پارتیشن متحرک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

0

پارتیشن متحرک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ امروزه استفاده از پارتیشن متحرک بسیار رواج پیدا کرده است. پارتیشن که به معنای قسمت بندی یا جداسازی مکان های مختلف است کاربردهای متفاوتی نظیر جداسازی دفترهای کار در ادارات، جداسازی قسمتی در خانه، جداسازی آشپزخانه و دیگر موارد مشابه است.

پارتیشن متحرک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : با توجه به کوچک شدن خانه ها و روی کار آمدن آپارتمان نشینی، نیاز به پارتیشن های متحرک بسیار احساس می شود. با این لوازم کاربردی قادر به قسمت بندی دو فضا از یکدیگر هستید.

جالب است بدانید استفاده از پارتیشن مقابل درب اتاق خواب ها یا درب ورودی بسیار کاربردی است، زیرا جلوی دید را می گیرد.

گروه دکوراسیون ساویس با بهره مندی از متخصصان معماری قادر است که مشاوره های کاربردی خوبی را متناسب با فضای خانه یا محل کارتان به شما ارائه دهد. این مرکز به تولید و فروش انواع پارتیشن های متحرک نیز مشغول است.

معرفی انواع پارتیشن متحرک

پارتیشن های متحرک به راحتی قابل جا به جایی و قرارگرفتن در هر مکانی هستند. این نوع از پارتیشن ها به عنوان جداکننده دو فضا محسوب می شوند که راه حلی بسیار جذاب و پرکاربرد برای پنهان کردن اتاق خواب، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و دیگر موارد مشابه است.

هنگامی که مهمان دارید به آسانی یکی از این پارتیشن ها را جلوی لوازم اضافی خانه قرار دهید و آن ها را پنهان کنید. حتی با قراردادن این لوازم متحرک در خانه قادر به ایجاد یک نشیمن کوچک برای خود هستید.

در محل کارتان نیز با این پارتیشن ها اتاق های کار کوچک ایجاد کنید. همچنین پس از پایان قرارداد کارمند خود، به راحتی این دیوارهای متحرک را بردارید و فضا را به حالت اولیه برگردانید.

با پیشرفت علم طراحی و دکوراسیون خانه ها، پارتیشن متحرک تنها برای جداسازی بین دو فضا استفاده نمی شود، بلکه کاربردهای دیگری نیز در فضای دکوری خانه ها دارد.

این پارتیشن ها انواع مختلفی به شرح زیر دارند:

  •     پارتیشن چرخ دار؛
  •     پارتیشن لولایی؛
  •     پارتیشن آکاردئونی؛
  •     پارتیشن متحرک آکاردئونی؛
  •     پارتیشن آکاردئونی چوبی؛
  •     پارتیشن های متحرک پانلی.

در ادامه مقاله به بررسی انواع این پارتیشن ها و ویژگی آن ها می پردازیم.

پارتیشن چرخ دار

این پارتیشن ها بسیار پرکاربرد هستند؛ زیرا در زیر آن ها چرخ هایی نصب می شود که قادر به جابجایی کل پارتیشن است. در زمان های لزوم در هر فضایی که مایل باشید، پارتیشن چرخدار را قرار دهید و سپس آن را برداشته و به حالت اول برگردانید.

پارتیشن لولایی

این نوع از پارتیشن متحرک در ادارات بسیار پرکاربرد است؛ زیرا با نصب لولا بین اجزای آن، فضای مناسب اداری را ایجاد می کند. برای نمونه در مدت کوتاهی شخصی را استخدام کرده اید. اگر فضای مناسب برای وی را ندارید، با قرار دادن این پارتیشن در مکانی از شرکت، دفتر کاری ایجاد کنید و پس از پایان قرارداد شخص، آن را جا به جا کنید.

پارتیشن های آکاردئونی

پارتیشن های آکاردئونی جنس های مختلفی نظیر چرمی، چوبی، آلومینیومی و چوب بامبو دارند. جنس چرمی آن بسیار مستحکم است که نصب آن را نیز کمی متفاوت می کند. برای نصب پارتیشن چرمی، باید ابتدا لوله های آن را به سقف و دیوار نصب کرد، سپس برای حرکت پارتیشن از ریل هایی بهره گرفت.

پارتیشن چوب بامبو، گران قیمت و بسیار شیک است. اغلب برای خانه ها از این نوع لوازم جداسازی استفاده می شود، البته با توجه به دکوراسیون و سلیقه هر شخص ممکن است انتخاب ها متفاوت باشد.

این نوع از پارتیشن ها این امکان را ایجاد می کنند که طرح و نقش هایی روی آن ها با توجه به سلیقه هر فرد ایجاد شود و محیطی شگفت انگیز و متفاوت را به ارمغان می آورد. با انتخاب یک طرح خاص و جذاب فضای خانه یا محل کارتان را دلنشین کنید.

از پارتیشن های پانلی برای جداسازی دو فضا استفاده شده اما همچنان ارتباط بین این دو قسمت حفظ می شود. یعنی از پارتیشن های پنلی تنها برای جداسازی ظاهری بین دو محیط بهره می گیرند.

ویژگی پارتیشن متحرک

با خرید پارتیشن های متحرک محدودیت های خانه و فضای اطرافتان را از بین ببرید. با توجه به نیاز خود و اعضای خانواده خویش، فضا را هرگونه که مایل هستید تقسیم بندی کنید.

شرکت ها، سازمان ها و ادارات نیز با استفاده از این پارتیشن ها به تقسیم بندی فضای محل کار خود می پردازند. برای نمونه تقسیم بندی سالن اجتماعات به بخش های مختلف و کوچکتر یا جداسازی نمازخانه آقایان و بانوان نیز کاربرد دارد.

در فروشگاه های پوشاک، با قرار دادن یک پارتیشن گوشه ای از مغازه، اتاق پرو تهیه کنید و از فضای داخل مغازه خود بیشترین استفاده را ببرید.

پارتیشن یکی از الزامات مراکز ارتباطی مانند مخابرات است. بخش اپراتور مرکز تلفن را با قرار دادن چندین پارتیشن کنار هم تقسیم بندی کنید.

پارتیشن ها دیوارهای موقتی و متحرک هستند که برای جدا کردن دو فضا استفاده می شود. توجه داشته باشید پارتیشن های آکاردئونی به طور کامل دو فضا از یکدیگر جدا می کند در صورتی که پارتیشن پانلی تنها قسمتی از محیط را جداسازی می کند و ارتباط همچنان برقرار است.

سخن آخر

امروزه استفاده از پارتیشن و جداکننده دو محیط بسیار کاربرد دارد. اغلب در نمازخانه ها و محل های اداری حداقل یک پارتیشن دیده می شود.

در خانه ها و دکوراسیون منازل نیز برای پنهان سازی مکانی مانند سرویس بهداشتی، آشپزخانه، اتاق خواب یا مقابل درب ورودی از پارتیشن متحرک استفاده می شود. وجود پارتیشن ها دنیای متفاوت و جالبی را برای انسان ها رقم زد و زندگی راحتی را برای آن ها به ارمغان آورد.

گروه دکوراسیون ساویس با ارائه خدماتی نظیر انواع پارتیشن اداری متحرک، لوازم اداری مانند میز، مبلمان و کانتر و لوازم آشپزخانه و رستوران راحتی را به شما هدیه می دهد. با خرید و سفارش از این فروشگاه اینترنتی، دکوراسیون خانه و محل کارتان را زیباتر کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد