وکیل برای اخذ کد اقتصادی چه اطلاعاتی باید داشته باشد؟

0

وکیل برای اخذ کد اقتصادی چه اطلاعاتی باید داشته باشد؟ از آنجاکه دریافت کد اقتصادی اهمیت بسیاری دارد، سرمایه گذاران و صاحبان شرکت ها بهتر است از یک وکیل برای اخذ کد اقتصادی استفاده کنند. زیرا اگر در مراحل دریافت این کد سهل انگاری شود، متحمل خسارت های متعددی می شوند.

وکیل برای اخذ کد اقتصادی چه اطلاعاتی باید داشته باشد؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : کد اقتصادی به متقاضی حقیق و حقوقی که در زمینه های تولید کالا یا ارائه خدمات فعال است، اختصاص داده می شود. این کد ۱۲ رقمی به شناسایی شخص و شرکت در اداره مالیات کمک می کند.

چنانچه مایل به اخذ کد اقتصادی در اسرع وقت و با کم ترین هزینه هستید، بهترین راه این است که به استخدام وکیل بپردازید. به همین دلیل در ادامه به مسائلی که وکیل مربوطه باید از آن ها اطلاع داشته باشد، می پردازیم.

اطلاعاتی که وکیل برای اخذ کد اقتصادی باید بداند!

همواره توصیه می شود که اگر در زمینه ای اطلاعات کافی ندارید، از یک متخصص و کاردان مانند وکیل کمک و راهنمایی بخواهید. وکلا از این موضوع باخبر هستند که برای شناسایی اشخاص، شرکت ها و موسسات تجاری در دارایی و امور مالیاتی نیاز به اخذ کد اقتصادی است.

تمامی موسسات و شرکت هایی که ثبت و تاسیس می شوند؛ باید پس از چاپ آگهی تاسیس شرکت در روزنامه برای اخذ کد اقتصادی به اداره دارایی و مالیات مراجعه کنند. این اقدام نباید بیش از گذشت ۲ ماه از تاسیس شرکت انجام شود.

دریافت کد اقتصادی پس از طی مراحل آن باتوجه به شرایطی خاص امکان پذیر است. همچنین باید بدانید ثبت شرکت ها همواره با پیچ وخم هایی مواجه می شود که تمامی متقاضیان از آن اطلاع ندارند. بهتر است برای دریافت کل اقتصادی از مشاوره یک وکیل استفاده کنید که این مراحل با سرعت بیشتری طی شود.

یک وکیل برای اخذ کد اقتصادی باید از فرآیند تکمیل فرم درخواستی، مراحل مراجعه به اداره مالیات، مدارک مورد نیاز، تکمیل مدارک و رفع نقص های احتمالی و غیره اطلاع داشته باشد و موکل خود را آگاه کند. بنابراین در ادامه به شرح اطلاعات وکلا در این زمینه می پردازیم.

آگاهی از مدارک مورد نیاز و نحوه تکمیل فرم های مربوطه

یک وکیل برای اخذ کد اقتصادی باید اطلاعات کافی در رابطه با مدارک مورد نیاز را داشته باشد. برخی از مدارک دریافت کد اقتصادی شامل کپی و اصل مدارک شناسایی تمامی اعضای شرکت، تکمیل دفترچه مرتبط با اخذ کد اقتصادی و ارائه اجاره نامه یا سند شرکت است که باید توسط وکیل گردآوری و تکمیل شود.

تمامی مدارک باید در ۲ نسخه تهیه شوند که یکی از آن ها برای تشکیل پرونده در اداره مالیات مورد نیاز است و دیگری به قسمت مستغلات اداره مالیات تحویل داده خواهد شد.

آگاهی از مراحل اداری

وکیل برای اخذ کد اقتصادی باید بداند به کدام اداره مالیات مراجعه و مراحل اداری را طی کند. پس از آنکه مدارک مورد نیاز تکمیل شد، وکیل انتخابی شرکت باید به اداره مالیاتی که تحت تاثیر مرکز اصلی شرکت تعیین می شود، مراجعه کند.

لازم به ذکر است مطابق با آخرین قوانین اخذ کد اقتصادی برای انجام امور اداری باید یکی از اعضای شرکت مدیر عامل یا دارنده حق امضا همراه وکیل به اداره مالیات مراجعه کند. در غیر این صورت حضور وکیل مدنی یا دادگستری قابل قبول نیست و پذیرفته نمی شود.

پس از آنکه پرونده مربوطه تشکیل شد، فرمی به وکیل شرکت ارائه می شود که باید از نحوه تکمیل آن آگاهی داشته باشد. پس از تکمیل فرم به بخش مستغلات اداره مالیات مراجعه می کند و وارد مرحله بعدی اخذ کد اقتصادی می شود. با تشکیل پرونده، اداره مالیات توانایی دریافت مالیات بر اجاره را از ملک محل شرکت دارد.

آگاهی از مرحله راستی آزمایی

یکی از دیگر مسائلی که وکیل برای اخذ کد اقتصادی باید از آن آگاهی داشته باشد، مرحله راستی آزمایی توسط کارشناسان اداره مالیات است. پس از تشکیل پرونده در بخش مستغلات اداره مالیات یکی از کارشناسان مربوطه به محل شرکت برای راستی آزمایی مراجعه می کند.

در این رابطه باید بدانید وکیل با اطلاعات کافی از قوانین این مرحله به شما کمک می کند که به سوالات کارشناس به دقت پاسخ دهید و به راحتی از پس این مرحله بر می آیید. زیرا اغلب به صورت سرزده و بدون هماهنگی قبلی به شرکت مراجعه می کنند.

شخصی که از اداره مالیت به شرکت شما مراجعه می کند، پس از بازدید و تکمیل گزارش خود به صورت مکتوب آن را به اداره مالیات تحویل می دهد. پس از آنکه تمامی این مراحل به موفقیت به پایان رسید، کد ۱۲ رقمی اقتصادی به متقاضی تحویل داده می شود. بنابراین با وجود وکیلی آگاه و باتجربه مراحل مذکور را با موفقیت طی می کنید.

کلام آخر

اخذ کد اقتصادی کار چندان دشواری نیست؛ اما آگاهی از مراحل مختلف آن از جمله اینکه چه مدارکی نیاز است؛ فرم های مربوطه چگونه باید تکمیل شوند و اینکه در مرحله راستی آزمایی باید چگونه عمل کنیم؛ متقاضی را با مشکل مواجه می کند.

به همین دلیل وکیل برای اخذ کد اقتصادی با آگاهی از مدارک لازم روند اخذ کد اقتصادی را سرعت می بخشد و به رفع نواقص احتمالی می پردازد. همچنین با آگاهی از انجام امور اداری و نحوه پاسخگویی به بازرس اداره مالیات راه را برای شما هموار می کند.

در نهایت باید بدانید کارشناسان موسسه حقوقی سعید شهبازی تجربه بسیاری در زمینه اخذ کد اقتصادی دارند و بهترین مشاوره را به شما ارائه می دهند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد