با طراحی دکوراسیون پذیرایی اصولی و امروزی آشنا شوید

0

با طراحی دکوراسیون پذیرایی اصولی و امروزی آشنا شوید : به گزارش مجله اینترنتی دکوکده و به نقل از ردپنل اولین جایی که از هر خانه بیشتر باعث به نما آمدن خانه می‌شود دکوراسیون پذیرایی است. از آنجایی که این قسمت از خانه همان طور که از اسمش مشخص است برای پذیرایی کردن از مهمان و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و به نوعی زیبایی این بخش از منزل می‌تواند تاثیر زیادی در زیبا و دلپذیرتر شدن محیط خانه داشته باشد، اگر کمی به بهترین خاطرات خود رجوع کنید احتمالا خواهید فهمید که دکوراسیون و چیدمان وسایل موجود در آن خانه و به ویژه چیدمان کلی دکوراسیون پذیرایی آن منزل نقش اساسی در ایجاد آن حس و حال خوب داشته است. در این مقاله قصد داریم اطلاعات جالبی در رابطه با عوامل تاثیر گذار در زیبایی اتاق نشیمن را برایتان بازگو کنیم.

با طراحی دکوراسیون پذیرایی اصولی و امروزی آشنا شوید

اگر کمی در طراحی دکوراسیون سر رشته داشته باشید یا به اصطلاح دستی بر آتش داشته باشید احتمالا تایید خواهید کرد که ایده‌های زیادی برای طراحی پذیرایی وجود دارد اما آنچه که باعث زیبای و طراوت این محیط می‌شود ایجاد کردن هارمونی است. داشتن هارمونی در طراحی است که باعث چشم نواز شدن محیط می‌شود. اگر شما هم مانند ما به این بخش از خانه توجه ویژه‌ای دارد پیشنهاد می‌کنیم خواندن چندین سال تجربه ما را در این مقاله از دست ندهید.

دکوراسیون پذیرایی

طراحی دکوراسیون پذیرایی از کجا شروع می‌شود؟

این سوال اصلی‌ترین سوالی است که در هنگام طراحی یک بخش از خانه به ذهن آدم می‌رسد؛ اهمیت این سوال زمانی بیشتر می‌شود که بخواهیم اقدام به طراحی مهم‌ترین بخش خانه یعنی اتاق نشیمن کنیم. استفاده کردن یا نکردن از وسایل و تجهیزات گران قیمت هیچ نقشی در زیبای و یک دست شدن این محیط ندارد، همان طور که گفته شد آنچه از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است درک کردن هارمونی و پیاده سازی آن است. در این صورت است که می‌توانید چشم هر مهمانی را به سمت دکوراسیون پذیرایی خود جلب کنید.

طراحی دکوراسیون پذیرایی سفید

دکوراسیون پذیرایی مدرن؛ جدید و امروزی

دکوراسیون‌ها دارای انواع مختلفی هستند از دکوراسیون سنتی گرفته تا دکوراسیون مدرن، انتخاب سبک طراحی بیش از هر چیزی به سلیقه و نظر شما وابسته است. در حال حاضر پر استفاده‌ترین سبک طراحی برای پذیرایی را می‌توان سبک مدرن در نظر گرفت. آنچه در طراحی این سبک از اتاق پذیرایی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است مواردی از قبیل کاغذ دیواری پذیرایی، پرده سالن پذیرایی، بوفه و ویترین پذیرایی، مبلمان و نور پردازی است.

برای داشتن یک هارمونی کامل در این سبک مدرن اتاق نشیمن پیشنهاد می‌شود تمامی محصولات را در یک طیف رنگی مشخص خریداری کنید. به عنوان مثال اگر رنگ کاغذ دیواری شما گل بهی است استفاده از مبلمان تیره نمی‌تواند مدرن بودن طراحی را برساند به جای آن می‌توانید از مبلمانی با ترکیب رنگی روشن مانند استخوانی یا خاکستری روشن استفاده کنید. از خاطر نبرید که استفاده از رنگ‌های خنثی می‌تواند مدرن و به روز بودن طراحی را به ببیننده به خوبی نشان دهد.

دکوراسیون پذیرایی مدرن

دکوراسیون داخلی پذیرایی با وسعت کوچک

سالن‌های پذیرایی را اگر بخواهیم بر اساس وسعت تقسیم بندی کنیم به دو دسته بزرگ و کوچک تقسیم می‌شوند. در طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک آنچه بیش از همه اهمیت دارد استفاده درست و اصولی از رنگ‌ها است. انتخاب رنگ‌هایی که باعث بزرگ‌تر نشان دادن این محیط می‌شود یک اقدام هوشمندانه و عالی برای این گونه فضاها است.

اگر می‌خواهید کمی از تجربیات خودمان در طراحی اینگونه فضاهایی کوچک بگوییم، باید گفت استفاده از رنگ‌های روشن کمک زیادی به بزرگ‌تر نشان دادن محیط خواهد کرد. به عنوان مثال استفاده از طیف رنگی روشن رنگ‌های خنثی بهترین انتخاب برای داشتن یک اتاق نشیمن بزرگ است! برای انتخاب مبلمان هم پیشنهاد ما استفاده نوع ساده آن است که فضای زیادی را اشغال نکند. در خاطر داشته باشید که در طراحی هرچه از وسایل و طرح‌های شلوغ استفاده کنید محیط شما کوچک‌تر به نظر خواهد رسید. این یک قانون کلی است که نیاز است در زمان طراحی همواره در گوشه ذهن خود داشته باشید.

پذیرایی

دکوراسیون داخلی پذیرایی بزرگ

از آنجایی که طراحی دکوراسیون پذیرایی بزرگ بسیار آسان‌تر از نوع کوچک آن است؛ شما به راحتی می‌توانید تمام ایده‌هایی که در ذهن دارد را در آن پیاده سازی کنید. از خاطر نبرید که داشتن یک فضای یک دست و منسجم در یک پذیرایی بزرگ باعث چشم نوازتر شدن محیط خواهد شد. انتخاب رنگ‌هایی که هماهنگی کاملی با پرده سالن پذیرایی داشته باشد از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. فرض کنید پرده‌های سالن قهوه‌ای باشند و رنگ کاغذ دیواری پذیرایی سفید نقش‌دار، این ترکیب نه تنها باعث جذابیت نخواهد شد بلکه بعد از مدتی استفاده از این محیط خواهید فهمید که حضور در این چنین فضایی باعث تشویش فکر و ذهنتان می‌شود.

در سالن‌های بزرگ برای پوشش کف استفاده از فرش پر نقش و نگار می‌تواند یک اقدام جالب و تحسین برانگیز باشد. استفاده از فرش پذیرایی علاوه بر عمق‌دار شدن فضای پذیرایی، باعث ایجاد حس گرما می‌شود. قرار دادن مبلمان در یکی از بخش‌های این سالن می‌تواند فضا را برای برگزاری دورهمی‌های عالی و با کیفیت فراهم آورد. یک ایده جذاب دیگر برای سالن‌های پذیرایی بزرگ، پارتیشن بندی کردن محیط است، این پارتیشن بندی کردن می‌تواند توسط رنگ‌ها و یا شلف‌های شفاف ایجاد شود.

در ادامه به عواملی خواهیم پرداخت که نقش اساسی در داشتن فضایی زیبا را بازی می‌کنند.

پذیرایی

کاغذ دیواری پذیرایی

در حال حاضر رنگ کردن دیوارها اگر قرار است محیط شما چیزی مابین مدرن امروزی و طرح‌های رایج باشد کمی نامناسب است استفاده از کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون پذیرایی می‌تواند شما را به خواسته‌تان برساند؛ البته اگر بتوانید طرح مناسبی را انتخاب کنید. اگر پذیرایی شما فضای کوچکی دارند انتخاب طرح ساده و غیر شلوغ بهترین انتخاب است.

پرده سالن پذیرایی

از جمله اساسی‌ترین المان‌ها در طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی، پرده است. استفاده از پرده و فرش در سالن باعث عمق‌دار شدن محیط می‌شود. انتخاب نوع پرده بسته به سبک کلی اتاق نشیمن شما می‌تواند متفاوت باشد به عنوان مثال استفاده از پرده پذیرایی ساده برای یک دکوراسیون مدرن بهترین انتخاب است.

نورپردازی اتاق پذیرایی

نورپردازی درست و اصولی می‌تواند نقش زیادی در زیبا شدن محیط داشته باشد. استفاده از یک لوستر مناسب با طراحی کلی سالن می‌تواند عالی‌ترین انتخاب برای روشنایی بخشیدن به محیط باشد. در حال حاضر در طراحی‌های مدرن از لوسترهای ساده بیشتر استفاده می‌شود.

خلاصه آنچه گفته شد

دکوراسیون پذیرایی یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه است داشتن طراحی مناسب با سلیقه در این بخش از منزل می‌تواند نقش زیادی در روحیه افراد و مهمانان داشته باشد. در این مطلب سعی کردیم کلیاتی در رابطه با طراحی این بخش مهم خانه اطلاعاتی به شما ارائه دهیم.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد