پارتیشن چوبی را در چه فضاهایی به کار ببریم؟

0

پارتیشن چوبی را در چه فضاهایی به کار ببریم؟ پارتیشن چوبی در محیط های مختلف مسکونی و اداری برای تغییر دکوراسیون به کار می رود. تنوع و خلاقیت های مختلفی در انواع این پارتیشن مانند الوار، ام دی اف وغیره با طرح و رنگ خاص وجود دارد که طبق سلیقه هر فرد انتخاب می شود.

پارتیشن چوبی را در چه فضاهایی به کار ببریم؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : این محصول به دلیل جنسی که دارد ضمن بهینه سازی فضای مورد نظر به انرژی مضاعف آن محیط کمک می کند. پارتیشن در محیط های مختلف برای جدا کردن فضا، ایجاد محدودیت محیطی، مرتب کردن، تنوع فضای مورد نظر و کاربردی کردن محیط بلا استفاده به صورت ثابت یا متحرک مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه از اینکه این نوع پارتیشن را در چه فضاهایی به کار ببرید، آشنا می شوید.

پارتیشن چوبی در دکوراسیون منزل

پارتیشن چوبی را در چه فضاهایی به کار ببریم؟ در دکوراسیون منزل پارتیشن های چوبی جذابیت خاصی به محیط می دهد؛ زیرا همخوانی بیشتری با وسایل منزل دارد.

از این پارتیشن در نوع متحرک یا ثابت استفاده می شود. پارتیشن اداری متحرک قابلیت جابجایی دارد و در هر فضایی که استفاده شود برای کاربرد بیشتر از فضا قابلیت جمع یا باز شدن دارد. پارتیشن ثابت جایگزین دیوار می شود و جذابیت بیشتری نسبت به دیوار گچی دارد. همچنین به صورت کامل یا نیمه مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع پارتیشن در فضای داخلی منزل به صورت زیر قابل استفاده است.

  • جلوه ای خاص به فضای ورودی آپارتمان می دهد؛
  • آشپزخانه را از سالن پذیرایی و سایر قسمت ها جدا می کند؛
  • برای جداسازی کتابخانه از اتاق خواب ایده ای کاربردی است؛
  • از جذاب ترین روش های جدا کردن گلخانه از اتاق غذاخوری و محیط های دیگر است.

پارتیشن چوبی طبق سلیقه در طرح های مختلف نسبت به محیط مد نظر به کار می رود. این طرح ها مانند طرح های راه راه، هندسی، گرد وغیره انتخاب می شود.

نکته قابل توجه این پارتیشن در نظر گرفتن رطوبت محیط مانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه است؛ زیرا این فضا باعث خرابی زود هنگام پارتیشن می شود. از طرفی این پارتیشن گرمای محیط را نیز تنظیم می کند.

قسمتی از فضای خانه را به صورت قفسه کتابخانه پارتیشن کنید. پارتیشن چوبی علاوه بر جدا کردن فضا به عنوان کتابخانه نیز تعریف می شود و نوعی وسلیه کاربردی است که جلوه خاصی به خانه می دهد.

این پارتیشن برای جدا کردن راه پله از بقیه فضای خانه نیز استفاده می شود. در این صورت به صورت افقی یا عمودی طراحی می شود.

پارتیشن چوبی در دکوراسیون اداری و تفریحی (فضاهای عمومی)

این پارتیشن ها در فضاهای اداری و تفریحی برای حفظ حریم خصوصی افراد تعریف می شود. به دلیل اینکه الهام گرفته از طبیعت است، زیبایی بسیاری با عناصر طبیعی دیگر مانند گلدان برای محیط ایجاد می کند.

شرکت ها از پارتیشن برای جدا کردن فضای کاری کارکنان و امنیت آنها نسبت به حریم شخصی و حفظ تمرکزی که در حین کار نیاز دارند، استفاده می کنند.

پارتیشن در شرکت ها برای تغییر دکوراسیون فوری به صورت ساده و مقرون به صرفه در کم ترین زمان قابل اجراست. در این صورت محیطی ایده آل برای افراد ایجاد می کند.

در رستوران ها و کافه ها برای جدا کردن هر میز به کار می رود که افراد حین غذا خوردن از دغدغه های اطراف دور باشند. دکور پارتیشن چوبی در این فضاها باعث جذب مشتری و آرامش آنها می شود.

در اماکن عمومی مانند مراکز خرید، بیمارستان، استخر وغیره این محصول جلوه ویژه ای به محیط می دهد. به این صورت که این پارتیشن را برای ورودی یا جدا کردن سرویس بهداشتی از بقیه فضای مرکز خرید استفاده می کنند.

در سالن های کنفرانس برای برگزاری سمینارها و همایش ها از پارتیشن های متحرک، کشویی یا ریلی استفاده می شود. مثلا در حالی که قسمتی از سالن پر شده باشد، با پارتیشن فضای خالی را از دید عموم جدا می کنند.

کاربرد پارتیشن چوبی در فضاهایی که با خطرات مختلف روبرو می شوند

چوب به دلیل مقاومت و استحکام خوبی که دارد در محیط های بسیاری استفاده می شود. پارتیشن چوبی جامد مقاوم در برابر آتش است و در فضاهایی مانند آشپزخانه، انبار وغیره که امکان این خطر وجود دارد قابل استفاده است.

این نوع پارتیشن عایق صدای خوبی است و در فضاهایی که سروصدای زیادی دارد بهترین انتخاب محسوب می شود. اگر به صورت دوجداره و ثابت نصب شود و از سقف تا زمین باشد، این مزیت را به طور کامل جواب می دهد. مثلا در محیط هایی که جلسات رسمی اداری برگزار می شود به عنوان بهترین انتخاب است.

اگر تمایل دارید در فضاهای مرطوب مانند استخر و سرویس بهداشتی پارتیشن چوبی داشته باشید، از جنس های خاص چوب مانند HPL که قابل شستشو است و خاصیت آنتی باکتریال دارد استفاده کنید. این محصول محدودیت خاصی نسبت به خصوصیات محیطی ندارد.

پارتیشن های دوجداره چوبی گزینه مناسبی برای محیط هایی است که نیاز به عایق گرما دارند. ضمن برطرف کردن مشکل صدا در محیط این قابلیت را دارد که گرمای فضا را نیز تامین کند.

در فضاهایی مانند بیمارستان که نیاز مداوم به استریل و تمیز کردن محیط دارند، پارتیشن جنس لترون چوب که قابلیت شستشو دارد گزینه مناسبی است.

سخن آخر

پارتیشن چوبی از انواع پارتیشن های جذاب و زیبا در هر محیطی برای دکوراسیون داخلی است. به دلیل جنس این پارتیشن توجه بسیاری از افراد با سلیقه های مختلف را به خود جلب کرده است و پارتیشن تمام چوب یک محیط کلاسیک را در هر فضایی ایجاد می کند.

این محصول با توجه به انواع مختلف جنسی که دارد، عایق صدا و حرارت بوده و مقاوم در برابر آتش سوزی است. ساویس ضمن توجه به فضا و نیاز مصرف کننده، انواع پارتیشن از جنس چوب را طراحی و تولید کرده است. برای مشاهده این محصولات از فروشگاه دیدن کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد