تجهیزات آشپزخانه صنعتی را چقدر می شناسید؟

0

تجهیزات آشپزخانه صنعتی را چقدر می شناسید؟ نام دیگر آشپزخانه های صنعتی، آشپزخانه تجاری است. علت این نام گذاری به این خاطر است که برخلاف آشپزخانه های خانگی که تنها به پخت غذا برای خانواده استفاده می شود، از آشپزخانه های صنعتی برای کسب درآمد و مقاصد تجاری بهره می گیرند و مشتریان آن ها چندین برابر تعداد یک خانواده هستند؛ بنابراین تجهیزات آشپزخانه صنعتی بسیار پیشرفته تر از نوع خانگی آن است.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی را چقدر می شناسید؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : لازم به ذکر است اگر مایل به راه اندازی یک کسب و کار آشپزی هستید، پیشنهاد می دهیم با مراجعه به سایت جیلیز تجهیزات لازم را خریداری کنید. این سایت خدماتی از قبیل فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی و همچنین خرید کالاهای دست دوم آشپزخانه های تجاری ارائه می کند.

اگر برای شما جالب است که با آشپزخانه های صنعتی و تجهیزات آن ها آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به شرح تجهیزات و معرفی آن ها می پردازیم.

آشنایی با تجهیزات آشپزخانه صنعتی

شاید در فکر راه اندازی یک رستوران هستید یا قصد دارید تجهیزات مورد نیاز برای آشپزخانه تجاری خود خریداری کنید. بهتر است ابتدا با تجهیزات آشپزخانه صنعتی آشنا شوید و کاربرد هرکدام را بدانید.

برای تاسیس رستوران، کافی شاپ یا هتل باید تجهیزاتی را خریداری کنید؛ اما نمی دانید که وسایل مورد نیاز شما چه هستند!

خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی مانند وسایل لازم برای یک هتل یا رستوران بسیار پر اهمیت است. معمولا این تجهیزات به شش گروه زیر تقسیم می شوند که قصد داریم به شرح هرکدام بپردازیم:

تجهیزات پخت؛

تجهیزات آماده سازی؛

اقلام برودتی؛

تجهیزات سرو؛

تجهیزات شستشو،

وسایل حمل و نقل و نگهداری.

اگر قصد دارید فعالیت یک آشپزخانه صنعتی را شروع کنید، تجهیزت مورد نیاز آن را بشناسید!

تجهیزات پخت غذا

همانگونه که از اسم تجهیزات پخت و پز مشخص است، در فرآیند پخت غذا از این وسایل استفاده می شود. اقلامی مانند دیگ و قابلمه پخت برنج و چلو، دیگ پخت انواع خورش، سرخ کن های صنعتی و بزرگ، اجاق گاز، کباب پز های ریلی، دستگاه های گرمکن غذا در محیط خشک و مرطوب.

تجهیزات آماده سازی

پیش از آنکه به پخت غذا بپردازید، باید آن ها را آماده کنید. تجهیزات آماده سازی در این بخش مورد بررسی قرار می گیرند. وسایلی نظیر چرخ گوشت، دستگاه خلال کردن سیب زمینی، سماور، سیخ و دستگاه سیخ گیر و تمامی اقلام مورد نیاز برای آماده سازی سیب زمینی، برنج، گوشت، مرغ، ماهی و دیگر مواد غذایی تجهیزات مورد نیاز است.

تجهیزات برودتی

ازجمله اقلام مورد نیاز برای تجهیزات آشپزخانه صنعتی، تجهیزات برودتی است. این اقلام برای سرد کردن و انجماد مواد خوراکی به کار می رود. مانند یخچال و دستگاه بستنی ساز که در کافی شاپ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی از خوراکی ها مانند ژله نیاز است که قبل از سرو، سرد شوند. همچنین تعدادی از مواد غذایی جهت حفظ طول عمر آن ها نیاز به نگهداری در یخچال و انجماد آن ها است. این دستگاه ها شامل یخچال، یخ ساز و آب سرد کن هستند.

تجهیزات سرو غذا و دسر

تجهیزاتی که برای سرو غذا، نوشیدنی و دسر استفاده می شوند، اکثرا در سالن های پذیرایی و سرو سرویس قرار می گیرند. جنس این وسایل باید استیل ضد زنگ باشد که در اثر شستشوی زیاد دوام آورند و همچنین هنگام خرید باید به کیفیت آن ها توجه شود.

توجه داشته باشید که استیل ضد زنگ از بهداشتی ترین اقلام مورد استفاده در آشپزخانه ها است.

تجهیزات شستشو

وسایلی که هنگام شستشو مورد استفاده قرار می گیرند، از دیگر تجهیزات آشپزخانه صنعتی هستند. این اقلام در بخش شستشوی آَشپزخانه است که تجهیزاتی نظیر سینک های ظرفشویی مخصوص را شامل می شوند.

اقلام حمل و نقل و نگهداری

این تجهیزات که هم در آشپزخانه و هم در سرو غدا استفاده می شود، از اقلام اساسی و مهم تجهیزات آشپزخانه صنعتی است.  تجهیزات سرو باید دارای مقاومت و استحکام بالایی باشند؛ زیرا ممکن است تعداد زیادی ظرف و مواد غذایی را در آن ها جای دهند و حمل کنند. البته تجهیزات حمل غذا هنگام سرو نیز باید از زیبایی خاصی برخوردار باشند که مشتریان از دیدن آن ها احساس خوبی داشته باشند.

حالا که با تجهیزات لازم برای آشپزخانه صنعتی آشنا شدید، بهتر است بدانید که ویژگی مورد نیاز این آشپزخانه ها چیست!

آیا ویژگی یک آشپزخانه صنعتی خوب را می دانید؟

توجه داشته باشید برای داشتن سرعت عمل خوب و بالا در طبخ باید از وسایل آماده سازی با کیفیت استفاده کنید. در این آشپزخانه تعدادی آشپز و کمک آشپز مشغوال به پخت و سرو غذا برای افراد گوناگون با سلیقه های مختلف هستند.

با استفاده از تجهیزات به روز به کارکنان و مشتریان خود این امکان را می دهید که در انتخاب شما شک نکنند و به راحتی برای صرف غذا به رستوران و آشپزخانه شما مراجعه کنند.

برای این آشپزخانه ها باید تجهیزات پخت، سیستم های برودتی، ماشین آلات پخت و دیگر اقلام مورد نیاز تهیه کنید که کیفیت خود را ارتقا دهید و سود بیشتری کسب کنید.

در یک آشپزخانه صنعتی باید به مواردی نظیر آماده سازی محلی برای پخت و طبخ غذا، تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی، رعایت بهداشت محیط و کارکنان، نحوه چیدمان، خط تولید غذا و دسر در آشپزخانه، طراحی منحصر به فرد آن و مقدمات مورد نیاز برای راه اندازی توجه کنید.

کلام آخر

هنگام راه اندازی یک آشپزخانه صنعتی باید تمامی موارد از جمله انتخاب محلی مناسب، خرید تجهیزات لازم و باکیفیت و استخدام نیروی ماهر و با تجربه در موفقیت شما کمک شایانی می کند.

تجهیزات مورد نیاز برای این آشپزخانه ها با لوازم خانگی بسیار متفاوت است. هرچقدر شما دارای وسایل مرغوبی در خانه باشید، امکان تولید غذا به تعداد بالا و متنوع را ندارید.

این تجهیزات اقلامی نظیر وسایل برودتی، تجهیزات آماده سازی، حمل و نقل و نگهداری، سرو غذا و شستشو را شامل می شوند که در این مقاله به معرفی آن ها پرداختیم.

پیشنهاد می کنیم از فروشگاه اینترنتی جیلیز بازدید کنید. این فروشگاه، مرکز تخصصی تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران هاست و خدماتی نظیر خرید و فروش تجهیزات کافی شاپ، هتل و رستوران ها را ارائه می دهد.

جالب است بدانید که اگر قصد فروش یا خرید لوازم دست دو آشپزخانه صنعتی را دارید، انتخاب فروشگاه آنلاین جیلیز پیشنهاد خوبی است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد