لوازم و تجهیزات آشپزخانه صنعتی را چگونه انتخاب کنیم؟

0

لوازم و تجهیزات آشپزخانه صنعتی را چگونه انتخاب کنیم؟ به دنبال راه اندازی آشپزخانه های صنعتی هستید؟ اگر قصد تاسیس این آشپزخانه ها را دارید، باید با لوازم و تجهیزات آشپزخانه صنعتی آشنا باشید. به این ترتیب تنها دستگاه های مورد نیاز و کاربردی را تهیه خواهید کرد.

لوازم و تجهیزات آشپزخانه صنعتی را چگونه انتخاب کنیم؟

اما در انتخاب و خرید این تجهیزات باید چه نکاتی را در نظر داشته باشید؟ در مقاله پیش رو مهم ترین نکات را در این زمینه شرح خواهیم داد. بنابراین با ما تا انتهای مقاله همراه باشید که راه اندازی این شغل جذاب برای شما آسان شود.

لیست لوازم و تجهیزات آشپزخانه صنعتی

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : هر یک از تجهیزات آشپزخانه های صنعتی ویژگی های مخصوص به خود را دارند. با توجه به این ویژگی ها کاربردهای آن ها نیز متفاوت خواهد بود. در اولین قدم باید با این لوازم و تجهیزات آشنایی داشته باشید. به این ترتیب نیازهای آشپزخانه خود را به آسانی مشخص خواهید کرد.

برخی از لوازم از لوازم ضروری و اصلی هر آشپزخانه ای محسوب می شوند که بی تردید باید آن ها را خریداری کنید. این تجهیزات شامل موارد زیر می شود.

  • تجهیزات پخت مانند دیگ های بزرگ پخت برنج، اجاق گاز چهار شعله فردار، دیگ های بزرگ پلوپز، سرخ کن دو سبده مبله، دیگ های پخت خورش، کباب پز تابشی و غیره؛
  • تجهیزات آماده سازی مانند چرخ گوشت گیربکسی، سماور، خلال کن سیب زمینی، سیخ گیر، ترموس و غیره؛
  • تجهیزات برودتی مانند انواع تاپینگ هاف فریزر میز کاری، یخچال ویترینی و فریزر؛
  • تجهیزات سرو مانند انواع سینک های صنعتی و ترولی آبچکان ها؛
  • تجهیزات شست وشو مانند ماشین های ظرفشویی صنعتی؛
  • تجهیزات حمل و نقل و نگهداری مانند ترولی حمل بار، ترولی حمل دیگ و غیره.

خرید بر اساس نیازهای آشپزخانه

در راه اندازی آشپزخانه صنعتی باید از کاربرد لوازم و تجهیزات آشپزخانه صنعتی آگاه باشید. به این ترتیب با توجه به نیازهای خود اقدام به خرید دستگاه های مورد نیاز کنید. برخی از دستگاه ها کاربردهای بسیار زیادی دارند؛ از این رو خرید آن ها ضروری است.

این درحالی است که برخی از دستگاه ها نیز کاربرد کمتری دارند. در برخی موارد خرید آن ها غیر ضروری محسوب می شود. دربرخی موارد نیز به واسطه کاربرد کم آن ها امکان خرید نوع معمولی تر آن دستگاه برای شما وجود خواهد داشت.

چند نکته مهم در انتخاب لوازم و تجهیزات آشپزخانه صنعتی

در تهیه لوازم آشپزخانه صنعتی باید نکاتی را به خاطر بسپارید. در ادامه به برخی از این نکات اشاره می کنیم.

برند

یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید به آن توجه کنید، برند دستگاه هاست. برخی از لوازم از برندهای شناخته شده ای نیستند. پیشنهاد می کنیم از خرید این لوازم اجتناب کنید. توصیه می کنیم لوازمی را تهیه کنید که برندهای آن ها شناخته شده باشند.

برندهای معتبر از بهترین و با کیفیت ترین متریال ها در تولید لوازم خود استفاده می کنند. به همین دلیل عمر تجهیزات و لوازم تهیه شده از این برندها بالا خواهد بود. در صورتی که از برندهای معتبر اطلاع ندارید، در این مورد با فروشندگان مشورت کنید. به این ترتیب بهترین لوازم را بر اساس بودجه خود انتخاب خواهید کرد.

جنس

در انتخاب لوازم و تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید جنس و کیفیت آن ها ارزیابی کنید. لوازم آشپزخانه های صنعتی به مدت طولانی مورد استفاده قرار می گیرند. از طرفی دیگر این وسایل باید وزن های بالا و سنگین را تحمل کنند.

به واسطه همین وظیفه و مدت زمان طولانی باید از مواد اولیه سخت و محکم ساخته شوند. در صورتی که کیفیت لوازم آشپزخانه صنعتی پایین باشد، در میان مسیر کسب و کار خود مجبور به تعویض آن ها خواهید شد.

موادی مانند آهن و استیل ضد زنگ برای مدت های طولانی قابل استفاده هستند. از این رو این مواد در تهیه لوازم آشپزخانه صنعتی بسیار کاربرد دارند. لوازمی که با این مواد تولید شوند، از کارآیی و کیفیت بالایی برخوردار هستند.

ظرف بزرگ تهیه کنید!

یکی از بارزترین تفاوت آشپزخانه های صنعتی با آشپزخانه های معمولی میزان پخت غذاهاست. در آشپزخانه های صنعتی غذا در حجم بالایی پخت می شود؛ از این رو به ظروفی با حجم بالاتر نیاز خواهید داشت. بنابراین انتخاب ظروف در اندازه های مناسب یکی از اصول مقدماتی در آشپزخانه های صنعتی است که باید رعایت شود.

بهره وری در میزان انرژی

یکی از مهم ترین نکات در آشپزخانه های صنعتی زمان است. بنابراین در ابتدا باید لوازمی را تهیه کنید که در کمترین زمان ممکن بهترین کارآیی را دارا باشند.

علاوه بر این در آشپزخانه های صنعتی میزان بالایی از انرژی مصرف می شود. این در حالی است که باید تمام لوازم و تجهیزات آشپزخانه صنعتی با نهایت کارآیی خود کار کنند. تنها به این شکل این تجهیزات جوابگوی سفارشات خواهند بود.

به همین دلیل باید لوازمی را انتخاب کنید که علاوه بر کارآیی بالا در صرف انرژی و زمان شما صرفه جویی شود. به عنوان مثال، فر حرارتی یکی از بهترین لوازم آشپزخانه صنعتی محسوب می شود. این فرها با پخش گردشی و یکسان حرارت منجر به کاهش زمان و انرژی مصرفی خواهند شد.

خدمات پس از فروش؛ نکته ای پر اهمیت

در خرید لوازم و تجهیزات آشپزخانه صنعتی بهتر است لوازمی تهیه کنید که خدمات پس از فروش داشته باشند. زیرا این لوازم به طور مداوم در حال کار کردن هستند، از سوی دیگر حجم کاری که با آن ها انجام می شود بسیار بالاست. در صورتی که این وسایل از کیفیت خوبی برخوردار نباشند یا به مرور زمان دچار مشکل شوند، این خدمات پس از فروش است که به شما کمک خواهد کرد.

کلام آخر

در صورتی که به دنبال خرید لوازم و تجهیزات آشپزخانه صنعتی هستید، جیلیز در خدمت شماست. جیلیز مرجع تخصصی تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران ها به حساب می آید. همچنین این فروشگاه در خرید و فروش آنلاین موارد زیر به مشتریان خود خدمت رسانی می کند:

  • تجهیزات رستوران ها؛
  • تجهیزات کافی شاپ؛
  • تجهیزات آشپزخانه صنعتی؛
  • تجهیزات آشپزخانه هتلی.

علاوه بر این جیلیز از نظر نیرو و طراحی آشپزخانه نیز به شما کمک می کند. با جیلیز به راحتی آشپزخانه خود را راه اندازی کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد