وکیل در ثبت طرح صنعتی چه نقش و مزیتی دارد؟

0

وکیل در ثبت طرح صنعتی چه نقش و مزیتی دارد؟ طرح‌های صنعتی نیز همانند شرکت‌ها جهت بهره مندی از مزایای قانونی ثبت می‌شوند. این کار نیز همراه با طی کردن مراحل خاصی است که لازم است هر کدام از آنها به طور جداگانه و به درستی انجام شوند. طرح‌های صنعتی به هر نوع ترکیب و محصول صنعتی که صنایع دستی را تغییر می‌دهد، گفته می‌شود.

وکیل در ثبت طرح صنعتی چه نقش و مزیتی دارد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : انجام مراحل ثبت صنعتی نیز نیاز به کسب اطلاعات و آگاهی در رابطه با چگونگی انجام کارها دارد. زیرا ثبت طرحی مشخص، باید از جنبه‌های گوناگون بررسی شده باشد. به عنوان مثال، طرح مورد نظر باید جدید و مورد قبول باشد. زیرا در غیر این صورت ممکن است افراد قادر به پیش بردن مراحل بعدی ثبت طرح صنعتی نباشند.

به همین دلیل است که متقاضیان زیادی برای این کار از وکیل پایه یک دادگستری کمک می‌گیرند. در واقع، وکیل در ثبت طرح صنعتی نقش پررنگی دارد و باعث تسهیل انجام مراحل خواهد شد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی نقش وکیل در رابطه با ثبت طرح صنعتی بپردازیم. شما نیز بهتر است تا پایان با ما همراه باشید و از مزایای وکیل و نقش او در ثبت طرح‌های صنعتی آگاه شوید.

وکیل در ثبت طرح صنعتی

ثبت طرح صنعتی یکی از اقداماتی است که برخی از فعالان حوزه کسب و کار به آن می‌پردازند. ثبت این طرح‌ها نیز همانند ثبت شرکت شامل برخی مراحل خاص است که لازم است به طور کامل بررسی شوند. بنابراین، متقاضیان پیش از آنکه به ثبت طرح مشغول شوند، ابتدا باید اطلاعاتی را در رابطه با نحوه ثبت طرح صنعتی مورد نظر خود کسب کنند.

از آنجا که برخی افراد زمان یا دانش کافی برای انجام این مراحل را ندارند، در نتیجه از گزینه دیگری استفاده می‌کنند. وکلا جزو اقشاری هستند که در این دسته از زمینه‌ها مشاوره‌های خوبی را به متقاضیان می‌دهند و در برخی موارد نیز خود وکیل اقدامات و مراحل لازم را برای ثبت طرح صنعتی انجام می‌دهد.

به طور کلی ممکن است برخی افراد متوجه نقش وکیل در این گونه از مسائل نشوند. بنابراین، بهتر است نگاهی به مزایا و نقش وکیل در ثبت طرح‌های صنعتی داشته باشند. با ما در ادامه همراه باشید و ابهامات خود را رفع کنید.

ثبت طرح صنعتی با کمک وکیل

بر اساس ماده ۲۰ قوانین ثبت طرح‌های صنعتی به هر ترکیبی از رنگ‌ها، خطوط، اشکال و مواردی از این دست گفته می‌شود. این ترکیب‌ها اغلب طرح دستی را تغییر می‌دهند و آن را صنعتی می‌کنند. توجه کنید که اگر طراحان صنعتی تنها به جنبه فنی محصول توجه داشته باشند و تغییری در ظاهر محصول به وجود نیاورند، قادر به ثبت طرح خود به عنوان طرح صنعتی نخواهند بود.

یکی دیگر از نکاتی که در ثبت طرح صنعتی خود باید به آن توجه داشته باشید، آن است که طرح‌های صنعتی زمانی قابل قبول هستند که جدید و متناسب با محصول باشند. به عبارتی طرح مورد نظر شما نباید قبلا به ثبت رسیده باشد. همچنین طرح انتخابی باید متناسب با موازین اخلاقی و شرعی باشد. در نتیجه، بدون تحقیق و فکر نباید طرح صنعتی خود را انتخاب کنید. بلکه لازم است پیش از ثبت آن اقدامات لازم در جهت انتخاب بهترین گزینه را انجام داده باشید.

نقش وکیل در ثبت طرح صنعتی چیست؟

یکی از سوالاتی که برای اغلب متقاضیان پیش می‌آید این است که وکلا چگونه به آنها در ثبت طرح صنعتی کمک می‌کنند؟ در پاسخ باید بگوییم که از آنجا که ثبت طرح صنعتی نیز در زمره فعالیت‌های حقوقی قرار می‌گیرد، درنتیجه وکلا قادر به انجام این دسته از فعالیت ها نیز خواهند بود.

وکیل مورد نظر جهت ثبت طرح صنعتی ابتدا باید اظهارنامه ثبت این دسته از طرح‌ها را به اداره مالکیت صنعتی ارائه کند. اظهارنامه‌ای که جهت ثبت طرح به اداره مذکور ارائه می‌شود باید موارد مختلفی را شامل باشد. به عنوان مثال، اظهارنامه باید شامل نقشه، عکس و تمامی مشخصات و ویژگی‌های گرافیکی محصولات باشند.

وکیل انتخابی همچنین نوع محصولی را که طرح صنعتی به آن مربوط است، در اظهارنامه مشخص خواهد کرد. توجه داشته باشید چنانچه از وکیل مربوطه برای ثبت طرح صنعتی خود کمک می‌گیرید، مدارک و وکالت نامه نیز باید به اظهارنامه ثبت طرح صنعتی ضمیمه شود.

مزایای ثبت طرح صنعتی توسط وکیل کدام است؟

همانطور که در بالا اشاره شد، ثبت طرح صنعتی نیز همانند سایر کارهای حقوقی نیازمند طی کردن مراحل خاصی است. از آنجا که وکلای دادگستری از اطلاعات و دانش کافی برای انجام این کار برخوردار هستند، در نتیجه مزایای وکیل در ثبت طرح صنعتی مشهود خواهد بود.

با این کار، اظهارنامه توسط فردی متخصص تکمیل می‌شود و تمامی جوانب آن نیز سنجیده می‌شود. همچنین مراحل بعدی ثبت طرح صنعتی نیز به درستی و به صورت کامل انجام خواهد شد. بنابراین، سعی کنید برای ثبت طرح صنعتی خود از وکیل مجرب و متخصص کمک بگیرید.

سخن پایانی

ثبت طرح صنعتی یکی از اقداماتی است که برخی صاحبان مشاغل و طراح‌های صنعتی به دنبال انجام آن هستند. طرح ارائه شده باید غیرتکراری و متناسب با موازین شرعی و دیگر شرایط باشد. در غیر این صورت ممکن است طرح مذکور رد شود.

وکلا نقش زیادی در ثبت این دسته از طرح‌ها دارند. آنها با اطلاعات و تخصص خود به آسانی طرح‌های صنعتی را به ثبت می‌رسانند. ما در این مقاله در رابطه با نقش وکیل در ثبت طرح صنعتی سخن گفته ایم. شما نیز بهتر است نگاهی به آن بیندازید و در صورت نیاز از خدمات سایت سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری استفاده کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد