با تجهیزات آشپزخانه صنعتی حلیم آشنا شوید!

0

با تجهیزات آشپزخانه صنعتی حلیم آشنا شوید! پخت حلیم از دیر باز در فرهنگ ما جای داشته است. حلیم به عنوان خوراک نذری در مناسبت های مذهبی پخت می شده است. ایرانیان در روزهای تعطیل حلیم را در وعده صبحانه میل می کنند و از آن لذت می برند.

با تجهیزات آشپزخانه صنعتی حلیم آشنا شوید!

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : فروشگاه های حلیم در گذشته آن را خودشان تهیه می کردند. پخت حلیم فرآیند طولانی ای دارد هم زمان و هم زحمت زیادی می طلبد. حلیم پز ها از شب دست به کار می شدند و تا صبح روز بعد طبخ آن زمان می برد. به همین دلیل بسیاری از فروشگاه های کوچک حلیم مورد نیاز مشتریان را از آشپز خانه های بزرگ تر خریداری می کنند و به فروش می رسانند.

پخت حلیم با روش های سنتی سخت است ولی امروزه پیشرفت هایی در زمینه تجهیزات صنعتی پخت حلیم رخ داده که این کار را آسان تر کرده است. آشپز خانه های کوچک و بزرگ با توجه به حجم مورد نیازشان از دستگاه های صنعتی استفاده می کنند. دراین مقاله از جیلیز به تجهیزات آشپزخانه صنعتی حلیم خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی حلیم را بشناسیم

حلیم از دیر باز مورد استفاده قرار می گرفته. سختی پخت حلیم هرگز مانع از بین رفتن مصرف آن نشده است. در گذشته از دیگ های سنتی و هم زدن آن با ملاقه های چوبی بزرگ برای پخت حلیم استفاده می شده است. اما اکنون مهندسان به این عرصه نیز پا نهاده و تجهیزات آشپزخانه صنعتی حلیم را مدرن تر کرده اند و دست به ساخت دستگاه پخت حلیم زده اند.

این دستگاه از دو بخش آتش خانه و مخزن حلیم تهیه شده است. در حالی که دستگاه مرغوبی را انتخاب کرده باشید بهتر است جنس آتش خانه از چدن و جنس منبع و قطعات از استیل ساخته شده باشد. دستگاه های حلیم پزی صرفا برای پخت حلیم به کار نمی روند. آش ها و سوپ ها را نیز در این دستگاه ها می پزند. در ادامه کیفیت دستگاه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دستگاه حلیم پز در چه ابعادی وجود دارد؟

دستگاه های حلیم پزی از لحاظ شکل ظاهری با هم متفاوت هستند. آنها در شکل های کروی، مربعی و مستطیلی ساخته شده اند. بنا بر سلیقه و نیاز مشتری هر دستگاه برای حلیم پزی انتخاب می شود. ظاهر آن بر روی کارایی دستگاه تاثیری ندارد.

در مبحث تجهیزات آشپزخانه صنعتی حلیم، حجم یک دستگاه برای افراد خریدار مهم قلمداد می شود. دستگاه های با حجم ۵۰ لیتر کمترین و ۲۵۰ لیتر بیشترین حجم موجود در بازار تجهیزات است. بنا به تشخیص و نیاز فروشگاه دستگاه مناسب انتخاب می شود.

ابعاد دستگاه نیز در انتخاب آن موثر است. ممکن است شما فضای کمی برای این کار داشته باشید پس باید از ابعاد کوچکتر استفاده کنید. پر واضح است که دستگاه با ابعاد کوچک حجم کمتری از حلیم آماده را نیز به شما خواهد داد.

برای مشخص شدن ابعاد حدودی باید گفت که یک دستگاه متوسط ۱۵۰ لیتری معمولا به طول ۱۲۰ سانتی متر، عرض ۹۰  سانتی متر و ارتفاع ۱۱۰ سانتی متر است. هر چه حجم حلیم در دستگاه بیشتر باشد ابعاد آن نیز بیشتر خواهد بود.

جنس تجهیزات حلیم پزی را چگونه انتخاب کنیم؟

جنس تجهیزات آشپزخانه صنعتی حلیم در طعم و مرغوبیت حلیم تولید شده تاثیر بسزایی دارد. بهترین جنس برای ساخت این دستگاه از نوع استیل استنلس است. استیل در بهبود کیفیت حلیم موثر است و آن را به خوشمزه ترین حالت خود تحویل خواهد داد.

در بازار انواع مختلفی از نوع سازه دستگاه نیز وجود دارد. سازه های دو جداره و سه جداره از این نوع ساختار ها است. البته دستگاه های سه جداره از مرغوب ترین آن به شمار می رود. در جداره های یک دستگاه مرغوب از قطر ۷ تا ۹ دهم میلی لیتر استفاده می شود.

کف دستگاه به لحاظ حفظ مقاومت در برابر ضربه و باری که روی آن متحمل می شود از استیل ضخیم تری استفاده می کند. قطر استیل کف دستگاه بهتر است حدود ۴ میلی متر انتخاب شود. درب دستگاه باید به خوبی از محتویات و گرمای داخل دستگاه محافظت کند.  سوپاپ ها و لولا ها را بررسی کنید و از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنید.

عایق بندی جداره های دستگاه اهمیت فراوانی دارد. در انتخاب تجهیزات آشپزخانه صنعتی حلیم باید به کیفیت عایق بندی توجه داشته باشید. اگر عایق بندی دستگاه کیفیت خوبی نداشته باشد باعث هدر رفتن انرژی و کندی زمان آماده سازی خواهد شد.

امتیازات استفاده از تجهیزات آشپزخانه صنعتی حلیم

در تجهیزات صنعتی حلیم پزی از یک صافی در ته دستگاه استفاده شده است. این مورد از ته بستن حلیم خودداری می کند و باعث می شود کلیه حلیم برای ارائه به مشتریان مناسب باشد. این امتیاز در پخت سنتی وجود ندارد و حجم عظیمی از حلیم با ته گرفتن غیر قابل استفاده می شود.

شستشوی تجهیزات حلیم پزی بسیار آسان است. این به خاطر جنس استیل دستگاه و همچنین جدا شدن راحت قطعات آن از یکدیگر است. امکان شستشو با ظرفشویی های صنعتی نیز وجود خواهد داشت.

حلیم در دستگاه های صنعتی سریع تر پخته می شود. آشپز های حلیم از کار این دستگاه بسیار راضی هستند. زیرا از اتلاف انرژی انسانی خبری نیست و نیاز نیست ساعت ها حلیم را با ملاقه های سنگین هم بزنند و مراقب آن باشند.

در انتها

با نکات مورد نیاز خرید دستگاه در تجهیزات آشپزخانه صنعتی حلیم آشنایی پیدا کردیم. دانستیم که در خرید آن باید به چه مواردی توجه کنیم و استفاده از دستگاه های جدید چه مزیت هایی دارند که نسبت به گذشته کار انسانها را راحت تر کرده اند.

سایت جیلیز با انواع دستگاه های پخت حلیم و دیگر تجهیزات در اختیار فعالان این صنعت است. با مراجعه به سایت ما و خرید اجناس مورد نیاز به صورت آنلاین آشپز خانه های خود را تجهیز کنید و در صورتی که اطلاعاتی در مورد تجهیزات نیاز داشتید با ما در تماس باشید. همکاران ما شما را در این زمینه همراهی خواهند کرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد