شرایط نگهداری از گیاهان آپارتمانی مقاوم و سایه دوست

0

شرایط نگهداری از گیاهان آپارتمانی مقاوم و سایه دوستگیاهان بخش اعظم کره زمین را تشکیل می دهند و پس از باکتری ها جزء دومین تصفیه کنندگان بزرگ این کره خاکی محسوب می شوند. انسان ها به طور فطری نیازمند وجود گیاهان در محیط پیرامون خود هستند. به دلیل پیشرفت روز افزون علم و سوق جامعه بشری به سمت ماشینی شدن، ما کمتر این موجودات را در اطراف خود می بینیم. محیط کار عاری از گل و گیاه بسیار کسل کننده و دل آزار است.

شرایط نگهداری از گیاهان آپارتمانی مقاوم و سایه دوست

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : با فاصله گرفتن انسان از طبیعت، مشکلات بزرگی برای او به وجود آمد. از جمله چنین مشکلاتی افزایش بی رویه آمار مبتلایان به بیماری های افسردگی و ازدیاد تعداد افرادی است که روزانه دست به خودکشی می زنند. برای حل چنین مشکلاتی ما این امکان را داریم که از گیاهان آپارتمانی مقاوم و سایه دوست استفاده کنیم. این گیاهان نیازمند شرایط و محیط ویژه ای هستند. ما در ادامه مقاله در باره شرایط نگهداری بهتر این گیاهان صحبت کرده و همچنین نام برخی از آنها را برای شما ذکر می کنیم.

معرفی گیاهان آپارتمانی مقاوم و سایه دوست

این دسته از گیاهان به علت مورفولوژی خاص خود این امکان را دارند که شرایط سخت را تحمل کنند. به همین علت برای نگهداری در محل کار و محیط آپارتمان بسیار مناسب هستند. همچنین گیاهان آپارتمانی مقاوم این قابلیت را دارند که در سایه و نور کم نیز رشد کنند. در ادامه این متن گونه هایی از این دسته را معرفی می کنیم، سپس به شرایط نگهداری از آنها می پردازیم.

گل چینی، گیاه آپارتمانی همیشه سبز

آگولنما یا گل چینی در دسته گیاهان همیشه سبز قرار دارد. به علت سایه دوست بودنش با قرار گرفتن در سایه برگ های زیبایی می دهد و به زیباترین حالت ممکن خود می رسد. اگر محیط کار یا آپارتمان شما نورگیری کمی دارد گل چینی بهترین گزینه برای انتخاب است.

همچنین این گیاه در حضور نورهای مصنوعی نیز این امکان را دارد که رشد خود را ادامه دهد. وجود رطوبت زیاد یا کم در رشد گل چینی تاثیری ندارد.

بونسای فیکوس

بونسای یک روش ابداع شده توسط چینی هاست که به وسیله آن این امکان را دارید که درختچه های کوچکی به صورت مینیاتوری همانند درخت های بزرگ خلق کنید. این دسته از درختان انتخاب مناسبی برای محیط آپارتمان هستند. درواقع بونسای یک درخت مقاوم است که به راحتی این امکان را دارد که شرایط سخت را تحمل کند.

این گیاه در محیط های گرم بهتر رشد می کند بنابراین فضای داخل خانه برای آن مناسب به نظر می رسد. همچنین باید این نکته را در نظر داشت که این گیاه برای رشد به نور خورشید نیاز دارد، ولی در صورت آبیاری کم نیز قادر به ادامه حیاط هستند. بونسای در خانواده گیاهان آپارتمانی مقاوم و سایه دوست قرار می گیرد.

پوتوس پرطرفدار

این گیاه جزء پر کاربرد ترین گیاهان آپارتمانی است و در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار است. پوتوس را در یک گلدان یا سبد نگهداری کنید و سپس توسط یک قلاب آن را آویزان کنید. این گیاه به مقدار نور مشخصی برای رشد نیاز ندارد و در شرایط سایه یا نور مستقیم به خوبی رشد می کند.

از دیگر خصوصیات منحصر به فرد پوتوس این است که قدرت تصفیه کنندگی دارد و گزینه مناسبی برای استفاده در سرویس بهداشتی محسوب می شود.

گیاه آپارتمانی برگ قاشقی

این گیاه متعلق به خانواده گیاهان آپارتمانی مقاوم و سایه دوست است. برگ قاشقی از بهترین گیاهان آپارتمانی محسوب می شود که نگهداری از آن پیچیدگی خاصی ندارد. همچنین مناسب برای آپارتمان هایی است که پنجره و نورگیر زیادی ندارند؛ زیرا برگ قاشقی در سایه به خوبی رشد می کند.

از خصوصیات دیگر این گیاه آپارتمانی آن است که به هفته ای یک بار آبیاری نیاز دارد و حتی در زیر نور مهتابی نیز می تواند به خوبی رشد کند. برای تزئین حمام، دستشویی و هر مکانی که نور کافی ندارد روی برگ قاشقی حساب کنید.

کاکتوس

کاکتوس ها گیاهان آپارتمانی بامزه ای هستند که برگ ندارند. اما گزینه مناسبی برای منازل ماشینی شده ما هستند. این گیاهان به هفته ای یک بار آبیاری نیاز دارند و در فصول سرد، فواصل آبیاری آنها باید بیشتر شود. در نگهداری کاکتوس ها باید به این نکته توجه کنید که آنها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید؛ چون نور مستقیم سبب تغیر رنگ آن به سفید یا نارنجی می شود. کاکتوس به میزان زیادی با سبک زندگی مدرن همخوانی دارد علت آن را باید در شکل و ساختار خاص آن جویا شد.

زبان مادر شوهر

با عرض پوزش از تمامی مادر شوهران، این نام برای گیاه سانسوریا برگرفته از یک تفکر غلط انتخاب شده است. سانسوریا یک گیاه آپارتمانی مقاوم و سایه دوست است که به علت ویژگی های ساختاری این امکان را دارد که شرایط سخت را به خوبی تحمل کند.

همچنین به علت وجود قدرت تصفیه کنندگی هوا در این گیاه این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که از آن در محل کار، سرویس بهداشتی و محیط داخلی آپارتمان استفاده کنید. سانسوریا در خانواده گیاهان آپارتمانی قد بلند قرار دارد؛ پس در انتخاب محیط مناسب برای آن به این موضوع دقت کنید.

کلام آخر…

گیاهان تاثیر مهمی بر زندگی ما انسان ها دارند و به نوعی با روزمرگی های ما آمیخته شده اند. ما فطرتا گرایش به طبیعت داریم ولی امروزه به علت دیجیتالی شدن تمام امکانات زندگی و سوق جامعه انسانی به سوی ماشینی شدن، در اطراف خود کمتر شاهد منظره های طبیعی هستیم.

این موضوع برای ما مشکلات فراوانی به وجود آورده است که از مهم ترین آنها افزایش آمار اختلالات روحی و روانی است. با استفاده از گیاهان آپارتمانی، تا حد زیادی این امکان به وجود می آید که بر این مشکلات غلبه کنیم. وجود گیاهان در محیط پیرامون ما سبب ایجاد حس آرامش و سرزندگی می شود؛ اما انتخاب گیاه آپارتمانی مناسب کار سختی است.

ما در این مقاله از ویستور به معرفی گیاهان آپارتمانی مقاوم و سایه دوست پرداختیم. همچنین نکاتی را در خصوص چگونگی شرایط نگهداری آنها ذکر کردیم برای مشاهده موارد بیشتر به قسمت فروشگاه مراجعه کنید. از این که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید سپاس گزاریم.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد