تجهیزات آشپزخانه خانگی صنعتی کدامند؟

0

تجهیزات آشپزخانه خانگی صنعتی کدامند؟ منظور از آشپزخانه خانگی صنعتی آشپزخانه کوچکی است که در محیط کوچک مانند خانه و اغلب به صورت بیرون بر غذا طبخ می شود. گاهی در آشپز خانه ها غذا نیز سرو می شود و در این مور باید فضای دیگری خارج از محل آشپزخانه در نظر گرفته شود.

تجهیزات آشپزخانه خانگی صنعتی کدامند؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : در این نوع از آشپزخانه ها تجهیزات با کارایی مناسب و حجم کوچک انتخاب می شوند. زیرا کمبود فضا در این گونه از آشپزخانه ها باعث می شود سعی کنیم در انتخاب تجهیزات بیشتر دقت کنیم و از خرید وسایل اضافه و حجیم خودداری کنیم.

در این مقاله از سایت جیلیز می خواهیم راجع به تجهیزات آشپزخانه خانگی صنعتی صحبت کنیم. افرادی که قصد راه اندازی آشپز خانه خانگی را دارند با ما همراه باشند که در انتخاب تجهیزات با آگاهی بیشتری هزینه کنند.

دسته بندی تجهیزات آشپزخانه خانگی صنعتی

هر کدام از تجهیزات آشپزخانه خانگی صنعتی دارای امکانات مختلفی است. بعضی از آن ها بسیار کاربردی تر از بقیه هستند که بی شک برای یک آشپز خانه کوچک باید آن ها را خریداری کنید. روند فعالیت و تجهیزاتی که باید در یک آشپز خانه خانگی صنعتی داشته باشید به دسته های گوناگون تقسیم می شوند. در هنگام خرید باید این فعالیت ها را در نظر بگیرید که نیاز هر بخش را مرتفع سازید.

همه تجهیزات هر دسته انواع مختلفی دارد که با توجه به شرایط مطبخ باید تهیه شود. در ادامه به معرفی این بخش ها و تجهیزات و کاربرد آن ها می پردازیم.

تجهیزات و وسایل پخت و پز

تجهیزات پخت و پز اساسی ترین بخش از تجهیزات آشپزخانه خانگی صنعتی را شامل می شود. همانطور که از عنوان آن مشهود است از آن برای فرآیند پخت و پز استفاده می شود. که در انواع مختلف با کارایی های گوناگون در اختیاز آشپز های خبره قرار می گیرند. این تجهیزات عباتند از

  • دیگ های بزرگ مخصوص برنج؛
  • اجاق گاز ها در ابعاد و شعله های مختلف؛
  • فرهای آشپز خانه صنعتی؛
  • دیگ های بزرگ مخصوص خورش و مایعات؛
  • انواع کفگیر و ملاقه؛
  • سرخ کن های دو سبده؛
  • کباب پز و منقل وغیره.

که در همه آشپز خانه ها باید وجود داشته باشد. دقت داشته باشید در زمان خرید به سایز و جنس آنها دقت کنید. باید به اندازه آشپز خانه و حجم احتمالی غذایی که در هر وعده باید تهیه شود توجه داشته باشید.

تجهیزات و وسایل مخصوص آماده سازی

تجهیزات مخصوص آماده سازی غذا از جمله تجهیزات آشپزخانه خانگی صنعتی است که باید با آن ها آشنایی داشته باشید. این تجهیزات قبل از شروع فرآیند پخت غذا مورد نیاز هستند و باید برای خرید آن ها نهایت دقت را به خرج داد و عبارتند از

  • چرخ گوشت صنعتی؛
  • رنده های صنعتی؛
  • چاقو ها و ساطور های آشپز خانه صنعتی؛
  • سماور بزرگ؛
  • خلال کن برای سیب زمینی و پیاز؛
  • سیخ کباب گیر؛
  • ترموس یا کلمن و فلاسک وغیره.

باید ابتدا لیست غذا هایی را که می خواهید همه روزه طبخ کنید را مورد بررسی قرار دهید. اگر برای تهیه آن به تجهیزات آماده سازی دیگری نیاز دارید حتما وسایل مربوط به آن را خریداری کنید. در غیر این صورت از خرید آن ها صرف نظر کنید زیرا در آشپز خانه خود جایی برای وسایل مازاد و ضروری ندارید.

تجهیزات و امکانات برودتی

یکی از دیگر از تجهیزات آشپزخانه خانگی صنعتی که باید به آن توجه کرد تجهیزات برودتی آشپزخانه است. در هر آشپزخانه ای تجهیزات برودتی بسیار اهمیت دارد. برای سرد نگه داشتن و جلوگیری از فساد مواد غذایی و خنک نگه داشتن نوشیدنی ها از تجهیزات برودتی استفاده می شود.

  • انواع تاپینگ های آشپزخانه صنعتی؛
  • فریزر از نوع میز کاری و ایستاده؛
  • یخچال های ویترینی؛
  • آب سرد کن و یخ ساز وغیره.

برخی از غذاها  برای آماده شدن نیاز به یخچال دارند مانند ژله ها، سالاد ها و دسر ها که باید به فکر تجهیزات برودتی با توجه به نیاز آشپزخانه خانگی صنعتی بود. در برخی از مواد غذایی نیز باید در معرض سرما قرار بگیرند مانند ژامبون ها و گوشت ها.

تجهیزات و وسایل سرو غذا

تجهیزات سرو نیز در خریداری تجهیزات آشپزخانه خانگی صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد. جنس قاشق و چنگال ها با  نظر به اینکه غذا کجا سرو می شود تفاوت دارد. اگر در محل آشپز خانه باشد باید از جنس استیل با کیفیت مرغوب استفاده شود.

برای سرو غذا در آشپزخانه باید از ترولی جنس استیل استفاده شود. ظروف از نوع شیشه ای ، چینی یا استیل برای سرو غذا مناسب هستند. اگر در خارج از آشپزخانه و بصورت بیرون بر باشد باید از ظروف یکبار مصرف مرغوب و آلومینیومی استفاده کنید.

تجهیزات و وسایل شست و شو ظروف

ماشین ظرف شویی برای شستشوی مرتب وسایل و ظروف مورد نیاز آشپز خانه کار شما را خیلی راحت می کند. در خرید تجهیزات آشپزخانه خانگی صنعتی با توجه به حجم ظروف خود در اندازه ماشین ظرف شویی صنعتی را انتخاب کنید. میزان سرعت و دمای آب ماشین ظرفشویی قابل تنظیم است و کمک زیادی به هزینه و سرعت کار شما خواهد کرد. ماشین ظرف شویی ها انواع مختلفی دارند وبا توجه به نیاز و فضای خود امکان انتخاب آن را خواهید داشت. بهتر است برای آشپز خانه های کوچک از ظرف شویی های کوچکتر بهره برد.

سخن پایانی

با خواندن این مقاله نکاتی را در مورد تهیه تجهیزات آشپزخانه خانگی صنعتی به دست آوردیم. اگر قصد تجهیز آشپزخانه خود را دارید لطفا ابتدا لیستی از غذا ها و سرویس هایی که قصد ارائه آن را دارید تهیه کنید. این کار به شما کمک می کند که فقط لوازمی را خریداری کنید که نیاز دارید. اشغال کردن فضاهای آشپز خانه کوچک با تجهیزات بی کاربرد و یا کم کاربرد کار هوشمندانه ای نیست.

بعد از تهیه لیست، برای خرید لوازم نو یا دست دوم مورد نیاز حتما به فروشگاه جیلیز سر بزنید و کلیه تجهیزات را مورد بررسی قرار دهید. همکاران ما در بخش ها مختلف توضیحاتی در مورد کارایی وسایل و تجهیزات مورد نیاز به مشتریان ارائه داده اند. در سایت جیلیز امکان خرید آنلاین تجهیزات نو و دست دوم مخصوص آشپزخانه ، رستوران، کافی شاپ و غیره برای مشتریان عزیز فراهم شده است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد