برای انتخاب خشکشویی پرده باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟

0

برای انتخاب خشکشویی پرده باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟ پرده یکی از عناصر اصلی زیبایی بخش در هر محیطی از قبیل منزل، محل کار و مجالس است. از این رو پاکیزگی آن اهمیت بسزایی دارد و جلوه زیبایی به محیط می‌ دهد.

برای انتخاب خشکشویی پرده باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : از آنجایی که پرده ها دائما در معرض آلودگی های بسیاری قرار می گیرند، شستشوی مناسب آن ها کاری است که از عهده ماشین های لباسشویی خانگی بر نمی آید. در این شرایط انتخاب خشکشویی پرده در تعیین کیفیت شستشوی آن تأثیرگذار خواهد بود.

در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که شما را در انتخاب خشکشویی مناسب راهنمایی می کند.

اهمیت مواد شوینده در انتخاب خشکشویی پرده

خشکشویی پرده با به کارگیری مواد شوینده تخصصی، پاکیزگی کاملی را تضمین می کنند. با توجه به جنس و نوع پرده مواد شوینده ای که برای شست و شو استفاده می شود متفاوت است. مولکول های آب در حین تماس با بافت پرده موجب تغییر ظاهری آن شده و حتی در مواردی این تغییر بسیار زیاد می شود. این فرآیند به بافت پرده آسیب می رساند و زیبایی آن را از بین می برد.

خشکشویی‌ ها معمولا از شوینده‌ های غیر قطبی برای شستن انواع لباس ها مخصوصا پرده استفاده می کنند که باعث حفظ کیفیت و سلامت پارچه ها می شود. برای انتخاب خشکشویی پرده حرفه ای لازم است در ابتدا از نوع شوینده‌ هایی که در این مراکز به کار گرفته می شود مطمئن شوید. گاهی برخی از این شوینده‌ ها اثرات غیر قابل جبرانی را در پرده های شما ایجاد می کنند.

قیمت خشکشویی تعیین کننده است!

با توجه به هزینه های بالا برای خرید پرده، انتخاب روشی کارآمد برای شست و شوی آن ضروری است. مراکز خشکشویی مختلف معمولا با توجه به امکانات و تجهیزات خود قیمت های متنوعی را ارائه می دهند که البته این تفاوت قیمت در تعیین کیفیت شستشو نیز تأثیرگذار است.

به عنوان مثال مراکزی که از تجهیزات بیشتر و مدرن تری استفاده می کنند و شوینده های گران قیمتی دارند، معمولا قیمت های بیشتری را عرضه می کنند. بنابراین، برای انتخاب خشکشویی پرده و پیش از اقدام برای سپردن آن به این مراکز حتما به امکانات و لیست قیمت های آن توجه داشته باشید.

البته این مسئله را در نظر داشته باشید که ارزان بودن به معنای کیفیت بالا نیست و ممکن است با سپردن پرده خود به مراکز ارزان و غیر معتبر کیفیت شستشوی آن را به خطر بیندازید. بنابراین با مراجعه به مراکز معتبر حتی اگر مجبور به پرداخت هزینه های بیشتری شوید، اشتباه بزرگی را مرتکب شده اید!

توجه به روش های مختلف شستشو

پرده ها به چهار روش بخارشویی، دستی، ماشینی، و خشکشویی شسته می شوند که در خشکشویی ها معمولا از شیوه بدون آب و با مواد شوینده ویژه خشکشویی استفاده می شود.

روش شستشو در خشکشویی به این صورت است که در ابتدا پرده ها را درون دستگاهی مخصوص قرار می دهند و در ادامه با اضافه کردن محلول شیمیایی آن ها را تمییز می کنند. در این حالت پرده خیس نمی شود و زمان بیرون آمدن از دستگاه کاملا خشک است.

خشکشویی پرده در دو مرحله لکه گیری انجام می شود. در ابتدا و با استفاده از انواع نرم کننده به پرده لکه پرده را کم رنگ تر می کنند؛ سپس حلال را می افزایند. در طی این فرآیند حلال ذرات باقی مانده و کوچک آلودگی را در خود حل می کند و تمام آن را نابود می سازد.

تجهیزات خشکویی ها اهمیت دارد!

پرده ها با بروزترین تجهیزات ایتالیایی و بهترین کیفیت و مرغوب ترین مواد شوینده خارجی شسته می شوند. به منظور اتوی پرده، دستگاه اتوی رولی تمام اتوماتیک به کار برده می شود که موجب می شود که اتو با کیفیت بالا و به شکل یک دست انجام شود.

در انتخاب خشکشویی پرده تجهیزات و ماشین‌ ها بسیار مهم هستند. این مراکز باید از تجهیزاتی نظیر لباسشویی صنعتی، خشک کن صنعتی، پرس اتو، دیگ بخار، آبگیر صنعتی، ماشین خشکشویی، لکه بر جوهر، رنگ و چربی استفاده کنند. چنین مراکزی برای مراجعه کاملا مناسب هستند.

یکی از مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات لوازم خشک شویی لباس شویی صنعتی بوده که مجهز به آبگیر است و فرآیند خشک کردن و اتوکشی را آسان تر می کند.

خدمات مرتبط با حمل و نقل

نصب و جمع آوری پرده برای شستن کار بسیار مشقت باری است. حتی ممکن است افرادی که تبحری در جمع آوری و نصب پرده ندارند موجب آسیب رسیدن به آن شوند. از طرفی به دلیل حجم و وزن زیاد پرده، بسته بندی و جمع آوری آن نیز برای افراد دشوار است.

خشک شویی های حرفه ای و باکیفیت با ارائه خدماتی نظیر دریافت، تحویل و نصب پرده در خانه شما به حل این مشکل پرداخته اند. بنابراین هنگام انتخاب خشکشویی پرده باید به نکاتی از این دست نیز توجه ویژه ای داشته باشید و مراکز معتبری را برای این کار برگزینید.

حفظ  کیفیت بافت و رنگ

خشکشویی پرده با استفاده از موادی که موجب آسیب دیدن پرده نمی شوند، علاوه بر شستشو، زیبایی مناسبی به پرده می دهد و باعث افزایش طول عمر آن می شود. شستشوی پرده با دستگاه های بزرگ و مجهز اتو بخار، جلوه خاصی به پرده می بخشد. بر این اساس باید گفت اعتماد و انتخاب مراکز معتبر باعث حفظ کیفیت پرده شما می شود.

در صورتی که پرده سهل انگارانه و بدون داشتن تجهیزات و مواد مخصوص شسته شود، به بافت پرده آسیب می رسد. این مسئله موجب از هم گسستگی و پارگی در نقاط مختلف پرده می شود. گاهی نیز باعث کدر شدن رنگ پرده می شود و پرده دیگر به حالت اولیه خود باز نمی گردد. بعد از شسته شدن ناشیانه پرده نیز این احتمال وجود دارد که چروک شود و این چروکی با اتو کردن برطرف نشود.

افرادی که در خشک شویی های معتبر و حرفه ای متخصص شست و شوی پرده فعالیت می کنند، با انواع پرده و جنس های مختلف آن به طور کامل آشنا هستند. همین مسئله اطمینان خاطر بیشتری را برای شستشوی پرده های شما ایجاد می کند.

کلام آخر

خشک شویی پرده با استفاده از مواد شوینده مناسب، تجهیزات تخصصی، حفظ کیفیت پرده، ارائه سرویس حمل و نقل، نصب پرده، خدمات بسیاری را در اختیار مشتریان قرار داده است؛ این مراکز در عین حال مقرون به صرفه نیز هستند

با انتخاب خشکشویی پرده حرفه ای نظیر واش لین این فرصت را دارید که از خدمات مناسب و حرفه ای آن نظیر سرویس حمل و نقل و پرسنل مجرب استفاده کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد