آیا استخدام وکیل برای پلمپ دفاتر قانونی کارساز است؟

0

آیا استخدام وکیل برای پلمپ دفاتر قانونی کارساز است؟ تمامی شرکت ها و افراد حقیقی یا حقوقی که به فعالیت تجاری پرداخته اند و توسط اداره مالیات شناسایی شده اند؛ باید اقدامات و مراودات مالی خود را در یک دفتر قانونی ثبت و نگهداری کنند. این دفاتر قانونی که توسط دولت تعیین شده است، با نام پلمپ دفاتر قانونی در اختیار شرکت ها قرار می گیرد.

آیا استخدام وکیل برای پلمپ دفاتر قانونی کارساز است؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : بنابراین شرکت های ثبت شده به یک دفتر پلمپ شده نیاز دارند که شامل دفتر دارایی، دفتر کل و روزنامه است. اگر مایل به استخدام یک وکیل برای پلمپ دفاتر قانونی هستید، تصمیم درستی گرفته اید. وکلا با آگاهی و اطلاعاتی که دارند، شما را در طی مراحل اخذ این دفاتر راهنمایی می کنند.

برای دریافت پلمپ دفاتر قانونی باید در سامانه اداره ثبت شرکت ها درخواست دهید. بنابراین در ادامه در رابطه با اهمیت استخدام وکیل برای پلمپ این دفاتر توضیحاتی را به شما ارائه می دهیم.

وکیل برای پلمپ دفاتر قانونی چه اقداماتی انجام می دهد؟

دفاتر تجاری یا قانونی به دو نوع رسمی و غیررسمی تقسیم می شوند. وکیل برای پلمپ این دفاتر با آگاهی از انواع این دفاتر به راحتی قادر به ثبت اطلاعات شرکت در آن ها است.

دفاتر رسمی شامل دفتر روزنامه، دفتر دارایی، دفتر کل و دفتر کپیه است که برای تکمیل اطلاعات هر یک از آن ها حضور یک وکیل بسیار کارساز خواهد بود. دفاتر غیررسمی تنها شامل دفتر معین است که به ۳ دسته دفتر معین بدهکار، بستانکار و اموال تقسیم می شود.

در دفاتر کل امکان استخراج اطلاعات مورد نیاز به صورت دقیق و جزئی وجود ندارد؛ از همین رو وکیل با ثبت جزئیات حساب های شرکت در دفتر معین این کار را آسان می کند. بنابراین از دفتر معین به عنوان جداکننده اطلاعات حساب های دفتر کل استفاده می شود.

اکنون که با انواع دفاتر قانونی آشنا شدید، باید بدانید وکیل برای پلمپ دفاتر قانونی باید چه اطلاعاتی داشته باشد و آن ها را در این دفاتر درج کند. بنابراین در ادامه مقاله به شرح هر یک از آن ها می پردازیم.

نحوه تکمیل دفتر روزنامه

استخدام وکیل برای پلمپ دفاتر قانونی به متقاضی کمک می کند که به راحتی به تکمیل دفتر روزنامه بپردازد. در این دفتر قانونی رسمی که مهم ترین آن ها محسوب می شود، باید اطلاعات حساسی توسط تاجر یا مسئول شرکت در آن درج شود. اگر مدیرعامل قادر به تکمیل این اطلاعات نباشد، حضور یک وکیل بسیار موثر است.

در دفتر روزنامه باید تمامی طلب ها، بدهی ها، مبادلات تجاری، خرید، فروش، ضمانت و ظهرنویسی به طور روزنامه وار درج شود. وکیل برای پلمپ دفاتر با دانش و آگاهی که دارد، به راحتی به تکمیل تمامی اطلاعات مذکور همچنین واردات و صادرات و مبالغی که برای انجام مخارج شخصی برداشت می شود نیز می پردازد.

لازم به ذکر است دو نوع پلمپ دفتر روزنامه وجود دارد که شامل روزنامه اختصاصی و روزنامه عمومی است. در روزنامه عمومی باید معاملات و اقدامات مالی تاجران و شرکت ها ثبت شود که این امر توسط وکلا به بهترین نحو صورت می گیرد.

در دفتر روزنامه اختصاصی نیز تمامی معاملات به صورت مجزا و به تفکیک مانند پرداخت های نقدی و پرداخت های غیرنقدی نوشته می شود که به دقت بالایی نیاز دارد. این امر نیز باید توسط یک وکیل متخصص انجام شود.

نحوه تکمیل دفتر کل

در دفتر کل باید تمامی اطلاعات مالی که در دفتر روزنامه ثبت شده است به آن انتقال یابد. اگر از یک وکیل برای پلمپ دفاتر قانونی استفاده کنید، نگارش این دفتر را به شکلی انجام می دهد که محاسبه صورت های مالی و مانده حساب ها بسیار آسان می شود.

در دفتر کل برای هر حساب صفحه ای مجزا در نظر گرفته شده است که وکیل انتخابی برای پلمپ دفاتر باید حداقل هفته ای یک بار اطلاعات درج شده در دفتر روزنامه را استخراج کند و باتوجه به نوع معامله آن را در صفحه مربوطه بنویسد.

نحوه تکمیل دفتر دارایی

دفتر دارایی یکی از مهم ترین دفاتر قانونی است که تکمیل آن به اطلاعات بالایی نیاز دارد. استخدام وکیل برای پلمپ دفاتر قانونی این امکان را برای شما فراهم می کند که با خیال آسوده دفاتر خود را تکمیل کنید. دفتر دارایی باید به طور سالانه با درج تمامی جزئیات مرتبط با اموال منقول و غیرمنقول تکمیل شود.

نحوه تکمیل دفتر کپیه

در این نوع از دفاتر وکیل انتخابی باید تمامی مخابرات، مراسلات و صورت حساب هایی که توسط شرکت صادر می شود را با تاریخ دقیق آن ها ثبت کند. همچنین تمامی صورت حساب های ورودی شرکت نیز باید نوشته شود. لازم به ذکر است امروزه تنها از دفاتر روزنامه و دفتر کل استفاده می کنند و دفاتر دیگر مرسوم نیستند.

کلام آخر

انتخاب یک وکیل برای پلمپ دفاتر قانونی مزایای بسیاری را برای شما به همراه دارد. همان طور که در این مقاله ذکر کردیم ۲ نوع دفتر قانونی رسمی و غیر رسمی وجود دارد. از بین دفاتر رسمی، دفتر روزنامه و دفتر کل بسیار حائز اهمیت هستند و تکمیل آن ها به کسب مشاوره از یک وکیل کاربلد نیاز دارد.

چنان که اگر اطلاعات کافی را در این زمینه ندارید؛ بهتر است این امر را به یک وکیل بسپارید. زیرا وکلا تمامی صورت حساب ها و معاملات شرکت را با جزئیات کامل استخراج و در دفتر ثبت می کنند. در نهایت اگر به دنبال یک وکیل ماهر برای پلمپ دفاتر هستید، بهتر است با وکلای ما در سایت سعید شهبازی ارتباط برقرار کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد