نوار لبه کابینت از چه موادی تشکیل شده است؟

0

نوار لبه کابینت از چه موادی تشکیل شده است؟ از آنجایی که کابینت های ام دی اف در مجاورت رطوبت، گرما و سرما قرار دارند؛ از این رو در ساخت آنها باید از روکش ها و نوار لبه کابینت با کیفیت و مناسبی استفاده کرد تا مقاومت این محصولات در برابر این عوامل افزایش پیدا کند. از این رو نوار های لبه تاثیر به سزایی در این زمینه دارند و باید در انتخاب آنها نهایت دقت و توجه به کار رود.

نوار لبه کابینت از چه موادی تشکیل شده است؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : این نوارها دارای انواع متنوعی هستند و هر کدام از آنها را با مواد و ترکیبات شیمیایی متفاوتی تولید می کنند. در این مقاله برای افزایش آگاهی شما به طور مجزا مواد تشکیل دهنده این محصولات را بررسی کنیم.

انواع نوار لبه کابینت را با چه موادی تولید می کنند؟

بدون شک ترکیباتی که در تولید هر وسیله به کار می رود، در کیفیت و ویژگی های آن تاثیر گذار خواهد بود. نوارهای لبه کابینت نیز از این قاعده مستثنی نیستند. افرادی که به دنبال نوار لبه مرغوب برای پوشاندن سطح بریده شده ام دی اف هستند، باید با ترکیبات هر کدام از نوارها آشنایی کاملی داشته باشند تا بهترین نوع از آنها را خریداری کنند؛ از این رو در ادامه چند نمونه بسیار محبوب از انواع نوار لبه کابینت و مواد تشکیل دهنده آنها را بررسی کنیم.

ترکیبات نوار لبه پی وی سی

نوار لبه پی وی سی یکی از بهترین نوارهای مخصوص لبه ام دی اف است که در ساخت کابینت به وفور استفاده می شود. پی وی سی نوعی پلیمر است که از ترکیب پلاستیک و انواع روان کننده ها تولید می شود. به دلیل وجود ماده پلی وینیل کلراید در این ترکیب، مقاومت نوار لبه در برابر رطوبت، گرما، سرما و غیره افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

مواد تشکیل دهنده نوار لبه ABS

نوار لبه ABS نیز جزو جدیدترین نوع از تجهیزات صنعت چوب به شمار می رود. این نوار به واسطه پلیمر اکریلونیتریل بوتادین استایرن ساخته می شود و در ضخامت های متفاوت به بازار عرضه خواهد شد. این مواد مقاومت نوار را افزایش می دهند تا علاوه بر ظاهری محکم و انعطاف پذیر، در برابر عوامل محیطی نیز مقاوم باشند.

نوار ملامین و مواد تشکیل دهنده آن

یکی دیگر از نوارهای لبه که کاربرد بسیاری در ساخت کابینت ها دارد، نوار ملامین است. این نوارها از جمله تجهیزاتی هستند که علاوه بر قیمت مقرون به صرفه ای که دارند، مقاومت بالایی را از خود نشان می دهند. ساخت این نوار با ماده پلیمری ملامین صورت می گیرد تا در زمان قرار گیری روی لبه کابینت، عوامل خارجی به درون بافت چوب غیر قابل نفوذ باشد.

درنتیجه

نوار لبه کابینت به دلیل انواع متنوعی که دارد، انتخاب را برای افراد آسان تر کرده است. این نوارها در نوع پی وی سی، ABS، ملامین و غیره تولید می شوند. با این حال نوار پی وی سی و ABS در ساخت کابینت ها کارآیی بالاتری دارند. نوار پی وی سی از پلیمر پلی وینیل کلراید و انواع روان کننده ها تولید می شود تا مقاومت بالایی داشته باشد.

نوار ABS نیز در ترکیب خود دارای پلیمر اکریلونیتریل بوتادین استایرن است؛ از این رو در برابر عواملی مانند رطوبت، گرما و سرما، نفوذ حشرات و غیره استحکام بالایی دارد. این نوارهای کابینت در قسمت برش خورده ام دی اف پرس می شوند تا علاوه بر ایجاد زیبایی، به مقاوم سازی آن کمک کنند.

در سایت خوگرپلاس به آدرس  https://khooger.plus/  انواع متنوعی از این نوار های لبه کابینت با قیمت های باورنکردنی به فروش می رسد. تنها کافی است تا به این سایت پربازدید مراجعه کنید تا مشاوران حرفه ای فعال در این زمینه به شما محصولات جدید را برای خرید پیشنهاد دهند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد