لوازم آشپزخانه صنعتی فست فود را می شناسید؟

0

لوازم آشپزخانه صنعتی فست فود را می شناسید؟ این روزها شاهد افزایش علاقه مردم به غذاهای فست فودی هستیم. از این رو بسیاری از افراد به دنبال راه اندازی فست فودی برای ایجاد کسب و کار خود هستند. اما لوازم آشپزخانه صنعتی فست فود قدری با دیگر لوازم آشپزخانه های صنعتی متفاوت است.

لوازم آشپزخانه صنعتی فست فود را می شناسید؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : در صورتی که قصد راه اندازی فست فود را دارید، باید ابتدا با لوازم و تجهیزات مورد نیاز در آشپزخانه فست فودها آشنا شوید. در مقاله پیش رو قصد داریم مهم ترین لوازم مورد نیاز در این آشپزخانه ها را به شما معرفی کنیم. بنابراین با ما همراه باشید که با این وسایل بیشتر آشنا شوید.

لوازم آشپزخانه صنعتی فست فود شامل چه مواردی می شود؟

لوازم و تجهیزات مورد نیاز در آشپزخانه صنعتی فست فود شامل موارد مختلفی می شود. مهم ترین تجهیزات مربوط به فرآیند پخت است. تجهیزات آماده سازی نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. از این لوازم جهت آماده سازی مواد غذایی به منظور پخت آن ها استفاده می شود. به عنوان مثال به خلال کن سیب زمینی اشاره می کنیم.

تجهیزات برودتی یکی دیگر از ارکان اصلی و مهم هر آشپزخانه ای به شمار می آید. این تجهیزات به منظور سرد و تازه نگه داشتن مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. سایر تجهیزات نیز شامل تجهیزات سرو و تجهیزات شست وشو می شود.

لیست لوازم آشپزخانه صنعتی فست فود

وجود برخی از دستگاه ها در آشپزخانه های فست فودها ضروری است. اما این دستگاه ها شامل چه مواردی می شوند؟ به طور خلاصه تجهیزات مورد نیاز و ضروری در آشپزخانه فست فودها در موارد زیر خلاصه می شوند.

فر پیتزا

فر پیتزا در دو نوع ریلی و صندوقی وجود دارد. همان طور که از نام این دستگاه پیدا است، این فرها جهت پخت انواع پیتزا کاربرد دارد. قیمت این دستگاه با توجه به مدل های مختلف و ابعاد آن متفاوت خواهد بود.

دستگاه خمیر گیر و خمیر پهن کن

پیتزا یکی از مهم ترین غذاهای فست فودها است. به همین دلیل جهت تهیه خمیر پیتزاها  به دستگاه خمیرگیر و خمیر پهن کن نیاز خواهید داشت.

دستگاه سرخ کن

یکی از مهم ترین لوازم آشپزخانه صنعتی فست فود دستگاه سرخ کن است. سرخ کن ها در انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند. اما سرخ کن های تک لگن و سرخ کن های دو لگن جایگاه خاصی را به خود اختصاص اده اند.

اگر به دنبال تاسیس فست فود هستید، باید با توجه به منو فست فود خود میزان نیاز خود را به این دستگاه بسنجید. به این ترتیب به راحتی یکی از این دو مدل را انتخاب خواهید کرد.

دستگاه خلال کن

وجود یک دستگاه خلال کن در فست فودها به جهت تسریع انجام امور الزامی است. این دستگاه جهت خلال کردن سیب زمینی، هویج و مواد غذایی دیگر استفاده می شود.

تاپینگ

یکی از مهم ترین لوازم آشپزخانه صنعتی فست فود تاپینگ است. معمولا تاپینگ ها با تعداد لگن های مختلف در بازار وجود دارند. شما باید با توجه به نیازهای فست فود مدل تاپینگ خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که قیمت تاپینگ ها بسته به تعداد لگن آن ها متفاوت خواهد بود.

یخچال صنعتی

انواع مختلفی از یخچال های صنعتی در بازار به فروش می رسد. در این میان یخچال های رومیزی قیمت پایین تری نسبت به یخچال های ویترینی دارند. از این رو دست شما در انتخاب یخچال های متفاوت با قیمت های مختلف باز خواهد بود.

میز کار استیل

یکی از ضروری ترین لوازم آشپزخانه صنعتی فست فود میز کار است. از آن جایی که این میزها به مدت طولانی و مداوم مورد استفاده قرار می گیرند، باید از جنس خوب و بادوام باشند. استیل ماده ای است که انتظار ما را در این مورد برآورده کرده است. امکان سفارش این میزها در ابعاد مختلف برای شما وجود دارد. به نسبت ابعاد این میزها، قیمت آن ها نیز تغییر خواهد کرد.

هود استیل فست فود

از موضوعات مهم در فست فودها رفع بوی ناشی از پخت غذاها است. این کار در جلب رضایت مشتری ها بسیار تاثیر خواهد داشت. اما چگونه باید این کار را انجام داد؟ تنها کافی است که هود استیل مناسب برای فست فود را تهیه کنید.

سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی از بدیهی ترین لوازم آشپزخانه صنعتی فست فود محسوب می شود. سینک ها معمولا در دو نوع تک لگنه و دو لگنه در بازار وجود دارند. اما جهت راه اندازی کوچک ترین فست فودها نیز به سینک ظرفشویی دو لگنه نیاز خواهید داشت.

دستگاه گریل و برگر

یکی از محبوب ترین گزینه های فست فود، غذاهای گریل شده است. اگر در منوی فست فود شما غذاهای گریل شده نیز وجود دارد، باید دستگاه گریل را حتما تهیه کنید. معمولا برگرها در منوی فست فود دیده می شود. چنانچه شما نیز قصد عرضه برگر را دارید، باید دستگاه مخصوص پخت آن را تهیه کنید.

جالب است بدانید که دستگاه میکس گریل و برگر در بازار موجود است. به این ترتیب دیگر نیاز به خرید دو دستگاه نخواهید داشت و کار شما با یک دستگاه انجام می شود.

شوت

شوت ها در دو نوع وجود دارند که شامل شوت سیب زمینی و شوت برگر می شوند. شوت های سیب زمینی به منظور نگهداری سیب زمینی های آماده کاربرد دارد. در واقع این وسیله نوعی گرمخانه به حساب می آید که از جنس استیل است.

شوت های برگر نیز کاربرد مشابهی دارند. امروزه دیگر نیاز به خرید شوت های جداگانه نخواهید داشت. زیرا دستگاهی مشترک برای شوت سیب زمینی و همبرگر در بازار عرضه می شود. این دستگاه ها معمولا دو طبقه هستند.

کلام آخر

جهت راه اندازی فست فود ابتدا باید منوی خود را انتخاب کنید. سپس با توجه به غذاهای ذکر شده در منو لوازم مورد نیاز برای فست فود خود را خریداری کنید.

لازم است بدانید که لوازم موجود در فست فودها تنها به این موارد محدود نمی شود. در این مقاله تنها برخی از کاربردی ترین و ضروری ترین لوازم آشپزخانه صنعتی فست فود را ذکر کردیم. چنانچه به دنبال خرید این وسایل هستید، فروشگاه جیلیز در خدمت شما است.

جیلیز مرجع تخصصی فروش لوازم و تجهیزات آشپزخانه های صنعتی است. به این ترتیب دیگر نیاز به مراجعه حضوری نخواهید داشت. تنها کافی است به فروشگاه جیلیز مراجعه کنید. این وب سایت محصولات مختلف را به صورت نو یا دست دوم به فروش می رساند.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد