در زمان استخدام وکیل اخذ کد اقتصادی این نکات را فراموش نکنید

0

در زمان استخدام وکیل اخذ کد اقتصادی این نکات را فراموش نکنید : کد اقتصادی یک کد ۱۲ رقمی است و افرادی که به فعالیت های اقتصادی مشغول هستند، باید کد  اقتصادی داشته باشند. کد اقتصادی برای هر فرد یک شماره منحصر به فرد است و برای اخذ آن باید به اداره امور مالیاتی مراجعه کنید.

در زمان استخدام وکیل اخذ کد اقتصادی این نکات را فراموش نکنید

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : کلیه شرکت ها اعم از تجاری و غیرتجاری پس از ثبت شرکت و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام صادرات و واردات باید کد اقتصادی دریافت کنند. اقدام اول مراجعه به اداره امور مالیاتی و تشکیل پرونده است. استخدام وکیل اخذ کد اقتصادی یک تصمیم مناسب در این زمینه است. زیرا وکیل با استفاده از اطلاعات حقوقی و سوابق مفید در این زمینه فرایند اخذ کد اقتصادی را برای شما آسان می کند.

از آنجاکه این امر مراحل حقوقی به خصوصی دارد، باید به نکاتی در زمان استخدام وکیل توجه کنید که در ادامه به آن ها می پردازیم.

توجه به میزان تجربه برای استخدام وکیل اخذ کد اقتصادی

استخدام وکیل برای اخذ کد اقتصادی یک تصمیم صحیح و مهم است که فرآیند اخذ کد را از نظر زمانی و حقوقی برای شما تسهیل می کند. این امر مزیت هایی را برای شرکت ها و صاحبان مشاغل به همراه دارد. چنانچه افراد حقیقی و حقوقی در انجام این امر مهم اطلاعات کافی نداشته باشند، این احتمال وجود دارد که از این مزایا بهره مند نشوند.

از این رو توصیه می کنیم این کار را به یک وکیل مجرب بسپارید که از مزیت های پس از اخذ کد اقتصادی بهره مند شوید. به طوری که از جمله مزایای استخدام وکیل در این زمینه باید به موارد زیر اشاره شود:

  • حساب بانکی؛
  • شرکت در مزایدات و مناقصات؛
  • اخذ کارت بازرگانی؛
  • ارتباط و همکاری با موسسات دولتی؛
  • تهیه فاکتور.

بنابراین برای استخدام وکیل در این زمینه باید تجارب و پرونده های او را بررسی کنید و ببینید به اندازه ای صحیح و قانونی عمل کرده است که موکلان از مزایای ذکرشده بهره مند شوند یا خیر؟

بررسی دانش و سرعت عمل وکیل

برای اخذ کد اقتصادی، ارائه مدارک و طی روند قانونی این کار در زمان کوتاه اهمیت زیادی دارد. چنانچه وکیل اطلاعات کافی نداشته باشد و مدارک را به شکل ناقص ارائه دهد، ممکن است کد اقتصادی به شما تعلق نگیرد.

از این رو اگر می خواهید در زمان صرفه جویی کنید، با موانع مواجه نشوید و به دلیل نداشتن دانش لازم مجبور به پرداخت جریمه نشوید، استخدام وکیل اخذ کد اقتصادی را فراموش نکنید. البته باید وکیلی را استخدام کنید که بیش ترین دانش و سرعت عمل را در این زمینه داشته باشد.

آشنایی وکیل با مدارک لازم برای اخذ کد اقتصادی

اخذ کد اقتصادی همانند انجام دیگر امور حقوقی و قانونی نیازمند مدارکی است که وکیل شما باید با تمامی این مدارک از جمله موارد زیر آشنایی کافی داشته باشد:

  • تکمیل دفترچه مربوطه در واحد اطلاعات و خدمات اداری؛
  • دریافت فرم از واحد ثبت و شناسایی اداره و تکمیل آن؛
  • ارائه کپی مدارک شناسایی اعضای شرکت و هیئت مدیره؛
  • ارائه کپی اساس نامه شرکت و آگهی تاسیس و تغییرات ثبتی؛
  • ارائه کپی مجوز فعالیت شرکت و اظهارنامه ؛
  • ارائه کپی سند مالکیت قانونی شرکت.

بنابراین اگر وکیل مورد نظر شما آشنایی کافی با این مدارک و چگونگی تهیه آن ها در کوتاه ترین زمان ممکن را نداشته باشد، اخذ کد اقتصادی برای شرکت شما به تاخیر می افتد.

آگاهی وکیل نسبت به مراحل اخذ کد اقتصادی

از دیگر نکات مهم برای استخدام وکیل اخذ کد اقتصادی باید به آگاهی او نسبت به مراحل این کار اشاره شود. چنان که وکیل شما باید با مراجعه به سامانه سازمان امور مالیاتی به آدرس http://tax.gov.ir  به اخذ کد اقتصادی بپردازد.

به طوری که در قسمت سامانه پیش ثبت نام اطلاعات لازم را وارد کند و پس از ثبت مراحل از سوی اداره مالیاتی یک کد کاربری و رمز عبور برای شما ارسال می شود. پس از دریافت آن ها و مراجعه مجدد به سامانه وکیل باید اطلاعات لازم را وارد کند.

چنانچه مراحل اخذ کد اقتصادی بدون مشکل انجام شود، یک کد اقتصادی به شما ارائه می شود. وکیل شما باید برای پیگیری از وضعیت ثبت نام به سامانه مراجعه کند و با واردکردن نام کاربری و رمز عبور از فرایند درخواست مطلع شود.

 حرف آخر

اخذ کد اقتصادی مهم ترین اقدام پس از ثبت شرکت است. چنان که به دلیل نداشتن اطلاعات لازم و امکان وقوع مشکل در این فرآیند برای انجام مراحل قانونی استخدام وکیل اخذ کد اقتصادی تصمیم مهمی برای واگذاری امور حقوقی مربوطه است.

چنان که در زمان استخدام باید به اطلاعات وکیل در رابطه با ارائه مدارک و ثبت نام در سامانه سازمان امور مالیاتی، تجربه و مهارت او توجه کنید. حال اگر قصد استخدام وکیلی مجرب و متخصص را دارید، به شما پیشنهاد می دهیم که با کارشناسان ما در سایت سعید شهبازی ارتباط برقرار کنید.

زیرا وکلای ما افرادی متخصص و باتجربه در زمینه اخذ کد اقتصادی هستند که در کوتاه ترین زمان و با دریافت مناسب ترین هزینه، این کار را برای شما انجام می دهند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد