برای استخدام وکیل ثبت علائم تجاری چه نکاتی اهمیت دارد؟

0

برای استخدام وکیل ثبت علائم تجاری چه نکاتی اهمیت دارد؟ وکیل ثبت علامت تجاری به موضوعات قانون تجارت، قانون مالکیت فردی، مراحل ثبت علامت تجاری و ثبت برند در اداره مالکیت صنعتی اشراف کامل دارد. وکیل امور ثبتی فردی مسلط به قوانین و آیین نامه‌های ثبتی و حقوقی است.

چنین وکیلی در دفتر اسناد رسمی توسط موکل انتخاب شده به این صورت که با مراجعه به دفتر خانه اسناد رسمی موکل شخصی را به عنوان وکیل رسمی، در انجام امورات ثبتی انتخاب می کند. با استخدام وکیل ثبت علائم تجاری قادر به پیگیری مسائل ثبتی علامت تجاری خواهید بود.

برای استخدام وکیل ثبت علائم تجاری چه نکاتی اهمیت دارد؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : علائم تجاری نشانه هایی به منظور معرفی کالا ها، محصولات و خدمات بنگاه تجاری هستند که موجب تمییز یک کالا از کالا های دیگر می شوند. این علائم شامل حرف، عدد، تصویر، ترسیمات دستی یا هندسی، رنگ، نشان و گاهی علائم سه بعدی است که قادر به معرفی خدمات یک مجموعه هستند.

این وجه تمایز موجب شده مصرف کنندگان نسبت به محصولات و خدمات بنگاه های تجاری رغبت  بیشتری نشان داده و در صورت داشتن کیفیت نسبت به آن وفادار باقی بمانند.

استخدام وکیل ثبت علائم تجاری بر چه اساسی صورت می گیرد؟

به دلیل وجود مراحل مختلف، قوانین و پیچیدگی های فراوان در مسیر فرآیند ثبت علائم تجاری ضروری است که از خدمات وکیلی متبحر و متخصص در این زمینه بهره گیریم. هر امری ملزم به وجود وکیل خاص خود است. با استخدام وکیل ثبت علائم تجاری امور خود را به دست فردی که از این فرآیند و مراحل آگاهی کامل دارد، می سپرید.

برای استخدام وکیل ثبت علائم تجاری در نظر گرفتن نکاتی همچون تجربه کاری، اعتماد، وفاداری، داشتن دانش تخصصی و اطلاعات به روز، مجوز های رسمی وکیل و همینطور هزینه مناسب و معقول ضروری است. در ادامه به بررسی این خصوصیت ها خواهیم پرداخت.

حق الوکاله معقول و منصفانه

میزان حق الوکاله باید بر اساس انواع متغیر های موجود در پرونده از جمله پیچیدگی، میزان کار ضروری برای پیگیری پرونده، سرانجام پرونده و شرایط مادی موکل باشد. مطلوب است که حق الوکاله در هر پرونده بر اساس حکم عقل و انصاف و با عنایت بر موازین ذیل مشخص شود:

  • مثبت یا منفی بودن نتیجه پرونده؛
  • مبلغ خواسته یا اهمیت دعوا؛
  • میزان زمان لازم برای پیگیری؛
  • سادگی یا پیچیدگی پرونده؛
  • امکانات مالی موکل.

تخصص و تجربه کاری درخشان

آگاهی از تجربه کاری وکیل مورد نظر یکی دیگر از مهم ترین عواملی است که باید مد نظر داشته باشید. داشتن تجربه مفید کاری در زمینه وکالت یکی از عوامل قابل توجه است؛ چرا‌که گاهی اوقات افراد کم تجربه یا بی تجربه در زمینه امور حقوقی، با توصیه‌های اشتباه یا ناقص سبب سردرگمی بیشتر افرادی می‌شوند که خود درگیر مسائل هستند و نه تنها باری از دوش آن‌ها برنداشته، بلکه با بی‌تخصصی خود منجر به ایجاد مشکلات افزون‌تری می‌شوند.

اعتماد و امانت داری وکیل مهم ترین وصف در انتخاب

متاسفانه بسیار مشاهده شده که اشخاصی خود را به عنوان وکیل معرفی کرده و نه تنها پرونده را به انجام نمی رسانند بلکه موجب بروز مشکلات بیش تر نیز می شوند. این افراد با دادن وعده های دروغین سعی در جلب اعتماد افراد دارند. قبل از سپردن اسناد و پرونده به اشخاص از تخصص و وکیل بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

استخدام وکیل ثبت علائم تجاری ملزم به داشتن اعتماد و اطمینان کافی به یک وکیل در این حوزه است. در انعقاد قرارداد با یک وکیل باید با چشم باز و دقت کافی عمل کرد.

دانش تخصصی و آگاهی

افراد به منظور انجام مراحل و اطلاع از شرایط ثبت علائم تجاری ملزم به اجرای قوانین هستند؛ برای مثال مرحله انتشار در روزنامه رسمی زمان بر است. در همین راستا استخدام وکیل برای ثبت علائم تجاری نقش مهمی ایفا می کند. با بهره مندی از تخصص وکیل قادر به ثبت علامت تجاری به دور از تکراری بودن آن و با مزایای جلب نظر مشتریان هستید.

وکلا با آگاهی کامل از مراحل ثبت علامت تجاری، تبصره ها و مواردی که به عنوان علامت تجاری قابل ثبت نیستند، با دقت تمام قادر به پیگیری پرونده شما هستند.

مجوز های رسمی

استخدام وکیل ثبت علائم تجاری به منظور انجام کامل روند مراحل ثبت علائم است، وکیل بدون داشتن مجوز های لازم قادر به انجام این امور نخواهد بود. وکلا این مجوز ها را طی زمان و با ارائه آزمون های متعدد کسب کرده و با استفاده از آن ها قادر به اخذ حق تاسیس دفتر وکالت و فعالیت در امور حقوقی هستند.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی ملاحظاتی پرداختیم که برای استخدام وکیل ثبت علائم تجاری باید مد نظر داشت. نشان تجاری و فرآیند ثبت آن همواره مسئله بسیاری از فعالان اقتصادی و مدیران امور تجاری و کسب و کار ها بوده و به عنوان شناسه معرفی محصول یا خدمات به جامعه است. پس از طراحی و انتخاب علامت تجاری مناسب باید به ثبت علامت تجاری بپردازید. علامت تجاری به صورت انحصاری معرف فعالیت یک مجموعه است و استفاده آن توسط افراد دیگر پیگرد قانونی دارد.

استخدام وکیل ثبت علائم تجاری برای تسهیل و پی گیری دقیق و به موقع این مراحل کمک شایانی می کند. وکیل با دریافت حق الزحمه معقول که بر اساس فاکتور هایی نظیر سهولت یا پیچیدگی پرونده، مدت زمان مورد نیاز، انجام درست پرونده، مبلغ خواسته شده، و امکانات مالی موکل تعریف می شوند به انجام پرونده می پردازد.

وکلای کاردان و باتجربه در سایت سعید شهبازی جهت رویارویی با موارد مختلف از پیچیدگی و مراحل مختلف آگاه بوده و به صورت دقیق به امور رسیدگی می کنند. معتمد بودن وکیل و امانت داری او نیز مسئله بسیار مهمی است که در این امر باید مد نظر داشت.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد