دعاوی شرکت به چه معناست و وکیل در آن چه نقشی دارد؟

0

دعاوی شرکت به چه معناست و وکیل در آن چه نقشی دارد؟ وکلای دعاوی شرکت ها در دنیای امروز برای شرکت ها، موسسات و بنگاه های اقتصادی مهره اساسی به حساب می آیند. آن ها نقش مهمی در مراقبت و محافظت از حقوق شرکت ها ایفا می کنند. شرکت ها نیز مانند شخصیت های حقیقی با مشکلات و پایمال شدن حقوق خود مواجه می شوند.

دعاوی شرکت به چه معناست و وکیل در آن چه نقشی دارد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در صورتی که یک شرکت از دانش وکیل دعاوی شرکت استفاده کند، می تواند از حقوق خود دفاع کند. امتیازاتی که وکیل برای شرکت شما به ارمغان می آورد، به همه هزینه های آن می ارزد. اگر از وکیل خبره برای امور مشاوره و دعاوی خود استفاده کنید، دچار دردسر های بعدی نخواهید شد. در این مقاله از سایت سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری با مفهوم وکیل دعاوی و نقش آن در یک شرکت آشنا می شویم.

معنی دعاوی شرکت چیست؟

اختلافات تجاری بین شرکای یک شرکت، مشکلات پیش آمده بین شرکت با پیمانکاران‌، اختلافات شرکت با تامین کنندگان یا مشتریان ممکن است به سادگی حل نشود. اختلافات شرکت ها معمولا زمانی پیش می آید که مقدار پول پرداختی یا خدمات خاصی که در قرارداد ذکر شده است، اجرا نشده باشد.

اختلافات دیگری که ممکن است پیش آید، شاید فروش محصول شرکت با شرایط مندرج در ضمانت نامه جور نباشد یا به مصرف کننده آسیب وارد کند. از جمله اختلافات رایج مشکلات مابین کارفرما و کارمندان است. همه این مسائل و مشکلات دیگر ممکن است منجر به شکایت و ادعاهای مختلف شود که با مذاکرات ساده قابل حل نباشد. به اینگونه مسائل دعاوی شرکت گفته می شود.

در واقع هیچ شرکتی از اختلافات تجاری مصون نمی ماند. با اقدامات پیشگیرانه و حقوقی که به وسیله وکلای شرکت ها در معاملات و به کار بردن قوانین حقوقی انجام می شود، می توان شرکت ها را از مشکلات آینده حفظ کرد.

نقش وکلای دعاوی در شرکت ها را بدانید

بیشتر اختلافات زمانی اتفاق می افتند که هیچ توافقنامه واضحی برای حل مشکلات طرفین وجود ندارد. با امضای یک قرارداد بی نقص امکان جلوگیری از مناقشات وجود خواهد داشت. در دعاوی شرکت ها قانون تجارت معیار تعیین کننده حق است. در این قانون ویژگی های تجاری در نظر گرفته شده است که وکلا توانایی کند و کاو در آن را دارند.

بهتر است در استخدام وکلای حقوقی نیز بهترین انتخاب را داشته باشید. در زمان قرارداد با وکیل سوابق و مدارک آن ها را بررسی کنید و از اطلاعات ایشان درباره امور حقوقی شرکت ها اطمینان حاصل کنید. برای پی بردن به نقش وکلا در شرکت ها ادامه مطلب در سایت سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری را بخوانید.

تنظیم قرارداد های شرکت

وکلای دعاوی شرکت اموری را در قرارداد قید می کنند که اطمینان حاصل کنند کلیه شرایط، از جمله جزئیات مربوط به پرداخت، در این توافقنامه درج شده باشد و طرفین به یک نقطه نظر مشترک رسیده باشند. اگر قراردادی به امضای طرفین برسد، ملزم به رعایت تمام شرایط آن هستند. هر کلمه ای که در قرارداد ذکر شده است، معنای حقوقی وسیعی دارد. تشخیص این موضوع فقط از عهده وکلای حقوقی بر می آید؛ پس لازم است همه خواسته ها و شرایط خود را به وکیل حقوقی شرکت بگویید و از او بخواهید قرارداد مناسبی برای فعالیت شما تنظیم کند.

حضور در جلسات مذاکره

زمانی که می خواهیم با طرف قرارداد خود قراردادی را امضا کنیم، ابتدا باید با آن مذاکره کنیم. مذاکره راهی برای رسیدن به خواسته های خود و طرف قرارداد است. مذاکره به ما کمک خواهد کرد که اختلافات را برطرف کنیم و نیازی به جلسات دادرسی و طی طولانی روند کار دادگاهی نداشته باشیم.

مذاکره برای ارتباط قوی تر بین شرکا یا مشتریان بهترین اهرم است. حضور و استفاده از وکیلی کاربلد که در مباحث حقوقی و مذاکرات قبل از امضای تعهدات مدیران را همراهی کند، یک اقدام هوشمندانه برای پیشگیری از اختلافات و رسیدن به نقطه نظرات مشترک به شمار می رود.

مشاوره حقوقی و وکالت در دعاوی

عدم تسلط افراد به قوانین داخلی و بین المللی در بسیاری از مواقع حقوق مادی و معنوی شرکت ها را تهدید می کند. وکلای خبره امور ثبت شرکت، تغییرات شرکت، ثبت علامت و برند تجاری، اخذ کد اقتصادی و غیره را برای شرکت ها انجام می دهند. درک و رعایت مسائل حقوقی به دلیل پیشگیری از مناقشات و پرداخت هزینه های اضافی برای کسب و کار شما بسیار مهم است.

دعاوی تجاری نیاز به فردی آشنا به قواعد و قوانین حوزه تجارت دارد که امکان پیروزی در دعاوی شرکت میسر شود. دعاوی مربوط به قوانین کار و گارگر نیز ازجمله مشکلاتی است که وکلای شرکت به آن رسیدگی می کنند.

در آخر

در این مقاله پی بردیم که دعاوی شرکت به چه معناست و وکلا چه نقشی در شرکت ها ایفا می کنند. همان طور که دانستیم اگر مدیران از توانایی وکلا در زمینه پیشگیری از مشکلات و دعاوی استفاده کنند، با خیال راحت امکان توسعه کسب و کار و قراردادهای جدید برای آن ها فراهم می شود.

وجود وکلا در مراحل  مذاکرات تجاری و بستن قرارداد که شروع رابطه و پیش بینی وقایع آینده است، تاثیر بسزایی دارند. همچنین آن ها امکان استفاده از دانش حقوقی خود و پیروزی شرکت ها را در مطرح کردن یک دعوای تجاری یا دفاع در یک دعوا دارند. سایت سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری آماده کمک به کارفرمایان محترم در زمینه دعاوی شرکت ها است. با ما در تماس باشید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد