۶ نکته کلیدی در ثبت برند

0

۶ نکته کلیدی در ثبت برند : ثبت برند همواره یکی از دغدغه های اصلی صاحبان تجارت و شرکت های بزرگ است که با توجه به قوانین و قواعد بسیاری معمولا فرایندی زمان بر محسوب می شود. نکته کلیدی در ثبت برند آن است که به خوبی با فرایند آن آشنایی داشته باشید و اقداماتی را انجام دهید که زمان و هزینه کمتری را به شما تحمیل کنند. با در نظر گرفتن این مسائل، فرایند ثبت برند آنچنان پیچیده و دشوار نیست.

۶ نکته کلیدی در ثبت برند

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در طول مقاله پیش رو قصد داریم نکاتی را در کنار شما بررسی کنیم که به تسریع فرایند ثبت برند کمک شایانی می کند. شما با اهتمام ویژه به این کلید واژه های اساسی، احتمال رد درخواست ثبت برند یا ابطال را به شدت کاهش خواهید داد. از آنجایی که حتی پس از ثبت نهایی برند، امکان تشکیل دادخواست علیه برند و ابطال آن از سوی مراجع قانونی و صاحبان دیگر برندها وجود دارد، بهتر است تمام تلاش خود را به کار بسته و برند مناسب و ایده آلی را انتخاب کنید.

۱. آشنایی با فرایند ثبت برند؛ نکته کلیدی در ثبت برند

۶ نکته کلیدی در ثبت برند : افراد حقیقی یا حقوقی خواهان ثبت برند باید با فرایند ثبت به خوبی آشنایی داشته باشند. به عنوان مثال از نحوه جمع آوری اطلاعات مورد نیاز و تنظیم اظهارنامه تا ارسال آن و سپس پیگیری های لازم در خصوص ثبت برند آگاهی داشته باشند. اطلاع از این فرایندها به افراد کمک می کند که از صرف هزینه و زمان مازاد جلوگیری کنند.

هرگونه کمبود و نقص اطلاعات در تنظیم اظهارنامه ممکن است باعث رد درخواست شود. افراد با آگاهی از اهمیت این مساله ممکن است این فرایند را به وکلای قانونی خود در موسسات معتبر ثبت شرکت مانند ثبت فردا بسپارند. این مراکز با در اختیار داشتن جمعی از افراد حرفه ای و متخصص در این زمینه، سرعت و دقت ثبت برند را افزایش خواهند داد.

۲. توجه به قوانین و محدودیت های قانونی

افراد پیش از هرگونه اقدامی در خصوص ثبت برند باید توجه داشته باشند که امروزه قوانین محدود کننده بسیاری در خصوص ثبت برند وجود دارد. در واقع علت اصلی آن، وجود طیف وسیع و گسترده ای از برندهای فعال در بازار هستند. به منظور حفظ حقوق مادی و معنوی صاحبان برندها و تجارت های کوچک و بزرگ معمولا قوانین سخت گیرانه ای در خصوص ثبت برند جدید لحاظ می شود.

توجه به این قوانین به عنوان نکته کلیدی در ثبت برند به شما کمک می کند که از فرایندهای طولانی و هزینه بر نجات یابید! به عنوان مثال بهتر است بدانید که ثبت هرگونه علامت تجاری که به برندهای موجود شباهت دارد یا به آرم و نشان دولتی، حکومتی و نظامی شبیه باشد، به هیچ عنوان انجام نمی شود! بنابراین، بررسی قواعد و قوانین موجود در این زمینه پیشنهاد می شود.

۳. آگاهی از هزینه های مرتبط

گاهی افراد بدون اطلاع از هزینه ها و روند کار اقدام به ثبت برند می کنند. باید توجه داشته باشید که ثبت برند مستلزم پرداخت هزینه هایی است که از ارسال فرم درخواست تا پرداخت نهایی حقوق مرتبط با آن ادامه می یابد. بنابراین، بهتر است با آگاهی کامل در این زمینه دست به کار شوید.

درک هزینه ها به عنوان نکته کلیدی در ثبت برند به این دلیل اهمیت دارد که افراد با آگاهی از هزینه زیاد این فرایند به خوبی قدر موقعیت خود را متوجه می شوند و از انجام امور هزینه بر و مازاد خودداری می کنند.

۴. توجه به عوامل رد تقاضای ثبت

ممکن است در طول کار با موقعیتی همچون رد تقاضا مواجه شوید! در چنین شرایطی و در صورت تمایل به ثبت مجدد برند، باید تمامی مراحل و هزینه ها را مجددا تکرار کنید. چنین موقعیتی اهمیت توجه به قوانین و روند کار را آشکار می کند.

بهتر است در همین ابتدای کار به تجارب دیگران توجه کنید و از انتخاب برندهایی که از قواعد و قوانین پیروی نمی کنند خودداری کنید. این عوامل در واقع نکته کلیدی در ثبت برند هستند و بسیاری از هزینه ها را کاهش می دهند.

۵. توجه به تمدید مدت اعتبار

دقت داشته باشید که برندی که امروز از آن خود می کنید، تنها به مدت محدودی در مالکیت حقوقی و قانونی شما است. معمولا پروانه مجوزهای برند به مدت ۵ ساعت اعتبار دارد و پس از آن در صورتی که شما هیچ گونه اقدامی در خصوص تمدید آن انجام نداده باشید، ممکن است به فرد دیگری تعلق گیرد. بنابراین، حتما پیش از سر رسیدن موعد اعتبار، نسبت به تمدید آن اقدام کنید.

اهمیت این مساله زمانی مشخص می شود که افراد حاصل سال ها زحمات خود را جهت مطرح کردن برند و کسب اعتبار از دست می دهند! این در حالی است که فرایند تمدید برند زمان و هزینه کمی را از شما خواهد گرفت.

۶. توجه به دادخواست ابطال ثبت برند

توجه به عدم شباهت به سایر برندها و رعایت قوانین مرتبط با آن، نکته کلیدی در ثبت برند است که هرگز نباید فراموش کنید! چراکه در صورت بی توجهی به چنین مساله ای، با دادخواست هایی نظیر درخواست برای ابطال ثبت برند مواجه خواهید شد. هر زمان که افراد صاحب حقوق مادی و معنوی برندها فرصت اثبات این مساله را داشته باشند که ثبت برند شما، حقوق مادی و معنوی آن ها را خدشه دار کرده است، حق درخواست برای ابطال برند برای آن ها محفوظ است.

چنین نکته مهمی را دست کم نگیرید و سعی کنید از همین ابتدای کار برند بی دردسر و کم حاشیه ای را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که اولویت اداره مالکیت صنعتی حفظ حقوق افراد حقیقی و حقوقی دارای برند است. بنابراین، ممکن است تمام هزینه ها و اقدامات شما در این خصوص به باد فنا رود!

حرف آخر

اگرچه ثبت برند امری پیچیده و پر دردسر به نظر می رسد، آگاهی از مواردی به عنوان نکته کلیدی در ثبت برند، به شما کمک می کند که این مسیر را برای خود همواره کنید.

توجه به قوانین و مقررات موجود در این حوزه، آشنایی با نحوه ثبت برند، توجه به هزینه های مرتبط با ثبت، بررسی عوامل رد تقاضا، توجه به تمدید اعتبار برند و رعایت نکات جهت جلوگیری از دادخواست ابطال ثبت برند از جمله نکاتی بود که در طول مقاله پیش رو بررسی کردیم.

شرکت ثبت فردا با بهره مندی از تیم متخصص و مجرب در این حوزه، به شما کمک می کند که علاوه بر کسب دانش لازم در این خصوص، با کمترین هزینه و صرف مدت زمان کوتاهی برند مورد نظر خود را ثبت کنید. برای بهره مندی از خدمات این شرکت معتبر، همین حالا با مشاوران مجرب ثبت فردا تماس بگیرید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد