برای چه لباس هایی باید حتما از خدمات خشکشویی استفاده کنیم؟

0

برای چه لباس هایی باید حتما از خدمات خشکشویی استفاده کنیم؟ یکی از راه هایی که برای تمیز کردن لکه های به جا مانده بر روی لباس ها بدون نیاز به آب و صابون وجود دارد، خشکشویی است. خدمات خشکشویی برای حفظ و عدم آسیب به بافت لباس حائز اهمیت است. بسیاری از اوقات هزینه زیادی بابت خرید لباس هایمان صرف می کنیم، اما بدون توجه به نحوه شستن و نگهداری از آن باعث کهنگی و عمر کم لباس می شویم.

اگر دقت کرده باشید روی برچسب بسیاری از لباس ها نوشته شده حتما با خشکشویی شسته شود. این امر یعنی از شستشوی آن در خانه پرهیز شود. خشکشویی باعث حفظ کیفیت و عمر طولانی لباس می شود. اگر قرار نیست از یک لباس گران قیمت درست مراقبت شود، پس چرا آن را بخریم و هزینه گزافی برای آن بپردازیم؟

برای چه لباس هایی باید حتما از خدمات خشکشویی استفاده کنیم؟

حال برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که باید چه لباس هایی را به خشکشویی ها بسپاریم؟ در ادامه متن پیش رو همراه ما باشید تا به جواب این سوال برسید.

چرا باید از خدمات خشکشویی بهره ببریم؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : این موضوع حقیقت دارد که در ایام قدیم بدون نیاز به خشکشویی نیز می توانستند اقدام به شستن لباس هایشان بکنند. اما در زندگی های ماشینی امروز به دلیل کمبود وقت و زیاد شدن کارها این امر میسر نیست از طرف دیگر شستشو در منزل و به روش سنتی امکان دارد به بافت پارچه آسیب بزند مخصوصا لباس هایی که برچسب فقط خشکشویی روی آنها خورده باشد، حتما به خدمات خشکشویی نیاز دارند. این برچسب که همان برچسب مراقبت از لباس است، به شما هشدار می دهد که شستشوی در خانه حتما به لباس شما آسیب خواهد زد.

بعضی از افراد استفاده از خدمات خشکشویی را یک کار تجملاتی می دانند؛ اما اینطور نیست. بسیاری از افراد دقت و حساسیت لازم را در هنگام شستشوی لباس ندارد؛ از این رو باید حتما به خشکشویی ها سپرده شود. از سوی دیگر کمتر فردی حاضر است تعطیلات آخر هفته خود را برای موضوعاتی این چنین تلف کند و ترجیح می دهد کارهای مهم دیگری را جایگزین وقتی کند که برای شستشوی لباس در نظر گرفته است.

کدام لباس ها نیاز به خشکشویی دارند؟

بیشتر لباس هایی که به طور روزانه استفاده می شود، از جنس پلاستیک، نایلون و پارچه های مصنوعی هستند و شستن این گونه از لباس ها به روش سنتی و در خانه هیچ ایرادی ندارد. حتی اگر درست شسته شود، به بافت و جنس لباس هم آسیبی وارد نمی کند. از سوی دیگر لباس های دم دستی هستند و حساسیت زیادی برای مراقبت از آن وجود ندارد. ولی لازم است قبل از شستشوی لباس به برچسب لباس نیز دقت شود. اگر لباس گرانقیمتی دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات خشکشویی است.

مثلا بافت بعضی از لباس ها مثل لباس عروس یا پرده ها حساس و شکننده است به خاطر اینکه انواع تور و حریر و ابریشم در آنها به کار برده شده است، مسلما شستشوی سنتی و در خانه به بافت و جنس لباس آسیب وارد می کند. لباس عروس نمونه ای کوچک از انواع البسه ای است که باید به خشکشویی ها بسپارید. انواع لباس هایی که نیاز به خدمات خشکشویی دارند، عبارت اند از:

لباس هایی از جنس کتان

این گونه از لباس ها از آنجایی که از نخ های کتان در بافت پارچه استفاده شده است، جنس نازک و سبکی دارند.  شستن لباس های کتان در خانه و به روش سنتی به طور حتم به بافت پارچه آسیب می زند و از عمر آن می کاهد. طوری که لباس طراوت و تازگی خود را از دست می دهد. حتی اتو کشیدن این نوع از لباس ها روی آن لکه های سیاه برجای می گذارد؛ لذا استفاده از خشکشویی برای لباس های کتان واجب است.

پارچه های ابریشمی

این نوع از الیاف ابریشمی که در بافت بسیاری از لباس ها به کار می رود، از حساسیت بالایی برخوردار است. همچنین شستشوی الیاف طبیعی پارچه های ابریشمی در منزل باعث عدم ثبات رنگ پارچه می شود؛ از آن رو بهترین پیشنهاد استفاده از خدمات خشکشویی است.

لباس های پشمی

لباس هایی که از جنس پشمی هستند، تا زمانی که آب را احساس نکرده اند، دوام زیادی دارند. به محض اینکه الیاف پشمی در آب غوطه ور شوند، به راحتی جمع می شوند و دیگر به حالت اولیه برنمی گردند. پس دقت کنید که شستن لباس های پشمی چه با آب گرم چه با آب سرد از مرغوبیت آن می کاهد همچنین اگر لباس شما دارای آستر باشد، ممکن است حین شستشوی با دست از پارچه اصلی جدا شود.

پارچه های مخمل

شستشوی این نوع از پارچه ها در خانه به دلیل بافت نرم و حساسی که دارند، اصلا توصیه نمی شود؛ چراکه پارچه مخمل باید بعد از خیس شدن نرمی و لطافت خود را از دست می دهد و حالتی زبر به خود می گیرد. برای حفظ مرغوبیت این نوع از پارچه ها باید کار را به کاردان سپرد. پس خشکشویی های مطمئن برای شستن این نوع از پارچه ها بهترین راهکار است.

برای سایر لباس ها از قبیل کت و شلوار، کاپشن، پالتو، لباس های جین، لباس های توری و مجلسی زنانه، انواع پرده های حریر، ساتن و زبرا و انواع سوئیشرت ها نیز بهتر است از خدمات خشکشویی استفاده کنید؛ زیرا به بافت لباس آسیبی وارد نمی شود همچنین موجب حفظ مرغوبیت و جنس البسه می شود.

سخن آخر

در دنیای ماشینی امروز به دلایل بسیاری که ذکر شد، استفاده از خدمات خشکشویی به یکی از ضروری ترین مسائل تبدیل شده است. برای شستن لباس هایی که امکان شستشوی آنها در خانه وجود ندارد و لکه های قدیمی در آن ایجاد شده، هیچ راهی جز خشکشویی وجود ندارد. همچنین استفاده از امکانات خشکشویی های معتبر باعث می شود که به خاطر حلال هایی که در امر شستشو به کار برده می شود، بافت و جنس لباس آسیب نمی بیند و لباس ها بعد از شستشو رنگ کهنگی به خود نمی گیرند.

علاوه بر این بسیاری از افراد به خاطر مشغله های زیادی که دارند، دیگر وقتی برای این امر اختصاص نمی دهند. خشکشویی واش لین با سال ها تجربه کار مفید و مجهز بودن به مدرن ترین تجهیزات خشکشویی در این زمینه همراه شماست که به بهترین کیفیت دست یابید.

ثبت سفارش در خشکشویی اینترنتی واش لین

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد