با انواع پارتیشن خانگی آشنا شوید!

0

با انواع پارتیشن خانگی آشنا شوید! پارتیشن ها جذابیت و زیبایی محیط شما را چند برابر می کند. با پارتیشن های مختلف محیط منزل یا شرکت خود را به فضاهای دنج تبدیل می کنید. این وسیله به جای دیوارهای ثابت و خسته کننده، جداکننده مناسبی برای فضاهای مختلف منازل شماست.

با انواع پارتیشن خانگی آشنا شوید!

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : پارتیشن یک فضای بزرگ و بلا استفاده را به فضاهای کوچک و تفکیک شده تبدیل می کند و تعریف مناسبی به فضای شما می دهد. پارتیشن ها انواع مختلفی در طرح، رنگ و مدل دارند که متناسب با فضای خود آنها را انتخاب می کنید.

نمونه ای از انواع پارتیشن خانگی را در مدل های چوبی، شیشه ای، آلومینیومی وغیره انتخاب کنید. در ادامه با انواع این پارتیشن ها بیشتر آشنا شوید و مدل های آن را طبق سلیقه خود انتخاب کنید.

چقدر با انواع پارتیشن خانگی آشنا هستید؟

امروزه با توجه به اهمیت افراد به دکوراسیون منازل خود، وسایل مدرن و کاربردی از جمله انواع پارتیشن خانگی در طرح ها و رنگ های مختلف تولید شده است.

افراد طبق دکوراسیون و محیط خود آنها را انتخاب کرده و از آنها برای تعریف فضا، جریان هوا و نور مناسب محیط استفاده می کنند.

امروزه افراد با معماری فضاهای باز منازل، حریم مناسبی برای خود ندارند و این فضاها به صورت یکپارچه ساخته شده است. با پارتیشن خانگی این فضاها را تفکیک می کنید که به عنوان مثال شامل موارد زیر می شود:

  • اتاق خواب از فضای مربوط به کتابخانه؛
  • آشپرخانه از سالن پذیرایی؛
  • ورودی آپارتمان از سالن پذیرایی؛
  • نشیمن از اتاق خواب؛
  • رختکن از اتاق خواب.

طراحی این فضاها با پارتیشن باید به صورتی باشد که جلوی نور و روشنایی منزل را نگرفته باشد و رفت و آمد از محیطی به محیطی دیگر سخت نباشد. همچنین به صورتی نباشد که راه را برای عبور افراد ببندد و کارایی آن محیط بلا استفاده شود.

از این رو با انتخاب انواع پارتیشن خانگی که در زیر به آنها اشاره می شود، فضاهای مناسبی را برای خود ایجاد می کنید.

پارتیشن چوبی

این نوع پارتیشن در انواع پارتیشن خانگی جذابیت بیشتری برای افراد دارد. چوب به دلیل اینکه یکی از عناصر طبیعت است حس سرزندگی و آرامش را به محیط داخلی می بخشد. علاوه بر این با بیشتر سبک های چیدمان داخلی منازل نیز هماهنگی دارد.

پارتیشن چوبی تنوع بسیاری در طرح و رنگ دارد و به طور کامل سلیقه هر کسی را پوشش می دهد. همچنین اگر بخواهیم گرمایش محیط را نیز در نظر بگیریم، این محصول باعث ایجاد گرمای محیط می شود و تاثیر بسیاری بر جریان هوای داخلی دارد.

پارتیشن طبیعی

این نوع پارتیشن زیبایی منزل شما را دو چندان می کند. این پارتیشن به دلیل طبیعی بودن و الهام گرفتن از طبیعت، انرژی زیادی را به خانه می دهد.

برای این نوع پارتیشن از گل های طبیعی و گلدان استفاده می شود که به صورت طبقه ای یا پراکنده با ترکیب نوع پارتیشن چوب در محیط قرار می گیرد.

ترکیب این نوع پارتیشن اداری کاملا سلیقه ای است. مثلا از کنف، چوب، شاخه های درخت یا هر آنچه که با گل های طبیعی هماهنگ باشد، استفاده می شود.

پارتیشن طبیعی علاوه بر زیبایی فضا، به دلیل وجود گلدان های مختلف باعث تصفیه هوا نیز می شود و به راحتی با دکوراسیون مختلف منازل قابل استفاده است.

پارتیشن شیشه ای

این نوع پارتیشن کاربردهای زیادی در محیط داخلی منازل دارد؛ زیرا علاوه بر جدا کردن یک محیط ارتباط را بین افراد و بقیه فضا از بین نمی برد. پارتیشن شیشه ای نور و روشنایی را حفظ می کند و دید بصری خاصی را نسبت به محیط اطراف می دهد.

انواع شیشه به صورت شفاف، نیمه شفاف و مات برای پارتیشن به کار می رود. این محصول با ترکیب محصولات دیگر نیز به کار می رود که به سلیقه افراد نسبت به دکوراسیون بستگی دارد. اگر شیشه دو جداره باشد نقش عایق صوتی را در محیط دارد.

پارتیشن پرده ای

با انواع پارتیشن خانگی آشنا شوید! این نوع پارتیشن تا حدودی مدل قدیمی انواع پارتیشن خانگی است اما جدا کننده مناسبی به شمار می رود؛ زیرا به سادگی شسته می شود و حریم خصوصی را برای افراد ایجاد می کند.

تنظیم این محصول کاملا به خود فرد بستگی دارد. به عنوان مثال هر موقع که بخواهد پرده را کنار می زند و از فضای بیشتر اتاق استفاده می کند یا کاملا پرده را می کشد و حریم امن و خصوصی برای خود ایجاد می کند.

پارتیشن پرده ای از لحاظ هزینه، قیمت کمی برای شما دارد؛ زیرا ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد.

پارتیشن شبکه ای

پارتیشن شبکه ای به دلیل مدل های مختلفی که دارد انتخاب خاصی از پارتیشن برای دکوراسیون منازل است. شکل های بصری این پارتیشن باعث جلوگیری از دید کامل محیط جدا شده می شود؛ اما ارتباط افراد را حفظ می کند.

اگر می خواهید از این پارتیشن استفاده کنید اما به دلیل شکل های پیچیده ای که برای آن تولید می شود، نگران این موضوع هستید که نور و شفافیت محیط را بگیرد، نگران نباشید؛ پارتیشن شبکه ای به راحتی نور را عبور می دهد.

پارتیشن فلزی

اگر دوست دارید در محیطی که پارتیشن را در آن به کار می برید وسایل تزیینی و با ارزش در دید افراد قرار بگیرند، پارتیشن فلزی بهترین گزینه است.

این نوع پارتیشن به دلیل نوع و جنس خود، استحکام بالا، توانایی انعطاف پذیری و تغییر فرم با طرح های هندسی مختلف سلایق افراد بسیاری را پوشش می دهد.

انواع مختلفی از این نوع پارتیشن را تولید می کنند. پارتیشن های فلزی از جنس آهن، برنج، آلومینیوم و غیره ساخته می شوند.

عملکرد انواع پارتیشن خانگی چگونه است؟

پارتیشن های خانگی از نظر عملکرد نیز به ۲ دسته تقسیم می شوند. انواع پارتیشن ثابت و متحرک در این ۲ دسته قرار دارند که هرکدام ویژگی های مخصوص به خود را دارد. در ادامه ویژگی این ۲ دسته را با یکدیگر مقایسه می کنیم.

پارتیشن ثابت

این نوع پارتیشن ها به جای دیوارهای دائمی منازل به کار گرفته می شود و علاوه بر زیبایی بیشتر به فضا و تنوعی که در طرح و رنگ دارد باعث می شود افراد از آن محیط خسته نشوند. آنچه که مسلم است پارتیشن های ثابت دید بصری افراد را در خانه از بقیه فضا نمی گیرد.

پارتیشن متحرک

پارتیشن های استفاده شده در منازل طبق کاربردشان در محیط به صورت متحرک نیز به کار می روند. این پارتیشن ها به صورت موقت در یک فضا قرار می گیرد و در صورت لزوم جابه جا شده یا جمع می شود. بیشتر کاربرد این پارتیشن در فضای ورودی خانه، سالن پذیرایی و اتاق خواب برای تفکیک فضا از سالن اصلی یا کتابخانه است. از انواع این پارتیشن به پارتیشن چرخشی، کرکره ای، کشویی یا آکاردئونی اشاره می شود.

سخن آخر

انواع پارتیشن خانگی در منازل فرهنگ زندگی و سلیقه افراد آن را نشان می دهد. به عنوان مثال اینکه فرد ممکن است به حریم خصوصی بیشتری علاوه بر زیبایی محیط نیاز داشته باشد. بنابراین با پارتیشن مورد نظر فضا را برای خود و افراد دیگر تفکیک می کنید.

با شناخت بیشتر انواع پارتیشن های خانگی، انتخاب راحت تری نسبت به دکوراسیون خانه خود دارید.

از این رو شرکت ساویس برای سلیقه ها و انواع دکوراسیون‌ ها، پارتیشن های خانگی متفاوتی را طراحی و تولید کرده است. کافی است برای اطلاع بیشتر از این محصولات به قسمت فروشگاه بروید و طبق سلیقه خود محصول مورد نظر را انتخاب کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد