بهترین پارتیشن ها برای خانه چه ویژگی هایی دارند؟

0

بهترین پارتیشن ها برای خانه چه ویژگی هایی دارند؟ امروزه از بهترین پارتیشن ها برای خانه و محیط های اداری استفاده می شود که زیبایی و جذابیت ویژه ای به فضا می بخشند. ممکن است تصور کنید پارتیشن ابعادی از چوب یا شیشه است که تنها یک قسمت را از سایر قسمت ها جدا می کند.

بهترین پارتیشن ها برای خانه چه ویژگی هایی دارند؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : تقسیم بندی و جداسازی تنها یکی از کاربردهای پارتیشن است. از دیگر کاربردهای مهم پارتیشن بندی جلوه بخشی و جذابیت منزل و محیط کار محسوب می شود. لازم به ذکر است که منظور از پارتیشن تنها یک قطعه جدا کننده نیست. پارتیشن ممکن است یک شی تزئینی باشد.

استفاده از اشیای دکوری و تزئینی برای جداسازی قسمت های مختلف در منزل شیوه ای بسیار خاص و چشمگیر است. اگر به دنبال روش هایی خاص و جذاب برای پارتیشن بندی قسمت های مختلف منزل خود هستید، پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین پارتیشن ها برای خانه چگونه باید باشند؟

امروزه اغلب منازل به صورت فضای باز طراحی شده اند. این ویژگی را بهتر است با دید مثبت بنگریم. حتما با خود می گویید مشخص نبودن مرز قسمت های مختلف در منزل دردسری بیش نیست!

اصلا اینطور که شما فکر می کنید نیست. در چنین شرایطی قادر خواهید بود به دلخواه خود مرزهای مختلف منزل خود را مشخص کنید. با این قابلیت زیبایی دوچندانی بر فضای منزل شما حاکم خواهد بود. درضمن جداسازی قسمت های مختلف منزل از طریق پارتیشن بندی به خصوص با استفاده از اشیای زیبا به دلیل قابلیت جابجایی و تغییر، تنوع بی نظیری به منزل شما می بخشد.

پارتیشن ها جنس و طرح های مختلفی دارند. هر شخص با توجه به سلیقه ای که دارد و همینطور محلی که قرار است پارتیشن بندی در آن صورت بگیرد، مناسب ترین پارتیشن اداری را انتخاب می کند. ما در این قسمت به معرفی چند مورد از بهترین پارتیشن ها برای خانه می پردازیم.

پارتیشن های چوبی

پارتیشن های چوبی به طور کامل دید افراد را محدود می کند. این نوع پارتیشن ها برای حفظ حریم خصوصی بسیار کارایی دارند. پارتیشن مورد استفاده در اغلب منازل از جنس چوب است. البته در محیط هایی که مرطوب هستند و نم دارند، این گزینه انتخاب مناسبی نیست.

پارتیشن های چوبی طرح های مختلف پانچی و شبکه ای دارند. از این نوع پارتیشن ها اغلب برای زیبایی و تزیین منازل استفاده می کنند؛ چرا که برای حفظ حریم خصوصی کاربرد چندانی ندارند.

پارتیشن های MDF

پارتیشن های MDF نیز از دسته پارتیشن های چوبی محسوب می شوند. این پارتیشن ها ویژگی های بهتر و قابل توجهی نسبت به پارتیشن های چوبی دارند؛ به همین دلیل در دسته ای جداگانه معرفی می شوند. پارتیشن های MDF سبک تر از پارتیشن های چوبی هستند. قیمت پارتیشن های MDF  کمتر از پارتیشن های چوبی است و از مقاومت بالاتری نیز برخوردار است.

چنین ویژگی های جزئی ولی مهم باعث برتری پارتیشن های MDF از سایر پارتیشن های چوبی محسوب می شوند.

پارتیشن های PVC

جنس این پارتیشن از نوعی پلاستیک است که بسیار مقاوم و سبک به نظر می رسد. همینطور این پارتیشن از رنگ ها و طرح های متنوعی برخوردار است. پارتیشن های PVC در برابر رطوبت مقاوم بوده و همینطور عایق صدا و حرارت هستند.

پارتیشن های دکوراتیو

این پارتیشن ها از پرکاربردترین پارتیشن ها در منزل به حساب می آیند. این نوع پارتیشن بندی جزو بهترین پارتیشن ها برای خانه محسوب می شوند. در این روش از وسایل تزئینی، دکوری یا وسایل منزل برای تقسیم بندی فضای منزل یا جداسازی یک قسمت از سایر نواحی استفاده می شود.

پارتیشن های فلزی

پارتیشن های فلزی کاربرد چندانی در منازل ندارند. وزن این پارتیشن ها سنگین است. اغلب از پارتیشن های فلزی ریلی در منازل استفاده می شود.

پارتیشن های پرده ای

از جذاب ترین و زیباترین روش ها برای پارتیشن بندی در منازل استفاده از پارتیشن های پرده ای است. این نوع از پارتیشن بندی بسیار زیبا و مقرون به صرفه است. به راحتی قابل شستشو بوده و از قابلیت جابجایی برخوردار است.

پارتیشن های گیاهی

پارتیشن بندی با گیاهان یک روش زیبا، جذاب و مفید است. این پارتیشن بندی علاوه بر زیبایی باعث تهویه هوای منزل شما می شود.

پارتیشن های چرخشی

این پارتیشن ها اشکال مختلفی دارند که روی یک محور خاص در گردش اند و زیبایی چشمگیری به منزل شما می بخشند.

جنس بهترین پارتیشن ها برای خانه

اغلب از پارتیشن های چوبی، MDF ، پرده ای و دکوراتیو برای جداسازی قسمت های مختلف در منزل استفاده می شود. پارتیشن های شیشه ای برخلاف محیط های اداری در منازل چندان کارایی ندارند.

بهترین کاربرد استفاده از پارتیشن برای منازل

بهترین پارتیشن ها برای خانه در مواردی چون

  • جداسازی پذیرایی از نشیمن؛
  • جداسازی اتاق خواب و قسمت مطالعه از هم؛
  • جداسازی آشپزخانه و نهارخوری از هم؛
  • جداسازی راهرو از نشیمن استفاده می شوند.

مزایای استفاده پارتیشن بندی در منازل

پارتیش بندی در منازل مزایای ویژه و قابل توجهی دارد که در این قسمت به بررسی آن می پردازیم.

  • قابلیت جابجایی و تنوع بخشی به فضای منزل از مهم ترین ویژگی های پارتیشن بندی محسوب می شود؛
  • نصب سریع و راحت از دیگر مزایای این روش به حساب می آید؛
  • زیبایی، جذابیت و تنوع طرحی یکی دیگر از مزایای پارتیشن بندی در منزل است؛
  • فضای کمتری را نسبت به دیوار اشغال می کند؛
  • فضای خانه بازتر و بزرگتر به چشم می آید؛
  • هزینه پارتیشن بندی بسیار مقرون به صرفه است.

سخن آخر

از بهترین پارتیشن ها برای خانه خود و جداسازی قسمت های مختلف آن استفاده کنید. این پارتیشن ها بسیار زیبا، جذاب و مقرون به صرفه هستند. روش های متنوعی برای پارتیشن بندی وجود دارند. همینطور طرح ها و انواع گوناگونی از پارتیشن در بازار وجود دارند که هر دیده ای را مجذوب خود می کنند.

هرگز از روش پارتیشن بندی و استفاده از زیبایی و جلوه خاص آن در منزل خود غافل نشوید. اگر به دنبال انواع گوناگون پارتیشن بندی و طرح های متنوع و جذاب آن هستید، پیشنهاد می کنیم به سایت ساویس مراجعه کنید و از خدمات قابل توجه این سایت بهره مند شوید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد