار مفید است.

لازم به ذکر است موسسه حقوقی سعید شهبازی با بهره مندی از تجربه کاری مفید در حوزه ثبت برند، ثبت طرح صنعتی، ثبت اختراع و دیگر موارد مالی و حقوقی در خدمت رسانی به متقاضیان آماده خدمت رسانی است.

هر آنچه باید از استخدام وکیل ثبت طرح صنعتی بدانیم

برای همه ما مبرهن است زمانی که در حوزه ای تخصص نداریم، مجبور هستیم از متخصصان کاردان بهره بگیریم. به عنوان مثال هنگام تعمیر لوازم خانگی، کمک گرفتن از یک تعمیرکار بسیار مفید است؛ زیرا اگر خودمان دست به کار شویم ممکن است کار را بدتر کنیم.

نمونه های مختلفی وجود دارد که این موضوع را برای ما روشن می کند. برای استخدام وکیل ثبت طرح صنعتی، باید به نکات مهمی توجه کنیم. برخی از این نکات به شرح زیر هستند:

  •     احساس مسئولیت؛
  •     اخلاق مداری؛
  •     مشورت با چند وکیل و مقایسه آن ها؛
  •     تجربه کاری؛
  •     حقوق و دستمزد؛
  •     منصف بودن؛
  •     قابل اعتماد بودن؛
  •     شهرت و حسن انجام کار؛
  •     مهارت کافی در دعاوی مربوطه.

موارد دیگری نیز وجود دارد که هنگام استخدام وکیل طرح صنعتی باید مد نظر قرار دهید که در ادامه به شرح هر یک از آن ها می پردازیم.

احساس مسئولیت

امروزه اشخاص زیادی هستند که وارد حوزه وکالت در طرح صنعتی شده اند و در دادگستری مشغول کار هستند؛ اما سوالی که وجود دارد این است که به کدام یک از این افراد اعتماد کنیم؟

طبق تحقیقات انجام شده، هنگام استخدام وکیل ثبت طرح صنعتی، توجه به احساس مسئولیت فرد بسیار مهم است؛ زیرا رابطه بین وکیل و موکل بر پایه اعتماد بین طرفین شکل می گیرد.

اخلاق مداری

در تمامی مشاغل، اخلاق حرف اول را می زند. وکلا با توجه به اینکه از تمام پیچ و خم ها و راه های قانونی و غیرقانونی مطلع هستند، به راحتی قادر به فریب موکل خود هستند؛ بنابراین باید در انتخاب و استخدام یک وکیل به اخلاق مداری او توجه ویژه ای کرد.

مشورت با چند وکیل و مقایسه آن ها

یکی از مراحلی که اغلب در تمام فرآیند های استخدامی مورد بررسی قرار می گیرد، مقایسه مراجعین با یکدیگر است.

برای استخدام وکیل ثبت طرح صنعتی بهتر است با چند مشاور و وکیل دیگر نیز صحبت کنید و به مقایسه آن ها با یکدیگر بپردازید. در این صورت قادر به انتخاب بهترین و باتجربه ترین وکیل هستید. این افراد اغلب تجربه های کاری مفید و درستی در پرونده های مشابه دارند.

تجربه کاری

برخی از افراد احساس می کنند که هرچه یک فرد از سن و سال بالاتری برخوردار باشد، احتمالا تجربه کاری بیشتری دارد و موفق تر است؛ اما اینگونه نیست.

تجربه و آگاهی در امر وکالت، ارتباطی با سن و سال وکلا ندارد. حتی ممکن است فرد جوانی داوطلب استخدام وکیل ثبت طرح صنعتی باشد که از آگاهی بالاتری نسبت به ریش سفیدان این حوزه برخوردار است.

حقوق و دستمزد

مانند تمامی مسائلی که هزینه در آن نقش دارد، حقوق و دستمزد استخدام یک وکیل نیز امری مهم است. برخی از وکلا از تعرفه های قانونی تعیین شده حمایت نمی کنند و هزینه های اضافی را طلب می کنند. بنابراین انتخاب و استخدام یک وکیل منصف امری بسیار مهم است.

قابل اعتماد بودن

بهتر است اگر از قبل وکیل قابل اعتمادی را می شناسید که مسائل مالی و حقوقی شما یا آشنایانتان را به خوبی انجام داده است و تجربه موفقی از او دارید، اقدام به استخدام وی کرده و به او مراجعه کنید.

شهرت و حسن انجام کار

یکی از مهم ترین مسائل و نکات استخدام وکیل ثبت طرح صنعتی، فارغ از مسائل حقوقی و فنی، خصوصیات اخلاقی، شهرت، اعتماد و حسن انجام کار وی است. اگر اشخاص مختلفی از یک وکیل راضی بودند و از او تعریف کردند، بهترین کار استخدام این فرد است.

مهارت کافی در دعاوی مربوطه

توجه داشته باشید وکیل در حوزه دعاوی ثبت طرح صنعتی باید دارای مهارت بوده و از تجربه کافی برخوردار باشد. لازم به ذکر است مراقب باشید که فریب افراد سودجو را نخورید؛ زیرا در شغل وکالت نیز مانند دیگر مشاغل افراد زیادی وجود دارند که با لباس وکلا در حال سوءاستفاده از مراجعین هستند و خود را به عنوان وکیل یک ارگان خاص معرفی می کنند که اعتماد شما را به دست آورند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به بررسی نکات مهمی هنگام استخدام وکیل ثبت طرح صنعتی بپردازیم. بهتر است وکیلی را انتخاب کنید که منصف، قابل اعتماد، دارای تجربه کاری در حوزه مربوطه و اخلاق مدار باشد. فرد انتخابی را با دیگر وکلا مقایسه کرده و به انتخاب بهترین وکیل بپردازید.

وکیل انتخابی باید از دستمزد تعیین شده توسط قوانین مربوطه پیروی کند؛ دارای حسن شهرت انجام کار بوده و از مهارت بالایی در دعاوی ثبت طرح صنعتی برخوردار باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های موجود در سایت سعید شهبازی تماس برقرار کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد