وکالت در دعاوی خانواده چه زمانی کاربرد دارد؟

0

وکالت در دعاوی خانواده چه زمانی کاربرد دارد؟ باتوجه به افزایش تعداد وکلای دعاوی خانواده بسیاری از افراد می پرسند که حضور وکیل در شکایات خانوادگی چه اهمیت و کاربردی دارد؟ چنان که تعداد زیادی از مردم تصور می کنند بدون حضور وکالت در دعاوی خانواده و به تنهایی به شکایت خود رسیدگی خواهند کرد.

وکالت در دعاوی خانواده چه زمانی کاربرد دارد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : آن ها باور دارند که استخدام وکیل دعاوی خانواده تنها باعث افزایش هزینه ها می شود و هیچ کاربردی ندارند. بنابراین اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، در ادامه این مقاله ما همراه باشید. زیرا قصد داریم شما را با مواقع نیاز به حضور وکیل دعاوی خانواده آشنا کنیم.

کاربرد وکالت در دعاوی خانواده هنگام طرح دعوی

جالب است بدانید اولین مرحله در رابطه با دعاوی خانوادگی این است که فرد نسبت به طرح دعوی اقدام کند. چنان که طرح دعوی در هر مسئله خانوادگی از جمله طلاق، حضانت بچه، تمکین، نفقه، مهریه وغیره قوانین مخصوص به خود را دارد.

بنابراین مردم عادی بدون تخصص در حوزه امور حقوقی خانواده توانایی طرح دعوی مورد نظر خود را متناسب با قوانین نظام قضایی ندارند. در این زمان است که وکلای دعاوی خانواده به کمک افراد می آیند و با آشنایی کافی با قوانین حقوقی نسبت به طرح دعوی مورد نظر اقدام می کنند.

به طوری که کاربرد وکالت در شکایات خانوادگی در مرحله اول این است که دعوی شما را به گونه ای مطرح می کند که توجه دادسرا را جلب کند و وقت پیگیری برای شما تعیین شود.

کاربرد وکیل دعاوی خانواده برای ارائه مدارک و اسناد

یکی دیگر از مسائل مهم در رابطه با دعاوی خانوادگی که کاربرد وکالت در آن بسیار واضح است، مرحله ارائه مدارک و اسناد محسوب می شود. درواقع زمانی که شما قصد شکایت از فردی را داشته باشید، باید براساس قوانین حقوقی اسناد و مدارکی را به دادگاه ارائه دهید که ادعای شما را ثابت کند.

در این رابطه باید بدانید بسیاری از افراد با چگونگی تهیه مدارک و ارائه به مراجع قضایی آشنایی ندارند. به همین دلیل در این زمان اهمیت کاربرد وکالت در دعاوی خانواده مشخص می شود. چنان که وکلا با تخصص کافی به شما کمک می کنند که بهترین مدارک مورد قبول مراجع قضایی را تهیه کنید.

همچنین در زمان تعیین شده به نمایندگی از شما با احترام کامل آن ها را به قاضی ارائه می دهند. درواقع مدارکی که با کمک وکیلان برای دعوی خود فراهم می کنید، از آنجا که براساس قوانین حقوقی خانواده هستند، زودتر از سوی قاضی پذیرفته می شوند.

اهمیت حضور وکالت دعاوی خانواده در دفاع از دعاوی

یکی از دشوارترین مراحل مربوط به دعاوی خانوادگی، دفاع از شکایت است. چنان که افراد شاید دعوی خود را به خوبی طرح کنند و پذیرفته شود، اما اگر در دفاع از دعوی خود موفق نشوند؛ نتیجه مطلوب را کسب نخواهند کرد.

زیرا تعداد زیادی از افراد با قوانین حقوقی مربوط به مسائل خانوادگی آشنایی کافی ندارند و این امر باعث می شود که به خوبی از دعوی خود دفاع نکنند. ضمن اینکه برخی از افراد در دادگاه و حضور قاضی توانایی صحبت یا دفاع از حق خود را ندارند.

بنابراین در این زمان است که وکالت در دعاوی خانواده کاربرد دارد. چنان که وکلای دعاوی خانواده در دفاع از دعاوی شما بهترین مدارک و شواهد را به دادگاه عرضه می کنند. ضمن اینکه براساس قوانین و مقررات حقوقی خانواده از شکایت مورد نظر دفاع خواهند کرد و این امر باعث می شود که دعوی شما نتیجه مطلوبی داشته باشد.

کاربرد وکالت دعاوی خانواده برای درخواست تجدیدنظر

یکی دیگر از کاربردهای وکالت در دعاوی خانواده این است که وکلا نسبت به درخواست تجدیدنظر اقدام می کنند. در این رابطه باید بدانید برخی از مواقع حکمی که صادر می شود، شاید از نظر شما پذیرفته نباشد. به  همین دلیل در این زمان فرصتی برای تجدیدنظر در حکم دعاوی خانوادگی در نظر می گیرند.

حال آنکه درخواست تجدیدنظر نیز یک امر قضایی است که قوانین به خصوصی دارد. چنان که افراد عادی توانایی درخواست تجدیدنظر و دفاع مجدد از دعوی را نخواهند داشت. بنابراین در این زمان وکلای دعاوی خانواده به کمک شما می آیند و تلاش می کنند که در دادگاه تجدیدنظر نتیجه مورد نظر خود را به دست آورید.

در نتیجه

از آنجا که امروزه افراد با نقش و کاربرد وکالت در دعاوی خانواده آشنایی کافی ندارند؛ در این مقاله تلاش کردیم که به چند مورد از کاربردهای وکالت در شکایات خانوادگی اشاره کنیم. چنان که دانستید حضور وکیل برای طرح دعوی، ارائه مدارک، دفاع از دعوی و درخواست تجدیدنظر بسیار ضروری است.

همچنین متوجه شدید وکالت در زمینه دعاوی خانوادگی به افراد کمک می کند که روند قضایی شکایت مورد نظر خود را به بهترین شکل و در کوتاه ترین زمان ممکن طی کنند که به نتیجه برسند. بنابراین اگر به دنبال وکیلی متخصص در حوزه دعاوی خانواده هستید، بهتر است با کارشناسان ما در سایت سعید شهبازی ارتباط برقرار کنید.

با برقراری ارتباط تلفنی یا حضوری با ما ضمن پرداخت هزینه مناسب از راهنمایی و مشاوره متخصص ترین وکلا در این زمینه بهره مند خواهید شد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد