پارتیشن چوبی اداری را چگونه به کار ببریم؟

0

پارتیشن چوبی اداری را چگونه به کار ببریم؟ پارتیشن چوبی اداری کاربردهای زیادی در دکوراسیون داخلی منازل و ادارات دارد که محیطی شخصی و محدود برای افراد ایجاد می کند. در محیط های اداری با در نظر داشتن اینکه کارکنان در حوزه های کاری خود مشغول به کار هستند وجود پارتیشن ضروری است. در واقع این افراد باید از محیط خصوصی خود برخوردار باشند که تمرکز بیشتری روی کارشان داشته باشند.

پارتیشن چوبی اداری را چگونه به کار ببریم؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : از طرفی دیگر چوب در یک محیط حس زنده بودن و زندگی را می دهد و باعث انرژی بخشیدن بیشتر به کارکنان می شود. حال این سوال پیش می آید که چرا از دیوارهای دائمی و ثابت به جای پارتیشن چوبی استفاده نمی شود؟

دیوارهای دائمی به صورت ثابت در قسمتی از محیط قرار گرفته می شود، پس نمی توان تنوعی در اندازه فضا ایجاد کرد. از این رو افراد با پارتیشن بندی محیط این امکان را دارند که هر چقدر که خواستند فضا را برای افراد مشخص کنند.

در ادامه به طور کامل توضیحی در مورد چگونگی به کار بردن این پارتیشن ها در محیط اداری بیان می شود. با ما همراه باشید و اطلاعاتی درباره دکوراسیون با پارتیشن چوبی یاد بگیرید.

کمی با پارتیشن چوبی اداری آشنا شویم!

پارتیشن های چوبی در محیط های مختلف پارتیشین اداری و منازل به کار می رود. کاربرد پارتیشن در محیط های اداری به صورت زیر است:

  • جداکننده فضاهای مختلف از کارکنان با توجه به میزکارشان؛
  • جدا کننده فضای ورودی؛
  • جداکننده آبدارخانه یا آشپزخانه از سالن اصلی؛
  • سالن های کنفرانس؛
  • جداکننده افراد از تجهیزات سالن مانند ویدیو پروژکتور، فضای خالی وغیره؛
  • ایجاد فضایی برای استراحت کارمندها.

این نوع پارتیشن ها به دلیل جنس چوبی (طبیعت محور) که دارند باعث افزایش انرژی در محیط می شود؛ اما باید به این موضوع هم توجه شود که پارتیشن چوبی اداری نباید در محیط هایی استفاده شود که دارای رطوبت بالایی است. به عنوان مثال سرویس های بهداشتی، حمام و انبار ایده مناسبی برای استفاده از پارتیشن چوبی نیست؛ زیرا باعث خرابی زود هنگام آن می شود.

از پارتیشن های چوبی برای طراحی با نورپردازی نیز استفاده می کنند؛ به گونه ای که پارتیشن را پشت پرده قرار می دهند که نوری که به آن پرده می تابد جلوه زیبایی به محیط طبق طرح پارتیشن بدهد. این امر موجب می شود جذابیت محیط چند برابر شود.

پارتیشن چوبی اداری چه کاربردهایی دارد؟

پارتیشن ها به عنوان جداکننده فضا به صورت متحرک و ثابت به کار می رود و هر کدام خصوصیات مربوط به خودشان را در هر محیط دارند. این پارتیشن ها به صورت ثابت و متحرک تولید می شوند که افراد از آنها استفاده های مختلفی در محیط داشته باشند. در ادامه به کاربرد انواع پارتیشن می پردازیم.

پارتیشن چوبی اداری ثابت را چگونه به کار ببریم؟

این نوع پارتیشن برای ثابت بودن اتاق ها یا فضاها در یک محیط اداری به کار برده می شود؛ زیرا بعضی اوقات نیازی به تغییر فضا نیست. نکته قابل توجه پارتیشن چوبی ثابت این است که عایق صوتی با پشتیبانی حداقل ۵۳ دسی بل دارد. از این رو کارکنان نسبت به سر و صدا آرامش کافی خواهند داشت.

پارتیشن چوبی ثابت را در موارد زیر استفاده کنید:

  • اتاق های مدیران را به فضاهای مجزا بخش بندی می کند؛
  • اتاق مدیران را از کارمندان جدا می کند؛
  • در محیط هایی مانند بانک ها معمولا از ترکیب شیشه و چوب استفاده می کنند که تعامل کارمندان حفظ شده و محیط بخش بندی شود.

از طرفی این نوع پارتیشن به دلیل اینکه ثابت است باید در انتخاب طرح و رنگ آن خلاقیت زیادی داشت که باعث خستگی کارکنان و کاهش نور محیط نشود.

پارتیشن چوبی اداری متحرک را در محیط چگونه به کار ببریم؟

این نوع پارتیشن در محیط های مختلف به راحتی قرار داده می شود، زیرا قابلیت جابجایی دارد. این امکان را دارید که پارتیشن متحرک را هر زمانی جابجا کنید و در یک محیط جدید قرار دهید. همچنین اگر نیازی به آن نبود، جمع کنید.

با این حال پارتیشن چوبی متحرک عایق صوتی ندارد و فقط به عنوان جداکننده و ایجادکننده زیبایی محیط به کار می رود. از آنجایی که پارتیشن متحرک سبک است، آن را در هر قسمت از فضای محیط به سادگی قرار می دهید.

پارتیشن چوبی متحرک در قسمت های مختلف از یک محیط قرار می گیرد که به عبارت زیر است:

  • جدا کننده محیط آشپزخانه از سالن اصلی باشد؛
  • در سالن های همایش اگر تعداد مراجعین ظرفیت سالن را کامل نکرد، با پارتیشن چوبی متحرک محیط خالی را از بقیه فضا جدا کنید؛
  • جداکننده ورودی فضای اداری است؛ به دلیل اینکه افراد در ابتدا به فضای کلی شرکت دسترسی نداشته باشند و تمرکز کارکنان با ورود و خروج افراد کاهش نیابد.
  • جداکننده فضای بین کارکنان و محیطی محدود برای هرکدام با امکان ارتباط با یکدیگر است؛
  • فضایی را برای استراحت کارکنان جدا می کند که در صورت بروز فشار کاری، فرد در این محیط انرژی لازم را برای ادامه کار به دست آورد.
  • با پارتیشن چوبی اداری حس طبیعت و آرامش را در محیط ایجاد می کنید. این فضای زیبا را در نزدیکی پنجره با گلدان های مختلف و مبل راحتی بسازید.

کلام آخر

همانطور که واضح و مبرهن است محیط داخلی منزل یا اداره با دکوراسیون مناسب برای هر فرد از اهمیت زیادی برخوردار است که در این محیط کارهای روزمره خود را به بهترین نحو با حس خوب انجام دهد. به خصوص در محیط اداری که فرد ساعت ها مشغول کار است و ممکن است دکوراسیون و محیط برای او خسته کننده باشد.

از این رو تا جای ممکن باید این فضا را برای کارکنان با انرژی و زنده کرد. ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه ممکن برای این رویکرد استفاده از پارتیشن چوبی اداری است که به صورت متحرک و ثابت در محیط قرار می گیرد. این وسایل حس سر زندگی و انرژی بخشی را به کارکنان منتقل می کنند.

ساویس انواع پارتیشن چوبی را برای راحتی و رفاه شما طراحی کرده است. کافی است به بخش فروشگاه بروید و نمونه های دلخواه خود را انتخاب کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد