وکیل کیفری در چه زمینه هایی فعالیت دارد؟

0

وکیل کیفری در چه زمینه هایی فعالیت دارد؟ امروزه هر یک از وکلا در زمینه ای به خصوص از شاخه حقوق به تحصیل و فعالیت می پردازند. به طوری که وکیل کیفری با وکیل املاک و اراضی یا خانواده بسیار متفاوت است. وکلای کیفری کسانی هستند که در زمینه جرم شناسی و حقوق جزا تحصیل کرده اند.

وکیل کیفری در چه زمینه هایی فعالیت دارد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : این وکیلان با تمامی قوانین کیفری و مجازات ها آشنایی دارند. به همین دلیل در زمینه های مختلف همچون دعاوی، دفاع وغیره در زمینه جرائم کیفری به افراد کمک می کنند. حال اگر شما نیز از جمله کسانی هستید که با کار و زمینه های فعالیت این وکلا آشنایی ندارید؛ بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

زیرا قصد داریم تمامی امورات حقوقی مربوط به مسائل کیفری را که وکلای متخصص کیفری انجام می دهند، برای شما شرح دهیم.

طرح شکایت کیفری توسط وکیل کیفری

یکی از مهم ترین فعالیت های وکلای کیفری طرح دعوی یا شکایت کیفری است. از آنجا که امروزه دعاوی به دو دسته حقوقی و کیفری تقسیم می شوند؛ وکلای کیفری به طرح شکایات کیفری می پردازند. به طوری که این افراد با قوانین طرح شکایت برای جرائم مختلف آشنایی کافی را دارند.

زیرا طرح شکایت برای جرائم کیفری همچون قتل، تجاوز به عنف، سرقت، روابط نامشروع، کلاه برداری، خیانت در امانت وغیره قوانین و شرایط به خصوصی دارد که افراد عادی با آن ها آشنا نیستند. در این رابطه باید بدانید اگر افراد شکواییه خود را به درستی طرح نکنند، در دادگاه پیگیری نخواهد شد.

به همین دلیل وکلای کیفری به کمک افراد می آیند و طرح انواع شکایات کیفری را بر عهده می گیرند.

چنان که انواع شکواییه را به بهترین شکل و در برگه های مخصوص می نویسند و به دادسرا ارائه می دهند.

تنظیم لایحه دفاعیه و اظهارنامه

تنظیم لایحه دفاعیه و اظهارنامه یکی دیگر از فعالیت های وکیل کیفری محسوب می شود. در این رابطه باید بدانید افراد زمانی که به طرح دعوی کیفری می پردازند، باید لایحه دفاعیه و اظهارنامه مربوطه را براساس قوانین دادگستری تنظیم کنند.

زیرا برای تنظیم این دو مورد همچون شکواییه در دادگاه های سراسر کشور قوانین خاصی در نظر گرفته شده است. به همین جهت از آنجا که وکلای کیفری به صورت تخصصی در این زمینه تحصیل و فعالیت کرده اند، به خوبی با این قوانین آشنایی دارند. بنابراین افراد مختلف برای تنظیم لایحه دفاعیه و اظهارنامه خود به وکیل کیفری مراجعه می کنند.

دفاع از دعاوی کیفری مختلف

یکی از مسائل مهم در رابطه با جرائم کیفری برای شاکی و متهم دفاع از حق خویش است. به طوری که اگر شاکی از دعوی خود به خوبی دفاع نکند یا متهم اثبات نکند که جرمی انجام نداده است، به ضرر آن ها تمام می شود.

بنابراین در دعاوی کیفری دفاع نقش بسیار مهمی دارد. البته این کار نیز باید براساس قوانین حقوقی و کشوری در دادگاه و در حضور قاضی انجام شود. به همین دلیل یکی دیگر از فعالیت های وکیل کیفری دفاع از دعوی یا متهم کیفری است.

به طوری که این وکلا با آشنایی کافی با قوانین دفاع و توانایی صحبت در حضور قاضی براساس قوانین، به دفاع از متهم یا شاکی در رابطه با جرائم کیفری می پردازند. بنابراین اگر جز آن دسته از افرادی هستید که هیچ اطلاعاتی در زمینه جزائم کیفری ندارید و نمی توانید از حق خود دفاع کنید؛ بهتر است این کار را به وکلای متخصص در این زمینه بسپارید.

چنان که وکیل کیفری با علم، تخصص و تجربه کافی در پرونده های کیفری و جزایی به بهترین شکل به نمایندگی از شما از حق دفاع می کند و نتیجه پرونده به نفع شما خواهد بود.

در نتیجه

باتوجه به افزایش جرائم و شکایات کیفری امروزه بسیاری از افراد به دنبال آشنایی با وکیل کیفری هستند. به همین دلیل ما در این مقاله به شرح فعالیت های این دسته وکلا پرداختیم. بنابراین دانستید وکلای کیفری به نمایندگی از افراد به طرح دعوی کیفری برای جرائم مختلف می پردازند.

همچنین متوجه شدید این وکلا در تنظیم لایحه دفاع و اظهارنامه متخصص هستند و در صورت بی اطلاعی نسبت به قوانین این دو مورد، باید از این وکلا کمک بخواهید. ضمن اینکه مهم ترین فعالیت وکیلان کیفری، دفاع از متهم یا شاکی در پرونده های جزایی است. به همین جهت افرادی که توانایی دفاع از حق خود را ندارند؛ نسبت به استخدام وکیل کیفری اقدام می کنند.

در این رابطه باید بدانید وکلای کیفری ما در سایت سعید شهبازی به صورت تمام وقت و تلفنی یا حضوری به تمامی سوالات شما پاسخ می دهند. ضمن اینکه با طرح دعوی کیفری شما و دفاع از آن، پرونده را به نفع شما به سرانجام می رسانند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد