نحوه ساخت اتاقک اضافه

0

نحوه ساخت اتاقک اضافه : به گزارش مجله اینترنتی دکوکده و به نقل از سنجاق ساخت‌های اضافه، یک راه حل وسوسه انگیز برای تقابل قدیمیِ مکان و هزینه ارائه می‌دهد. ممکن است شما نیاز به فضای بیشتری در خانه‌تان داشته باشید اما قاعدتاً باید هزینه‌ی بیشتری نیز صرف کنید. اگر خواستار فضاهایی نظیر اتاق خواب، دستشویی، اتاق پذیرایی و یا اتاق کار هستید، بایستی هزینه‌ی بیشتری صرف کنید.

نحوه ساخت اتاقک اضافه

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت بازسازی خانه را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت بازسازی در تهران باشید می‌توانید درخواست بازسازی خانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

اگر با فضای کمتری نیز کارتان راه میافتد و یا نمی‌توانید هزینه‌ی یک ساخت کامل را متحمل شوید، کافیست تنها یک اتاق کوچک به قسمت‌های کناری خانه اضافه کنید؛ مانند یک سرویس بهداشتی یا یک اتاق خواب. حتی اگر برای ساخت یک اتاق نیز فضا و یا بودجه‌ی کافی را ندارید، یک اتاقک احتمالاً بهترین راه حل باشد، مخصوصاً اگر تنها به فضای اندکی در اتاق مشخصی نیاز داشته باشید؛ مانند سرویس بهداشتی با آشپزخانه

این اتاقک‌ها بسیار کوچک‌تر از ساخت های اضافه هستند که معمولاً دو طرز تفکر در مورد آنها وجود دارد

اتاقک‌های کامل که لزوماً به ساخت اصلی ساختمان متصل هستند

کوچک‌تر از اتاق، که معمولاً به اتاق اصلی اضافه می‌شوند و خودشان یک ساخت مستقل به حساب نمی‌آیند

همانطور که دیدید، تعاریف متفاوتی از اتاقک‌ها وجود دارند، پس با این حساب، هیچ استانداردی در مورد آنها وجود ندارد. اتاقک‌ها می‌توانند طراحی‌های متفاوت و متد‌های ساخت‌ و ساز مختلفی را در بر بگیرند‌. اما تنها برخی از ویژگی‌ها بین بیشتر اتاقک‌ها مشترک‌اند:

سایز کوچک: اتاقک‌ها می‌توانند تا حدود ۳ تا ۴.۵ متر درازا داشته باشند: ولیکن اتاقک‌هایی داریم که بسیار متراژ کمی دارند مثلاً ۶۰ سانتیمتر.

تیرک: اغلب اتاقک‌ها با تیرک‌هایی به زمین محکم شده‌اند. اما اتاقک‌های بزرگ‌تر نیاز به فونداسیون دارند.

عدم نیاز به سیستم‌های گرمایشی یا سرمایشی: یکی از مزایای این اتاقک‌ها عدم نیازشان به سیستم‌های اضافی گرمایشی یا سرمایشی است.

سقف شیروانی: اغلب اتاقک‌ها سقف‌های شیروانی و سقف‌های مسطح دارند.

تغییرات بیرونی اندک: به این دلیل که اتاقک‌ها سایز کوچکی دارند، معمولاً طراحی خارجی خانه را تغییر نمی‌دهند و با سقف اصلی هماهنگ می‌شوند.

اتاقک‌ها چگونه فضای اضافی را در اختیار ما می‌گذارند:

اتاقک‌هایی که ۹۱ سانتیمتر عرض و ۴۷۵ سانتیمتر طول دارند، حدود ۴.۱ متر مربع فضا به خانه اضافه می‌کنند‌. این مقدار فضا در مقایسه با متراژ کل خانه، فضای چندان بزرگی محسوب نمی‌شود.

مصارف پیشنهادی برای اتاقک‌ها

بیشتر اتاقک‌ها، یک اتاق کامل محسوب نمی‌شوند و معمولاً کارایی اتاق از قبل ساخته شده را بیشتر می‌کنند.

اکثر صاحب خانه‌ها از این فضا‌ها برای اهداف مشخصی استفاده میکنند

اضافه‌ کردن محل نشستن با قفسه‌های کتاب.

اضافه کردن وان به سرویس بهداشتی که تنها دارای دوش است.

افزایش طول کانتر، اضافه کردن فضا برای یک وسیله‌ی آشپزخانه و یا اتصال جزیره.

اضافه کردن فضا برای غذاخوری.

هزینه‌ی ساخت اتاقک ها

درست است که هزینه‌ی کلی ساخت اتاقک از ساخت یک بنای اضافه کمتر می‌شود، اما در مقیاس متر مربع ساخت چنین اتاقک‌هایی کم هزینه نیست. قسمت اعظم هزینه‌ها مربوط به مراحل ابتدایی پروژه است؛ کار‌هایی مانند نقشه‌کشی، گرفتن مجوز، ریختن فونداسیون، برق‌کشی و غیره، هزینه‌بر است.

به طور کلی لازم است هر کاری را برای یک ساخت اضافه انجام می‌دهید، برای اتاقک نیز انجام دهید؛ منتهی در مقیاس کوچک‌تر. معمولاً هزینه‌ها، با توجه به فاکتور‌های مختلفی تغییر می‌کنند

تا کجا می‌توانیم از تیرک استفاده کنیم

اتاقک‌های یک‌طبقه هم‌سطح با زمین از تیرک و یا فونداسیون‌های ساده بهره می‌برند. در غیر این صورت و با توجه به ابعاد اتاقک‌ها از بتون و یا سایر فونداسیون‌ها بایستی استفاده کرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد