خشکشویی پرده بهتر است یا شستن آن با دست؟

0

خشکشویی پرده بهتر است یا شستن آن با دست؟ پرده یکی از مهم ترین و اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده خانه است. این کالا علاوه بر زیباسازی منزل وظیفه حفاظت از حریم خصوصی را نیز برعهده دارد. پرده ها به دلیل نزدیکی به پنجره با آلودگی بیرون از منزل و عوامل داخلی نظیر گرد و غبار، دوده وسایل گرمایشی و بوهای مختلف مواجه هستند. پس پاکیزگی پرده و حفظ ساختار آن در درجه اول اهمیت قرار دارد. امروزه خشکشویی پرده به دلیل حفظ فرم پارچه طرفداران زیادی پیدا کرده و بسیار باب شده است.

خشکشویی پرده بهتر است یا شستن آن با دست؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : در زمان های گذشته خانم های خانه به شستشوی پرده ها با دست معتقد بودند. آن ها عقیده داشتند هرچه این پروسه طولانی تر و پرزحمت تر باشد پرده تمیزتری خواهند داشت. اما این امر به ساختار پارچه آسیب وارد کرده و شکل نازیبایی برای پرده به وجود می آورد. با گذشت زمان و کوچک تر شدن منازل رفته رفته وظیفه شستشوی پرده به خشکشویی ها واگذار شد.

چرا خشکشویی پرده محبوب شد؟

شستشوی پرده با دست دردسرهای زیادی داشت. اقداماتی از قبیل بازکردن پرده، تکاندن آن در فضای باز، آب رفتن و کوچک شدن پارچه پرده، نیاز به فضایی برای خشک کردن و اتوکشی پرده مخصوصا در خانه های آپارتمانی سبب شد تفکر قدیمی جای خود را با شیوه های مدرن خشکشویی پرده عوض کند.

شستشوی پرده حداقل سالی یک بار لازم است. باتوجه به محل و شرایط زندگی تعداد دفعات متفاوت است. اما حتی اگر خشکشویی که کمترین آسیب را وارد میکند انتخاب کنید؛ بازهم به منظور حفظ سلامت پارچه نباید بیش از دفعات مشخصی پرده شسته شود.

هزینه خشکشویی یا شستن با دست!

هزینه خشکشویی پرده به جنس پارچه و سایز آن بستگی دارد. اگر هزینه خشکشویی را با هزینه آب و برق مصرفی مقایسه کنید متوجه می شوید که فرق چندانی ندارد. البته در طولانی مدت باید هزینه پزشکی دیسک کمر و آرتروز دست ناشی از شستن و اتوکشی پرده در منزل را نیز به هزینه ها اضافه کرد. پس مادامی که امکانات خشکشویی واش لین با بهترین و مناسب ترین قیمت در دسترس است چرا سلامتی خود را فدا کنیم؟

شستشوی انواع مختلف پرده

شاید برخی افراد اعتقادی به خشکشویی برای پرده نداشته و اصرار به شستن آن با دست یا ماشین لباسشویی کنند. اما باید در نظر گرفت که برخی از انواع پارچه پرده فقط باید توسط خشکشویی شسته و تمیز شوند. اطلاعات لازم در مورد نحوه شستشوی پرده از طریق برچسب چاپ شده روی کالا یا از طریق فروشنده به خریدار داده خواهد شد. در ادامه تعدادی از پرده هایی که خشکشویی برای آنها مناسب تر است را ذکر می کنیم.

پرده مخمل

مراحل پاکیزگی پرده مخمل بسیار خاص است. پرده مخمل به دلیل جنس ویژه ای که دارد اصلا مناسب شستشو با دست نیست. پارچه مخمل در ابتدا نیاز به خاک گیری دارد؛ پس اگر قصد شستشوی آن در منزل را دارید ابتدا باید با جاروبرقی گرد و غبار روی پرده را بزدایید. درضمن این پارچه به هیچ عنوان نباید اتو شود زیرا صدمات جبران ناپذیری به آن وارد خواهد شد. پرده مخمل زمان شستشو بسیار سنگین می شود. برای اینکه پرده کاملا شسته و آبکشی شود بهتر است آن را به خشکشویی بسپارید. چرا با واگذاری شستن مخمل به خشکشویی پرده، زیبایی را هرچه بیشتر در خانه خود حفظ نکنیم؟

پرده زبرا

خشکشویی برای پرده زبرا جزو مهم ترین موارد به شمار می رود. این پرده به دلیل ساختار کرکره ای بسیار سخت و حساس، با دست شسته می شود. در واقع اصلا شستن آن در خانه به صرفه نخواهد بود. ورقه های زبرا قابل شستشو در ماشین لباسشویی نیستند. احتمال آسیب به ساختار یا حتی شکستگی وجود دارد. پرده های شید و کرکره ای نیز ساختار رولی مانند زبرا دارند و در شستشوی آنها نیز باید این نکات رعایت شود.

پرده حریر

پرده حریر و توری به دلیل جنس نازک روشنایی را به  بهترین شیوه وارد خانه می کند. این پرده ها مورد علاقه خانواده ایرانی بوده و معمولا در رنگ های سفید و کرم دیده می شوند. پرده حریر به دلیل نازکی و رنگ روشن بسیار خاک گرفته و رد سیاهی و دوده را نشان خواهد داد. شستن این پرده ها با دست آسان است. با این حال حتی اگر پرده کدر و چرک مرد نشود، اتوکشی آن بسیار نفس گیر خواهد بود. مطمئن باشید که دفعات بعدی تصمیم می گیرید جنس لطیف و حساس حریر و تور را به خشکشویی بسپارید.

پرده والان دار

پرده های والان دار در مدل و طرح های متنوع زینت بخش خانه ها هستند. تمام جلوه و نمای این پرده ها وابسته به آهار و ایستایی آن است. متأسفانه با شستشوی نادرست این ویژگی ها از دست رفته و پرده دیگر جلوه سابق را نخواهد داشت. به منظور حفظ شکوه پرده والان دار، این کالای زینتی را به خشکشویی پرده تحویل داده و سالم و تمیز دریافت کنید.

کلام آخر

در اولین قدم هنگام ورود به هر خانه ای، نور توجه شما را به پنجره و پرده جلب خواهد کرد. پرده از وسایل اصلی دکوراسیون و بسیار کاربردی است. حفظ پاکیزگی پرده نشان دهنده سلیقه کدبانوی منزل محسوب می شود. این تمیزی ضمن ایجاد موج آرامش درون خانه از بیماری هایی نظیر حساسیت و آلرژی جلوگیری خواهد کرد.

اما شستشوی اصولی پرده در کنار حفظ زیبایی آن، به آسانی در منزل امکان پذیر نخواهد بود. امروزه خشکشویی برای پرده ها جایگاه قدیمی شستشو با دست را گرفته است. جدا از مراحل سخت شستن، آبکشی و اتوکشی پرده در منزل، برخی از این محصولات به هیچ عنوان نباید با دست شسته شوند. خشکشویی واش لین با زبده ترین نیروها و مدرن ترین دستگاه ها آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز است. حفظ سلامت و ساختار پارچه از نکات کلیدی خشکشویی پرده واش لین به شمار می رود.

ثبت سفارش در خشکشویی اینترنتی واش لین

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد