کامل ترین راهنمای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی

0

کامل ترین راهنمای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی : آیا تا به حال پشت صحنه تهیه غذا در رستوران ها و فست فود ها را دیده اید؟ آیا شما هم علاقه دارید که یک آشپز خانه صنعتی افتتاح کنید ولی از تجهیزات لازم اطلاعی ندارید؟

کامل ترین راهنمای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : شاید فکر کنید آشپز خانه های صنعتی تفاوتی با آنچه در خانه به عنوان آشپز خانه می شناسید ندارند. اما باید بگوییم که آشپز خانه های صنعتی نیاز به وسایل و تجهیزاتی دارند که حتی شاید در خانه های ما جای نشود.

ما در سایت جیلیز علاوه بر خرید و فروش تجهیزات قصد داریم شما را با آشپز خانه های صنعتی نیز آشنا کنیم. در این مقاله کامل ترین راهنمای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

نکته مهم قبل از خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی

در صورتی که قصد راه اندازی یک رستوران یا مطبخ تهیه غذا و یا فست فود را داشته باشید باید برای انجام امور آماده سازی ، نگهداری، آشپزی و سرو تجهیزاتی تهیه کنید. در خرید این تجهیزات قدم اول تهیه منو و انتخاب شاخه ای از خوراکی هاست که می خواهید به مشتریان ارائه دهید.

اگر کسب و کار شما رستوران است نیازمند تجهیزات رستورانی است. تجهیزاتی که مورد نیاز فست فود هاست نیز متفاوت است. تهیه غذا هایی نیز که غذا را در مجموعه سرو نمی کنند از خرید تجهیزات سرو معاف می شوند و باید برای بیرون بردن خوراک ها وسایل مورد نیاز را تهیه کنند.

در انتخاب جنس تجهیزات آشپزخانه دقت کنید

نکته ای که در انتخاب تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید به آن دقت کنید جنس استفاده شده در تجهیزات است. توجه به این نکته باعث می شود مدت بیشتری بتوانید از تجهیزات خریداری شده استفاده کنید. جنس تجهیزات در میزان استهلاک و خرابی آن موثر است.

همچنین بعضی اجناس برای سلامتی انسان مفید نیستند. پس باید به جنس آن که باعث حفظ سلامتی انسان باشد توجه کرد. به طور معمول اجناس تجهیزات از استیل ، آلومینیوم و گالوانیزه استفاده می شود که مرغوب ترین آن ها استیل است.

در مورد تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید به یک مورد مهم اشاره کرد. این که  تعمیر و نگهداری تجهیزات بسیار حائز اهمیت است. برخی از تجهیزات باید به طور دوره ای سرویس شوند که نباید از آن غافل شد.

راهنمای خریداری تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه

در خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید اقلام اساسی را تهیه کنید. سپس تجهیزاتی که مخصوص غذاهای آشپز خانه شما ست را در نظر بگیرید. به عنوان مثال تجهیزاتی که برای سرو دسر استفاده می شود در یک آشپز خانه بیرون بر مورد استفاده قرار نمی گیرد یا فست فود ها تجهیزاتی لازم دارند که در دیزی سرا به آن نیازی نیست. این اقلام در ۵ دسته به لحاظ کاربردی قرار دارند که ما در این جا راهنمای کاملی از آن در اختیار شما قرار می دهیم.

دسته اول – تجهیزات مورد نیاز آماده سازی

تجهیزات آماده سازی تجهیزاتی هستند که قبل از شروع عملیات پخت باید از آن ها استفاده شود. که قسمت زیادی از خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی را به خود اختصاص می دهند و در روند تهیه غذا نیز بسیار اهمیت دارند. در زیر تعدادی از این تجهیزات را به شما معرفی خواهیم کرد.

تجهیزات خلال کن رومیزی، چرخ گوشت کوچک رومیزی، چرخ گوشت صنعتی بزرگ، اره برقی استخوان بر، تجهیزات باسکول دیجیتال، دستگاه قالب همبرگر ساز، دستگاه برش مرغ و ماهی، دستگاه مرینیت کردن، دستگاه سیب زمینی پوست کن، دستگاه سیخ گیر کباب ها، قفسه بندی انبار برای جای گیری مواد غذایی، دستگاه سبزی خردکن، مخلوط کن های صنعتی، میز برای ظروف کثیف، دستگاه میکسر گوشت و غیره.

دسته دوم – تجهیزات مورد نیاز پخت

تجهیزات پخت در واقع تجهیزات اصلی یک آشپزخانه صنعتی را تشکیل می دهند. کیفیت و مزه غذا علاوه بر مهارت آشپز به این تجهیزات نیز بستگی دارد. این مرحله در خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی حساسیت بالایی دارد زیرا مستقیما در پخت غذا دخالت دارد. بعضی از تجهیزات را در این راهنما نام برده ایم که در زیر مشاهده می فرمایید.

اجاق گاز دیزی پز، اجاق گاز فردار صنعتی، گاز رومیزی، اجاق گاز مخصوص پلوپز، فر پیتزا پز ریلی، ماهی تابه گردان، دستگاه گرمکن، دستگاه دونر کباب زن، سرخ کن های صنعتی، فر مخصوص پخت پیتزا، دستگاه کباب پز اتوماتیک، منقل کباب پز ذغالی، گرم خانه های برقی، دستگاه گریل ذغالی، تجهیزات هات پلیت، هود و غیره.

دسته سوم –  تجهیزات مورد نیاز سرو غذا

در خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید نهایت دقت را در خرید تجهیزات سرو به کار برد. زیرا این تجهیزات بیشتر در معرض دید مشتریان قرار دارد. از جمله تجهیزات مورد نیاز سرو که باید خریداری شود در زیر آمده است.

دستگاه بوفه سرد، دستگاه بوفه گرم، ترولی حمل خوراکی ها، ترولی حمل ظروف کثیف و تمیز، کانتر گرم کن، کانتر مخصوص صندوق، گرمخانه های متحرک برقی، کانتر مخصوص نان.

دسته چهارم – تجهیزات مورد نیاز شستشو

همانطور که از نام آن مشهود است این تجهیزات برای شستشوی ظروف و تجهیزات آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. تجهیزات شستشو از تنوع زیادی برخوردار نیست ولی جز تجهیزات مهم در آشپزخانه صنعتی به حساب می آید. در خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی بهتر است جنس باکیفیت را برای برخورداری از خدمات بهتر و طولانی تر آن انتخاب کنید.

تانکر شستشو، دستگاه سیخ شور، سینک شستشو، ظرفشویی صنعتی، لگن شستشو.

دسته پنجم – تجهیزات خنک کننده و نگهداری

تجهیزات خنک کننده و نگهداری برای همه آشپزخانه ها مورد نیاز است. برای خنک نگه داشتن نوشیدنی ها، سالاد ها و دسر ها و همچنین نگهداری مواد غذایی برای جلوگیری از فساد آن ها کاربرد دارد.

تجهیزات خنک کننده عبارتند از کانتر سرد، یخ ساز ها، دستگاه یخ خردکن، یخچال و فریزر، سردخانه های زیر صفر و سردخانه های بالای صفر.

در انتها

تجهیزات آشپزخانه های صنعتی به طور مداوم و در تمام طول روز مورد استفاده قرار می گیرد پس جنس و کیفیت در خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی اهمیتی دو چندان پیدا می کند. شاید بعضی از قطعات دستگاه پس از مدتی فرسوده شود و شما با تعویض آن قطعه دوباره از تجهیزات مانند قبل استفاده خواهید کرد.

سایت جیلیز سایتی مناسب برای تهیه تجهیزات مورد نیاز شماست. از اجناس این سایت دیدن فرمایید و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید. برای بدست آوردن اطلاعات کامل در مورد تجهیز آشپز خانه صنعتی ابتدا اطلاعات و راهنماییهای جیلیز را مطالعه فرمایید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد