نکات مهمی که وکیل برای ثبت برند باید از آن ها اطلاع داشته باشد

0

نکات مهمی که وکیل برای ثبت برند باید از آن ها اطلاع داشته باشد : امروزه ثبت برند یا نام تجاری مانند فرآیندهای ثبتی دیگر، دارای مراحل و نکات ویژه ای است و هر فرد حقیقی برای ثبت قانونی برند خود، به یک وکیل مجرب نیاز دارد. وکیل برای ثبت برند، اطلاعات دقیقی داشته و تسلط کاملی به انجام امور حقوقی دارد. از این رو، چنانچه افراد حقیقی برای انجام این امر آگاهی کاملی نداشته باشند، بروز خطا تا حد زیادی رخ می دهد که گاهی جبران آن ها زمان زیادی را می طلبد.

نکات مهمی که وکیل برای ثبت برند باید از آن ها اطلاع داشته باشد

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : برای تسریع در انجام این فرآیند، صرفه جویی در زمان و پیشگیری از موانع موجود در طی این مرحله، پیشنهاد می کنیم از یک وکیل مجرب و خبره کمک بگیرید که از نکات مهم در ثبت برند آگاهی کامل دارد. نکاتی که وکیل باید برای ثبت برند از آن ها اطلاع داشته باشد، انجام دقیق فرآیند ثبت و توجه به موارد اخلاقی است. در اینجا به تشریح این موارد می پردازیم.

وکیل برای ثبت برند به چه نکاتی توجه می کند؟

برند در میان موارد ثبتی از جمله ثبت املاک و شرکت، زیرشاخه مهمتری است. به واسطه برند، یک شرکت در انجام معاملات خود با دیگر شرکت ها می تواند کسب اعتبار کند. به همین دلیل این امر اهمیت زیادی برای صاحبان شرکت ها دارد.

در ادامه به برخی از نکات مهم که وکیل برای ثبت برند باید لحاظ کند، می پردازیم.

تکمیل صحیح اظهارنامه ثبت برند

اظهارنامه ثبت برند، فرمی است که باید با دقت کامل پر شود. در این فرم، مشخصات فرد حقیقی یا حقوقی، زمینه فعالیت، توصیف علامت، کالاها و خدمات، نام درخواستی برند، اظهارنامه حق تقدم و نام دریافت کننده ابلاغیه قید شده است که باید به دقت و با تخصص کافی انجام شود.

هر گونه خطا در ارائه مشخصات، ممکن است اقدام مجدد برای ثبت را با موانع مواجه کرده و زمان بیشتری را صرف کند. از این رو توصیه می کنیم این امر مهم را به یک وکیل مجرب بسپارید.

آشنایی کامل با قوانین ثبت

وکیل برای ثبت برند موظف است بر اساس قوانین کشور عمل کند. چنانچه یک برند با موازین شرعی مطابقت نداشته باشد یا کالاها و خدمات را از هم متمایز نکند، ثبت برند انجام نمی شود. بنابراین بهره‌مندی از تجارب و دانش یک وکیل آگاه در این زمینه به سود شما خواهد بود!

برند انتخابی نباید تقلید از یک برند دیگر یا نمادهای مملکتی باشد. همچنین نباید به منظور انجام معاملات تجاری، از علامت و برندی استفاده شود که موجب فریب مراکز تجاری یا نهادها می شود. در این زمینه وکیل با بهره گیری از استعلام اسامی برندها، مانع بروز مشکلاتی از این قبیل می شود.

جلوگیری از بروز مشکلات

وکیل باید به واسطه اشراف کاملی که در زمینه ثبت برند دارد، از بروز خطا و اشتباه در انجام مراحل ثبت جلوگیری کند. چنانچه موانعی نیز در انجام این امر وجود داشته باشد، سعی می کند که در کمترین زمان ممکن، این موانع برطرف شود. تلاش و جدیت یک وکیل مجرب، عامل مهمی است که رضایت متقاضی ثبت برند را در پی دارد.

از جمله مشکلات در ثبت برند، نام انتخابی است. به دلیل تعدد درخواست ‌های برای ثبت برند، هر یک از شرکت ها اسامی انتخابی خود را ارائه می دهند و این احتمال وجود دارد که نام های مشابه ارائه شود. هنگام ثبت ممکن است به دلیل نام تجاری تکراری، مجبور به انتخاب نام دیگری شوید؛ زیرا از قبل توسط متقاضی دیگری انتخاب شده است. وکیل برای ثبت برند، از تبحر خود بهره می گیرد و شما را در انتخاب نام مناسب کمک می کند.

تجربه کافی در حیطه کاری خود

هر وکیل بر اساس حوزه ای که در آن فعالیت می کند، بار اطلاعاتی زیادی داشته و به آن ها تسلط دارد. چنانچه برای ثبت برند شرکت، از وکیلی که حوزه فعالیت او ثبت برند نباشد کمک بگیرید، این احتمال وجود دارد که طی فرآیند ثبت، با مشکل مواجه شوید یا زمان طولانی تری تا زمان اخذ نتیجه نیاز داشته باشید.

فعالیت هر وکیل در حوزه کاری خود، موجب نتیجه گیری سریع و جلب اعتماد متقاضیان نیز می شود. رضایت متقاضیان به استمرار همکاری با وکیل و معرفی او به دیگر متقاضیان ثبت برند می انجامد که این امر امتیاز مهمی برای یک وکیل مجرب به شمار می رود.

وفاداری به موکل

وفاداری وکیل برای ثبت برند به موکل خود، امری اخلاقی است و این اطمینان خاطر را در او ایجاد می کند که مراحل ثبت و انجام امورات حقوقی، به شیوه ای کاملاً قانونی، به دور از استرس و نگرانی انجام می شود.

وفاداری وکیل، عدم قصور در اجرای کار، خلوص نیت و دریافت هزینه معقول و متناسب با روند کار ثبت برند است. واضح است این موارد موجبات رضایت متقاضی ثبت برند را نیز فراهم می کند.

حرف آخر

ثبت برند، اقدام مهمی است که نیازمند ارائه صحیح اطلاعات و طی مراحل قانونی است. وکیل برای ثبت برند از آگاهی های تخصصی خود در این زمینه بهره می برد که این امر موجب نتیجه گیری سریع می شود.

پیشنهاد می کنیم برای انجام امور ثبت برند خود، به وکلای کارآزموده و متبحر سایت ثبت ۳ مراجعه کنید که زمینه فعالیت آن ها منحصراً ثبت برند است. سایت سعید شهبازی راهنمایی های لازم را در این زمینه به منظور انجام این فرآیند مهم ارائه می کند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد